فرماندار اسلام آبادغرب مطرح کرد:

تشریح مصوبات سفر کاری استاندار به اسلام آبادغرب/ اشتغال در اولویت برنامه ها

کد خبر: 294779
|
09:11 - 1395/02/15
نسخه چاپی
تشریح مصوبات سفر کاری استاندار به اسلام آبادغرب/ اشتغال در اولویت برنامه ها
اسلام آباد خبر: فرماندار اسلام آباد غرب در تشریح مصوبات سفر کاری یکروزه استاندار کرمانشاه به شهرستان اسلام آبادغرب گفت: بحث اشتغال در اولویت برنامه ها قرار داشت و بر این موضوع تاکید داشتیم.

به گزارشاسلام آباد خبر، فرماندار اسلام آباد غرب در تشریح مصوبات سفر کاری یکروزه استاندار کرمانشاه در دوازدهم اردیبهشت ماه 95 به شهرستان اسلام آبادغرب گفت: بحث اشتغال در اولویت برنامه ها قرار داشت و بر این موضوع تاکید داشتیم.

 

رفع نیازهای دو شرکت صنعتی کاشی کاژه و مانیزان برای جذب بیشتر نیرو و اشتغال جوانان

 

افشین کریمی ضمن تشریح مصوبات  جلسه کمیته برنامه ریزی در سفراستاندارگفت:  از ماهها قبل و بمنظور حضور استاندار محترم برنامه هایی برای سفر ایشان  توسط کارشناسان این فرمانداری بویژه معاونت برنامه ریزی تدوین شده بود و مهمترین دغدغه ای که مجموعه مدیریتی شهرستان بر آن تاکید داشتند بحث اشتغال جوانان بود که در این رابطه  ابتدا بازدید از کارخانه کاشی کاژه و مانیزان  در برنامه قرار گرفت و مشکلات  و نیازمندیهای مدیران این دوکارخانه مهم به استحضار استاندار رسید ومقرر شد برای جذب بیشتر نیرو و اشتغال جوانان در این کارخانه ها نیازهای   این دو شرکت صنعتی مرتفع شود.

 

مهمترین برنامه سفر بحث منطقه ویژه اقتصادی بود

 

وی اظهار داشت: در همین راستا مهمترین برنامه سفر که برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار بود بحث منطقه ویژه اقتصادی بود که  مقرر شد مدیر عامل این پروژه  هر 10 روز یکبار گزارش مکتوب اقدامات انجام شده را بصورت مکتوب به اطلاع استاندار محترم برساند و حداکثر تا پایان مرداد ماه زیرساخت های یک واحد از واحدهای  این پروژه آماده شود و با پیگیری مدیر عامل پروژه بحث زیست محیطی ،مخابرات و اینترنت منطقه ویژه مرتفع شود.

 

تسریع در احداث گلخانه اسلام آبادغرب

 

فرماندار اسلام آباد غرب افزود: در حوزه اشتغال باز هم بحث گلخانه شهرستان را مطرح و مقرر شد  علاوه بر تسریع در احداث  این گلخانه ، گلخانه های مشابهی در شهرستان شناسایی و بحث تامین اعتبار آن از طریق معاونت امور عمرانی استانداری پیگیری شود.

 

تکمیل فاز دوم بیمارستان امام خمینی (ره)

 

دکتر کریمی فرماندار اسلام آباد غرب در ادامه سخنان خود بیان داشت: در سفر استاندار محترم بحث تکمیل فاز 2 بیمارستان مطرح شد و مقرر شد  مشکل فاضلاب، برق و تهویه فاز دوم بیمارستان امام خمینی (ره) طی جلسه ای با دستگاه های دانشگاه علوم پزشکی، آب و فاضلاب شهری، راه و شهرسازی و برق منطقه ای با حضور مهندس نیک کردار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری رفع گرددواداره راه و شهرسازی به عنوان دستگاه مجری پروژه فاز دوم بیمارستان امام خمینی (ره) قسمت هایی که عملیات اجرایی آن به پایان رسیده را به صورت مجزا و بخش بخش به دانشگاه علوم پزشکی جهت تجهیز تحویل نماید و دانشگاه علوم پزشکی به محض تحویل گرفتن تجهیز نماید.

 

تملک ساختمان های اطراف رودخانه ارمنی ولایروبی نهر ارمنی توسط امور آب شهرستان

 

کریمی در ادامه گفت: در بحث عمران شهری موارد مهم و نیاز شهرستان مطرح شد و مقرر شد امور حقوقی تملک ساختمان های اطراف رودخانه ارمنی توسط امور آب شهرستان انجام شود وپیگیری تامین اعتبار لازم جهت تملک از منابع استانی سال 95 توسط سازمان مدیریت  انجام گردد ولایروبی نهر ارمنی توسط امور آب شهرستان به فوریت انجام گیرد.

 

تامین اعتبار و احداث راه دسترسی مسکن مهر سراب شرف آباد (شهرک خلبان شهید نژاد رضایی)

 

وی افزود: در همین راستا مقرر گردید پیگیری لازم جهت دریافت کمک های فنی و اعتباری معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به شهرداری اسلام آباد غرب بعمل آید و مصوب گردید جهت تامین اعتبار و احداث راه دسترسی مسکن مهر سراب شرف آباد (شهرک خلبان شهید نژاد رضایی)یک راه دسترسی به عرض 15 متر و به طول 2.5 کیلومتر احداث شود و در جلسه ای که به ریاست جناب آقای مهندس نیک کردار که در آن کشاورزانی که زمین های آنها در مسیر راه قرار دارد حضور دارند مشکل تملک حل گردد. اعتبار تملک زمین های مسیر راه دسترسی توسط آقای مهندس نیک کردار پیگیری گردد.

 

بلامانع شدن عملیات های عمرانی 5 روستا  که در حریم پروژه احداث سد میان تنگ منصوری قرار دارد

 

دکتر کریمی اظهار داشت: در این جلسه همچنین مقرر شد  5 روستای کمر سوراخ، میان تنگ، شغلی بهار آب، کلک جعفر و سرخه خانی که در حریم پروژه احداث سد میان تنگ منصوری قرار دارد تا احداث سد مذکور از نظر امور آب عملیات های عمرانی مانند اجرای طرح هادی، ساخت و ساز مسکونی، احداث جاده آنتنی روستا و گاز رسانی به روستاهای مذکور بلامانع می باشد.

 

رفع مشکل آبرسانی سیار به روستاهای شهرستان /رفع مشکل زمین های وقفی

 

وی افزود: مصوب گردید از محل ردیف ارزی ملی مبلغ 20 میلیارد ریال   جهت رفع مشکل آبرسانی سیار به روستاهای شهرستان اختصاص داده شود و بمنظور رفع مشکل ایجاد سیستم های نوین بارانی در سطح اراضی وقفی  در سطح شهرستان مصوب گردید معاون  محترم هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری از طریق مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان جهت رفع مشکل زمین های وقفی شهرستان جلسه ای برگزار شود.

 

بهسازی محور اسلام آباد غرب- پلدختر

 

فرماندار اسلام آباد غرب گفت: یکی دیگر از مهمترین بحث های مطرح شده در سفر استاندار محترم  بحث  بهسازی محور اسلام آباد غرب- پلدختر (گردنه حمیل-گردنه شابداغ) بود که مقرر شد در سفر کاری آقای رئیس جمهور به استان جهت تامین اعتبار از محل اعتبارات ملی مطرح گرددواداره راه و شهرسازی به عنوان دستگاه مجری پروژه جهت رسیدن پروژه به پیشرفت قابل ملاحظه پیگیری نماید.

 

ایجاد پیست سوارکاری شهرستان

 

وی اظهار داشت: همچنین پیست سوارکاری شهرستان که در فضایی مناسب ایجاد شده و در حال حاضر بلااستفاده می باشد با پیگیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی از محل شورای برنامه ریزی استان تامین اعتبار گردد و به صورت اجاره چند ساله به بخش خصوصی واگذار شود.

 

فرماندار اسلام آباد غرب در پایان سخنان خود بیان داشت: بر این واقفیم که مشکلات در حوزه های مختلف فراوان است اما سعی شد در این سفر نیازمندیهای شاخص شهرستان مطرح شود و اعلام می کنیم همه تلاش خود را بکار می بندیم از هر روزنه ای که ممکن باشد مشکلات شهرستان را برطرف کنیم.

 

افشین کریمی خاطرنشان کرد: انشاءالله دربرنامه سفر ریاست محترم جمهور که قطعا با حمایت نماینده وقت مردم در مجلس  به شهرستان خواهند داشت نیازمندیهای شهرستان را کارشناسانه و موشکافانه مطرح خواهیم کرد و مردم شریف اسلام آباد غرب را که در انقلاب و دوران دفاع مقدس سهم بسزایی داشته اند با تامین خواسته ها و رفع مشکلات  خوشحال خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها