با بی تفاوتی روحانی و منتخبان قرضی لیست امید؛

عارف در نهاد ریاست جمهوری دور خورد/ از رویای ریاست تا پایین نشینی مجلس با عنوان "رئیس فراکسیون اقلیت"

کد خبر: 294807
|
11:55 - 1395/02/19
نسخه چاپی
عارف در نهاد ریاست جمهوری دور خورد/ از رویای ریاست تا پایین نشینی مجلس با عنوان "رئیس فراکسیون اقلیت"
عارف با بی تفاوتی حسن روحانی (که نوعی رضایت به ریاست لاریجانی است) باید در دهمین اردوی بهارستان پایین مجلس بنشیند.

به گزارشاسلام آباد خبر؛ به نقل از سرویس سیاسیمرصاد، روز گذشته وزن عددی منتخبان مردم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ذیل نام جریانهای اصولگرایی و اصلاح طلبان به علاوه حامیان دولت بیش از پیش مشخص شد.

نشست هم اندیشی منتخبان از لیست ائتلاف اصولگرایان با حضور 154 نماینده و اعلام همبستگی بیش از 26 کاندیدا که به نشست نرسیده بودند کفه ای به وزن 180 نماینده اصولگرا را عیان تر کرد و البته سخنرانی علی لاریجانی در جمع این نمایندگان نشان داد که او رئیس مجلس دهم خواهد بود.

اما جلسه موسوم به منتخبان لیست امید که طی اقدامی سوال بر انگیز در نهاد ریاست جمهوری و با حضور برخی از اعضای کابینه برگزار شد علاوه بر اینکه نشان داد اردوگاه منتسب به اصلاح طلبان و حامیان دولت در مجلس دهم نیز "فراکسیون اقلیت" خواهد بود بازهم تبدیل به صحنه دور خوردن محمد رضا عارف شد.

نه تنها برخی از کاندیداهای عاریتی لیست امید در جلسه حاضر نشدند بلکه حتی علی مطهری که به عنوان جوری جنس در لیست امید قرار گرفته بود به همراه گروهی حدودا 10 نفره از حاضرین، جلسه حامیان عارف را نیمه کاره ترک کرد و به نشست هم اندیشی اصولگرایان آمد. او صراحتا اعلام کرد که به لاریجانی برای ریاست مجلس رای خواهد داد.

همه اینها یعنی عارف که فرصت برد در انتخابات 92 را به روحانی تقدیم کرد در بزنگاهی که دولت باید او را همه جانبه پشتیبانی کند "نا امید" خواهد شد و باید به ریاست یک فراکسیون اقلیت اکتفا کند.

اختلاف در دولت بر سر ریاست لاریجانی یا عارف!

تعدادی از وزرا و معاونین رادیکال تر دولت با حضور خود در جلسه منتخبان نزدیک به اصلاح طلبان نشان دادند که به هیچ قیمتی از عارف کوتاه نخواهند آمد اما مواضع صریح هاشمی رفسنجانی در حمایت از ریاست لاریجانی و دست به عصا حرکت کردن رئیس جمهور روحانی در این زمینه نشان می دهد که در دل دولت دو دلی و دو دستگی روشنی برای موضع گیری در خصوص رئیس مجلس آینده وجود دارد.

آنچکه مسلم است عارف با بی تفاوتی حسن روحانی (که نوعی رضایت به ریاست لاریجانی است) باید در دهمین اردوی بهارستان پایین مجلس بنشیند.

به هر حال عدم اجازه به عکاسان رسانه های شماره یک برای حضور در نشست منتخبان نزدیک به اصلاح طلبها، حضور سوال برانگیز ظریف در این جلسه سیاسی و حتی قانون شکنی دعوت از کاندیدای رد صلاحیت شده اصفهان مانع از این نشد تا پروژه پیروزی نمایی لیست امید شکست بخورد...

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها