یک کارشناس صنعت در گفتگو با اسلام آباد خبر تشریح کرد:

فرصت های توسعه اقتصادی شهرستان اسلام آباد غرب

کد خبر: 294787
|
09:36 - 1395/02/18
نسخه چاپی
فرصت های توسعه اقتصادی شهرستان اسلام آباد غرب
محمدی گفت: شهرستان اسلام آباد غرب دارای موقعیتی مهم و استراتژیک می باشد و به دلیل امنیت مناسب و موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به مرزهای رسمی و بین المللی و استانهای غرب و جنوب غربی کشور می تواند مناطق وسیعی از کشور را محوریت و به یکدیگر متصل نماید ومکان و مسیر مطمئنی جهت سرمایه گذاری باشد.

مسعود محمدی در گفتگو با خبرنگار اسلام آباد خبر  گفت: با توجه به بافت کشاورزی و دامداری منطقه و صنایع مادری که وجود دارد یا در دست احداث میباشد مهمترین صنایع ای که در شهرستان نیازمند توجه و سرمایه گذاری می باشد صنایع تبدیلی کشاورزی و دامی،صنایع غذایی وصنایع پایین دستی پتروشیمی میباشد که این امر هزینه های تولید را کاهش و امکان فروش و صادرات را افزایش می دهد.

 

این کارشناس صنعت گفت: در صورت توجه به سرمایه گذاری در بخش های گفته شده پتانسیل بالقوه توسعه بازرگانی و تجارت و خدمات شهرستان به بالفعل تبدیل می شود تا حدی که با توجه به آنکه شهرستان در شاهراه حیاتی واقع شده است میتواندعلاوه بر صدور کالاهای تولیدی در شهرستان به عنوان مسیر و بارانداز نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی افزود: گذر راه آهن غرب کشور از شهرستان اسلام آبادغرب(که از تهران آغاز وبه مرز خسروی منتهی می شود) سرعت و امنیت  حمل و نقل را افزایش و هزینه را کاهش می دهد که این امر سبب افزایش سرعت عمل در تصاحب بازارهای صادراتی به دیگر کشورها می شود.

 

محمدی تصریح کرد: سرمایه گذاری در شهرستان و سرعت در راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی و ایجاد بار اندازها و گمرگ می تواند تاثیر بسزایی در رونق تجارت و ایجاد اشتغال پایدار داشته باشد و امید است با تلاش و همت مدیران جایگاه شهرستان ارتقا یابد و به قطبی در استان و منطقه تبدیل شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد