آخرین اطلاعات در مورد شیوع بیماری در اسلام آباد غرب/

ظرف 5 روز آینده علت بیماری در اسلام آبادغرب معلوم می شود/مردم همچنان آب جوشیده سرد شده مصرف کنند/منشا بیماری ویروسی است

کد خبر: 294659
|
13:56 - 1395/01/29
نسخه چاپی
ظرف 5 روز آینده علت بیماری در اسلام آبادغرب معلوم می شود/مردم همچنان آب جوشیده سرد شده مصرف کنند/منشا بیماری ویروسی است
رییس شبکه بهداشت و درمان اسلام آباد غرب گفت: با توجه به آزمایشات انجام شده و بررسی های کارشناسان و بنا به گفته دکتر گویا رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت به احتمال بسیار زیاد علت بیماری یک نوع ویروس می باشد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  شیوع بیماری اسهال و استفراغ در سطح شهرستان اسلام آباد غرب طی چند روز گذشته صدها نفر را راهی بیمارستان و مراکز درمانی شهرستان کرده است.

 

این بیماری که هنوز منشاء آن مشخص نیست پس از بارش باران های اخیر شیوع پیدا کرده و شایعات فراوانی را در بین مردم نیز در پی داشته است. این شایعات و شیوع این بیماری پای قائم مقام وزیر بهداشت را نیز به اسلام آباد غرب باز گرد به همین منظور برای دریافت آخرین اطلاعات در مورد این بیماری با رییس شبکه بهداشت و درمان اسلام آباد غرب گفتگو کردیم.

 

دکتر حمید رضا بیگرضایی در گفتگو با خبرنگار اسلام آباد خبر با اشاره شیوع بیماری اخیر گفت:  با توجه به آزمایشات انجام شده و بررسی های کارشناسان و بنا به گفته دکتر گویا رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت به احتمال بسیار زیاد علت بیماری یک نوع ویروس می باشد.

 

وی افزود: به دلیل اینکه تشخیص بیماریهای ویروسی مشکل ونتیجه آزمایشات نیاز به وقت زیادی دارد علت ومنشا این بیماری تا پنج روز دیگر مشخص می گردد.

 

بیگرضایی با بیان اینکه روند بیماری در حال فروکش کردن است، گفت: باتوجه به انواع گوناگونی که بیماری ها دارند باید نوع این ویروس مشخص شود تا بتوانیم راه پیشگیری را توصیه کنیم.

 

رییس شبکه بهداشت و درمان اسلام آباد غرب بیان کرد: تا کنون دلیلی بر ناپاکی آب شرب شهرستان پیدا نشده ولی آزمایشات تکمیلی در این زمینه در حال اجراست و از مردم می خواهیم چند روز آینده نیز آب جوشیده سر شده مصرف کنند.

 

وی در پاسخ به این سوال که "برخی گمانه زنی ها در زمینه علت شیوع این بیماری گیاهان خودرو نظیر کنگر را منشا آن معرفی می کرد،نظر شما در این باره چیست؟" گفت: با توجه به تعداد مبتلایان که آمار کمی هم نیست و ضمن توجه به بررسی های صورت گرفته خیلی از افراد مبتلا به بیماری از این گیاهان مصرف نکرده اند.

 

بیگرضایی بیان کرد: بیمارستان کار خود را انجام می دهد و مردم نیز به خوبی درمان می شود و هیچ مشکلی وجود ندارد اما به جهت اطلاع بعدی مردم و پیشگیری، علت و منشا این بیماری به اطلاع مردم می رسد.

 

رییس شبکه بهداشت و درمان اسلام آباد غرب گفت: این بیماری خطرناک نیست و تمام نمونه گیری های لازم انجام شده و آزمایشات در حال انجام است.

 

وی در پاسخ به این پرسش که تعداد مبتلایان بیماری به چه میزان رسیده است گفت: از دادن آمار معذوریم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد