فلاحت پیشه:

صدور بیانیه در حمایت از تجارت بین‌المللی ایران توجیهی برای بی‌تفاوتی غرب نسبت به اجرای برجام است

کد خبر: 294880
|
09:14 - 1395/03/03
نسخه چاپی
صدور بیانیه در حمایت از تجارت بین‌المللی ایران توجیهی برای بی‌تفاوتی غرب نسبت به اجرای برجام است
اسلام آباد خبر: منتخب مردم اسلام آباد غرب در مجلس دهم معتقد است صدور بیانیه صرفا در عرصه دیپلماسی عمومی بوده و در دیپلماسی عملی جایی نداشته و قابلیت اجرا ندارد.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص بیانیه ای که اخیرا از سوی وزرای خارجه 1+5 در خصوص اجرای مفاد برجام صادر شده است، گفت: این بیانیه به خودی خود اقدام مثبتی است اما کافی نیست و نمی تواند جنبه اجرایی به خود بگیرد.

منتخب مردم اسلام آباد غرب در مجلس دهم شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در عرصه سیاست بین الملل دو حوزه تحت عنوان دیپلماسی عمومی و دیپلماسی اجرایی وجود دارد که بیانیه وزاری خارجه گروه 1+5 در حمایت از فعالیت های اقتصادی بین المللی کشورمان صرفا در قالب دیپلماسی عمومی است.

وی افزود: متأسفانه بر اساس سوابقی که از صدور بیانیه ها داریم می دانیم در زمینه اجرایی تأثیری ندارند و نمی توان به آن خوش بین بود و این موضوع به علت ضعفی است که در حوزه عملی و رسمی وجود دارد.

فلاحت پیشه ادامه داد: بانک ها به خاطر شرایط خاص نظام سرمایه دارد و گردش سیاسی که در آن وجود دارد حرکت می کنند و بیانیه ها روی کارکرد آنها تأثیری ندارد چنانچه بیانیه برجام علیرغم امضای طرفین، در عمل تأثیری نداشت و کشورهای عضو 1+5 تحت امر آمریکا عمل می کنند.

وی همچنین تأکید کرد: توافق مسأله ای است که لازم الاجراست از این رو باید با جزئیات به تصویب برسد و در آن باید برداشتن هرگونه منع معامله بین المللی اقتصادی به خصوص در زمینه سوئیفت ذکر شود همچنین مشکلاتی در حوزه دلار و یورو داریم که این موارد نیز باید به طور کامل برطرف شود.

منتخب مردم اسلام آباد غرب در مجلس دهم شورای اسلامی در پایان صدور بیانیه را ادعایی از سوی 1+5 برای سلب مسئولیت مشکلات پیش آمده برای ایران برشمرد و خاطرنشان ساخت: کشورهای غربی سعی دارند عامل عدم اجرای برجام را از خود سلب کنند لذا به جای گره گشایی سعی می کنند با صدور بیانیه توجیهی برای بی تفاوتی خود بیان کنند./

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد