فرماندار اسلام آباد غرب مطرح کرد:

7 هزار نفر عضو فعال کتابخانه های عمومی اسلام آباد غرب هستند/فراموشی یار مهربان

کد خبر: 294739
|
13:47 - 1395/02/09
نسخه چاپی
7 هزار نفر عضو فعال کتابخانه های عمومی اسلام آباد غرب هستند/فراموشی یار مهربان
اسلام آباد خبر: فرماندار اسلام آبادغرب گفت: با توسعه و پیشرفت در حوزه فناوری اطلاعات و وجود برنامه های متنوع در دنیای مجازی و رایانه ، کتابخوانی در حال فراموشی است.

به گزارشاسلام آباد خبر،افشین کریمی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی اسلام آباد غرببا اعلام اینکه 35 هزار نفر از مردم شهرستان عضو کتابخانه های عمومی هستند  گفت: از این تعداد 7 هزار نفر عضو فعالند و انتظار می رود  این آمار با توجه به اهمیت کتاب و کتاب خوانی  با برنامه ریزی  مدون  در بین اقشار مختلف بویژه نوجوانان و جوانان  افزایش یابد.

 

وی افزود: دولت با برنامه ریزی مناسب و جذب اعتبار از محل سفر مقام معظم رهبری به استان و همچنین بهره مندی از وجود خیرین ارزشمند وبا بهره گیری از توان مجموعه مدیریتی شهرستان برای ترویج کتابخوانی در سطح این شهرستان اقدامات قابل توجهی انجام داده و علاوه بر 4 کتابخانه فعال شهرستان با 87 هزار نسخه  و 78 هزار عنوان کتاب  هم اکنون کتابخانه مرکزی در زمینی بمساحت 1500 متر مربع و اعتبار 36 میلیارد ریال ،کتابخانه مسکن مهر در زمینی به مساحت 1006 متر مربع و اعتبار 3 میلیارد و 500 میلیون ریال و کتابخانه دهستان شیان  با اعتبار 4 میلیارد ریال  در 600 متر مربع مساحت بزودی احداث و در دسترس شهروندان محترم قرار خواهد گرفت.

 

فرماندار شهرستان خاطرنشان کرد: کتابخانه مسکن مهر آماده بهره برداری ،کتابخانه مرکزی از پیشرفت فیزیکی 75 درصد و کتابخانه شیان تا دوماه آینده به بهره برداری خواهند رسید و در حال حاضر فضای کتابخانه برای هر 100 نفر یک متر و نود سانتی متر است که با اجرای این 3 پروژه این رقم به 2 متر مربع افزایش خواهد یافت.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: کتاب در گذشته نه چندان دور یار مهربان بود و با توسعه و پیشرفت در حوزه فناوری  اطلاعات و وجود برنامه های متنوع در دنیای مجازی و رایانه این امر در حال فراموشی است و نباید اجازه دهیم یار مهربان به فراموشی سپرده شود.

 

کریمی در پایان سخنان خود گفت:  انتظار دارم  پیگیری لازم توسط مدیریت کتابخانه ها  برای ورود  منابع غنی تر کتاب به کتابخانه ها انجام شود و در خرید کتاب برای کتابخانه ها کتابهای مرجع مورد توجه قرار گیرد.

 

گفتنی است؛ در این جلسه اعضا نقطه نظرات خود را برای بهبود امر کتاب و کتابخوانی مطرح کردند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد