مدیر حوزه علمیه اسلام آبادغرب:

مسئولین باید عوامل دین گریزی جوانان را موشکافی کنند/انتقاد از مدیرانی که جلسات فرمایشی و نمایشی فرهنگی برگزار می کنند

کد خبر: 294867
|
10:31 - 1395/03/01
نسخه چاپی
مسئولین باید عوامل دین گریزی جوانان را موشکافی کنند/انتقاد از مدیرانی که جلسات فرمایشی و نمایشی فرهنگی برگزار می کنند
مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب گفت: کلیه مسئولین اجرایی، دینی و فرهنگی شهرستان باید عوامل دین گریزی جوانان را موشکافی کنند و ضمن ارائه راهکار با عوامل آن مبارزه کنند.

به گزارشاسلام آباد خبر، در اولین جلسه گروه فرهنگی جوانان شهرستان با مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) با توجه به اهمیت موضوع بحث مهم جلسه به عوامل دین گریزی جوانان اختصاص یافت.

 

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب گفت: کلیه مسئولین اجرایی، دینی و فرهنگی شهرستان اعم از حوزه های علمیه، مدارس ابتدایی، راهنمایی ، دبیرستان و دانشگاه ها  باید عوامل دین گریزی جوانان را موشکافی کنند و ضمن ارائه راهکار  با عوامل آن مبارزه کنند.

 

حجت الاسلام روح الله کرمی گفت: دغدغه فرهنگی باید در خانواده ها نفوذ پیدا کند , دانشگاه های ما باید در کنار علم  فضای دینی ایحاد کنند.

 

وی  با اشاره به اینکه عوامل مختلفی نظیر؛ تهدیدات نرم دشمنان ، تهاجم فرهنگی، خانواده، محله، محیط های تحصیلی و تربیتی در این امر نقش دارند، یکی دیگر از مهمترین  عوامل دین گریزی در جوانان را خانواده دانست و تآکید نمود؛ خانواده ها باید مواظب جوانان خود باشند و همچنین دولت و نهاد های دینی و فرهنگی باید آموزش و مشاوره لازم را به خانواده ها ارائه دهند.

 

حجت الاسلام کرمی با انتقاد از مدیریت و عدم نظارت برخی مسئولین گفت: اجازه نمی دهیم خون شهدای ما هدر برود و برخی با تفکر غربی بیایند و جوانان ما را که سرمایه های اصلی انقلاب هستند از راه به در کنند.

 

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب خطاب به مدیرانی که با بودجه بیت المال جلسات فرمایشی و نمایشی فرهنگی برگزار می کنند، اظهار کرد: برخی فکر نکنند که کسی نمی داند بعضی ها با بودجه بیت المال به اسم جلسات فرهنگی دنبال سیاسی کاری و  جلسات انتخاباتی برای ریاست جمهوری آینده هستند که بهتر است ایشان از خواب غفلت بیدار شوند چون هم در این دنیا مورد بازخواست قرار می گیرند و هم در آخرت باید پاسخگو باشند.

 

گفتنی است؛ جوانان حاضر در جلسه نکته نظرات خود را پیرامون موضوع مورد بحث بیان کردند ، همچنین محمدعلی رستمی دبیر جلسه نیز از جوانان خواست افراد متشکل باید این جلسات را جدی بگیرند و با حضور مستمر خود به ارتقاء سلامت فرهنگ شهرستان کمک نمایند.
 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها