مدیر جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب مطرح کرد:

محلول پاشی کود سفید راهکار جلوگیری از زنگ گندم/پرداخت تسهیلات خرید ادوات کشاورزی با بازپرداخت 5 ساله

کد خبر: 294777
|
10:02 - 1395/02/14
نسخه چاپی
محلول پاشی کود سفید راهکار جلوگیری از زنگ گندم/پرداخت تسهیلات خرید ادوات کشاورزی با بازپرداخت 5 ساله
میرزایی گفت: بارندگی هیچ مشکلی برای محصول کشاورزی ایجاد نمی کند و زنگ زدگی محصول گندم ناشی از کم کاری خود کشاورزان است زیرا کود سفید را به موقع در مزارع استفاده نکرده اند.

به گزارشاسلام آباد خبر، سال گذشته در چنین ایامی کشاورزان منطقه به درگاه خداوند دعا می کردند تا باران رحمت الهی بر مزارعشان ببارد و امسال که این لطف الهی شامل حال مردم شده و نزولات آسمانی موجب خیر و برکت و رشد مزارع شده است برخی کشاورزان بارش زیاد باران را موجب زنگ زدگی گندم به عنوان یک محصول استراتژیک می دانند و تا حدودی ازاین موضوع نگرانند.

 

اکبر میرزایی مدیر جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب گفت: بارندگی ها هیچ مشکلی ایجاد نمی کند و زنگ زدگی محصول گندم ناشی از کم کاری خود کشاورزان است زیرا کود سفید را به موقع در مزارع استفاده نکرده اند.

 

وی بیان کرد: در این مقطع نیز کشاورزان برای جلوگیری از تسری بیشتر زنگ زدگی می توانند کود سفید را بصورت محلول پاشی در مزارع استفاده کنند.

 

میرزایی تصریح کرد: کشاورزانی که سم سنوات گذشته را استفاده می کنند باید به شرایط انبارداری سم دقت کنند و بررسی نمایند که سم در معرض نور مستقیم خورشید بوده یا خیر و یا سم دچار یخ زدگی شده است یا نه در صورتی که سم در معرض نور خرشید نباشد و یخ زده نیز نباشد می توان از آن استفاده کرد.

 

مدیر جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب گفت: به کشاورزان توصیه می کنیم از مزارع خود بازدید روزانهداشته باشند و شرایط زنگ زدگی محصول گندم را بررسی کنند و اگر محصول دچار زنگ زدگی شده بود آن را سریع گزارش کنند.

 

وی گفت: برای ادوات کشاورزی و تراکتور به اندازه کافی اعتبار گرفته ایم و کشاورزان می توانند از اعتبار خرید تراکتور و ادوات استفاده کنند.

 

میرزایی افرود: تسهیلات 18 درصد با بازپرداخت 5 ساله در برای خرید ادوات کشاورزی و تراکتور به کشاورزان پرداخت می شود.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد