شخص من هرگز با مسکن مهر مخالف نبوده و نیستم؛

آخوندی در جلسه رأی اعتماد درباره مسکن مهر چه گفته بود؟

کد خبر: 294820
|
11:43 - 1395/02/21
نسخه چاپی
آخوندی در جلسه رأی اعتماد درباره مسکن مهر چه گفته بود؟
از دولت انتظار می‌رود واحدهای نیمه‌تمام مسکن مهر را به اتمام برساند تا خدای ناکرده توسط مردم رد صلاحیت نشود.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازآناج، کمتر کسی فکر می‌کرد که روزی عباس آخوندی که در جلسه‌ی رأی اعتماد نمایندگان مجلس، خود را مبدع طرح مسکن مهر اعلام نموده و به حمایت از آن برخاسته بود، اکنون این طرح را پوپولیستی و مزخرف بنامد و به همه‌ی حرف‌های گذشته‌اش پشت کند.

وزیر راه و شهرسازی در بیست و سوم مردادماه 92 و در جلسه‌ی رأی اعتماد مجلس گفته بود: «شخص من هرگز با مسکن مهر مخالف نبوده و نیستم و من جزو اولین کسانی بودم که این موضوع را وارد نظام برنامه‌ریزی ایران کردم که بعد از آن، این مسئله ردیف پیدا کرد و مباحث دیگری چون بهسازی مسکن روستایی و مسکن اجتماعی تا قبل از دوره‌ی مسئولیت من در تاریخ ایران سابقه ندارد.»

او به گونه‌ای سخن می‌گفت که طرح مسکن مهر، از جانب او ارائه شده اما مسئولان دولت نهم و دهم، در پیاده‌سازی آن دچار مشکلاتی شدند که آخوندی حتما می‌تواند در صورت کسب رأی اعتماد، آن مشکلات را مرتفع نماید.

دو سال و نیم از آن روز گذشت و آخوندی در بهمن‌ماه سال گذشته در پاسخ به سؤال خبرنگاری، مسکن مهر را طرحی مزخرف نامید.

او همچنین با پوپولیستی نامیدن مسکن مهر، در مخالفت خود با مسکن مهر سنگ تمام گذاشت و درست در زمانی که بیش از 1000 روز از عمر دولت یازدهم می‌گذشت و همگان منتظر ارائه‌ی کارنامه‌ی وزرا بودند، او کماکان از مواضع 3 سال قبلش گفت و هم‌گام با سایر اعضای کابینه، تمامی نواقص و کاستی‌ها را گردن دولت قبل انداخت.

جالب است که حسن روحانی نیز در مناظرات انتخاباتی سال 92 گفته بود: «طرح مسکن مهر با وجود مشکلاتی که دارد از اصل کاری پسندیده است.» اما دولت اکنون هیچ‌گونه برنامه‌ای برای اتمام هزاران مسکن نیمه‌تمام باقیمانده در دستور کار ندارد.

دولت، مسکن مهر را موجب افزایش بیش از حد نقدینگی اعلام کرد و از همین رو، تکمیل واحدهای نیمه‌تمام را امری غیر اقتصادی عنوان نمود. حال آنکه دولت یازدهم با وجود تعطیلی پروژه‌های مسکن مهر از زمان آغاز به کارش تا کنون، با افزایش 500هزار میلیارد تومانی نقدینگی مواجه شده که دو برابر رقم نقدینگی تحویل گرفته از دولت قبل است.

شاید بزرگ‌ترین اقدام مثبت دولت یازدهم در زمینه‌ی مسکن، اعطای وام‌هایی با اقساط نجومی بوده که هر قسط آن برای بسیاری از مردم، یک وام محسوب می‌شود. مثلا شهرستانی‌ها باید تا مبلغ یک و نیم میلیون تومان در ماه قسط وام مسکن پرداخت نمایند که هرگز با حقوق دریافتی‌شان هم‌خوانی ندارد.

از دولت انتظار می‌رود که در یک سال باقیمانده، به جای رفع تکلیف و بیانِ حرف‌های روشن‌فکر مأبانه، نسبت به اتمام واحدهای نیمه‌تمام مسکن مهر تلاش کند تا خدای ناکرده توسط مردم رد صلاحیت نشود.

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد