در فاصله‌ی تنها یک هفته تا آغاز به کار مجلس دهم؛

ریسک بزرگ عارف برای مجلس آینده

کد خبر: 294872
|
00:29 - 1395/03/01
نسخه چاپی
ریسک بزرگ عارف برای مجلس آینده
اگر عارف نتواند رئیس مجلس شود، قطعا باید بهای ادعای بزرگش را بپردازد.

به گزارشاسلام آباد خبربه نقل ازآناج، تنها یک هفته به آغاز مجلس دهم باقی مانده است. تا کنون دو فراکسیون امید و اصولگرایان اعلام موجودیت کرده‌اند که ظاهرا عارف و لاریجانی دو چهره‌ی برگزیده‌ی آن می‌باشند. از طرفی برخی با شمردن تعداد حاضران در دو فراکسیون، از غلبه‌ی تعداد کرسی‌های اصولگرایان به اصلاح‌طلبان سخن می‌گویند و از سوی دیگر نماینده‌ای مانند محمدرضا عارف این عددسازی‌ها را مذموم دانست و گفت: «بعضی‌ها چقدر خوشحال‌اند و عددسازی می‌کنند. ما عددسازی نکرده‌ایم و هیچ وقت برای رسیدن به قدرت از اخلاق عدول نکرده‌ایم.»

آنچه تا پیش از نشست دیروز اصلاح‌طلبان از زبان محمدرضا عارف بیان می‌شد بیشتر از آنکه به رقابت و تهدید و واگرایی تعبیر شود، حاکی از رفاقت، دوستی و همگرایی بوده است و همین صحبت‌ها به تحلیل‌های امثال زیباکلام و شیرزاد و برخی دیگر از اصلاح‌طلبان مبنی بر کنارکشیدن عارف به نفع لاریجانی کمک می‌کرده است. اما صحبت‌های دیروز نفر اول انتخابات مجلس تهران همه‌ی این معادلات و فرمول‌های تحمیلی را زیر سؤال برد. عارف در ادامه‌ی سخنانش مدعی شد: «رقبا روز اول و دوم مجلس، قدرت فراکسیون امید را خواهند دید.»

در واقع عارف با بیان این حرف، از آبروی اصلاح‌طلبان مایه گذاشته است؛ چرا که اگر او نتواند رئیس مجلس شود، قطعا باید بهای ادعای بزرگش را بپردازد. طبعاً قدرت فراکسیون امید باید آن‌قدری باشد که رقیب را شکست بدهد، در غیر این صورت تمام ادعاهای اصلاح‌طلبان مبنی بر پیروزی بزرگ اصلاحات در هفتم اسفند زیر سؤال خواهد رفت و آنها مجلس دهم را با حقارت آغاز خواهند کرد.

شاید به خاطر بیان چنین حرف‌های پر ریسک عارف باشد که دولتی‌ها و برخی از اصلاح‌طلبان، لاریجانی را به او ترجیح می‌دهند. زیرا عارف، چهره‌ای نسبتا تندرو و عصبانی است و این خصلت او را در مناظرات سال 92 و قهر او از پاسخ‌دادن به سؤال مجری در خصوص اعلام نظرش نسبت به تصاویر در حال پخش می‌توان مشاهده کرد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد