مجتهدزاده در گفت‌وگو با دانا:

دارایی‌های ایران بزرگ‌تر از آن‌ چیزی است که مطرح می‌شود/14 میلیارد دلار از سرمایه های ایران آزاد نشده/دزدی صدها قطعه از اشیاء باستانی با ارزش میلیاردها دلار توسط دانشگاه شیکاگو

کد خبر: 295019
|
13:34 - 1395/03/27
نسخه چاپی
دارایی‌های ایران بزرگ‌تر از آن‌ چیزی است که مطرح می‌شود/14 میلیارد دلار از سرمایه های ایران آزاد نشده/دزدی صدها قطعه از اشیاء باستانی با ارزش میلیاردها دلار توسط دانشگاه شیکاگو
کارشناس مسائل ژئوپولیتیکی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی با مسئولان و کارگزاران نظام در خصوص بدعهدی‌های آمریکا در زمینه برجام و عدم اجرای تعهدات این کشور گفت:مطالب و تذکرات رهبر معظم انقلاب همه درست و به‌جا است و من امیدوارم بیش از آنکه دولت آمریکا به این مطالب توجه کند، دولت‌مردان خودمان نسبت به بیانات رهبری توجه داشته باشند.

به گزارشاسلام آباد خبر، پیروز مجتهدزاده، استاد دانشگاه وکارشناس مسائل ژئوپولیتیکی ایران، در گفت‌وگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی راه دانابا اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی با مسئولان و کارگزاران نظام در خصوص بدعهدی‌های آمریکا در زمینه برجام و عدم اجرای تعهدات این کشور گفت: مطالب و تذکرات رهبر معظم انقلاب همه درست و به‌جا است و من امیدوارم بیش از آنکه دولت آمریکا به این مطالب توجه کند، دولت‌مردان خودمان نسبت به بیانات رهبری توجه داشته باشند.

 

وی افزود: این درست نیست که ما یک قراردادی داشته باشیم که طرف مقابل ما به هیچ یک از تعهداتش عمل نمی‌کند و در مقابل آن ما از روز اول شروع کرده‌ایم به تحویل دادن هر آن چیزی که در اختیار داریم.

 

کارشناس مسائل ژئوپولیتیکی با بیان اینکه ملت باید نسبت به اقدامات دولت در زمینه هسته‌ای آگاه باشند اظهار داشت: دولت باید برای مردم توضیح دهد که چرا در شرایطی که آمریکایی‌ها به اولین تعهد خودشان در زمینه رفع تحریم‌ها عمل نکرده‌اند ما دو یا سه سایت غنی سازی هسته‌ای و آب سنگین را به کلی نابود کرده‌ایم.

 

مجتهدزاده با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها به تعهدات خود عمل نکرده‌اند عنوان کرد: دولت آمریکا در زمینه رفع کامل تحریم‌ها، در زمینه رفع مشکلات بانکی و در زمینه آزاد سازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در آمریکا هیچ‌ اقدامی انجام نداده است.

 

وی ادامه داد: دارایی‌های بلوکه شده ایران بسیار بزرگ‌تر از آن‌ چیزی است که در رسانه‌ها مطرح می‌شود،یک قلم نقدی از دارایی‌های ایران که هنوز آزاد نشده است عبارت است از 14 میلیارد دلاری که در سال 1976 یا 1977 که در آمریکا سرمایه‌گذاری شد.

 

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه سرمایه نقدی ما در طول این 40 سال سود زیادی داشته  که مبلغ را در عمل به دو برابر می رساند و آمریکایی‌ها باید اصل پول ما به همراه محاسبه در آمد هایی که داشته را بازگردانند گفت: دولتی‌ها باید برای مردم توضیح دهند که این مسئله‌های فوق‌العاده مهم در برجام مورد صحبت و بحث و بررسی قرار گرفته است یا خیر.

 

مجتهدزاده گفت:یک مورد دیگر شامل صدها قطعه از اشیاء باستانی ایران است که میلیاردها دلار می ارزدو دانشگاه شیکاگو برای نمایش در نمایشگاه آثار باستانی جهان از ما قرض گرفت و نه تنها هرگز بر نگرداند، بلکه برخی از دادگاه های خرگوشی در ایالات متحده در قبال شکایت های واهی افراد صهیونیستی حکم به فروش این اشیاء عطیقه دادند تا به عنوان خسارت به مدعیان صهیونیستی داده شود. 

 

مجتهدزاده افزود:دولت‌مردان باید برای مردم مشخص کنند که چه بلایی برسر ساختمان 15 طبقه ایران در نیویورک آمده استو آیا تکلیف درآمد های سالانه چند صد میلیون دلاری آن در این 38 سال گذشته به دست دولت ایران رسیده است یا نه؟ و آیا در برجام توافق یا تفاهمی در این مورد حاصل شده یا خیر.

 

وی با اشاره به دارایی‌های بلوکه شده ایران در آمریکا اظهار داشت: نه تنها دولت ایران در ظاهر هیچ‌کدام از این نکات را به بحث نگذاشته است؛ بلکه حتی وزارت خارجه ما در مقابل توهین‌های دولت آمریکا و حکومت‌های جیره خور آمریکا در شبه جزیره عرب نیز سکوت کرده است.

 

این کارشناس مسائل ژئوپولیتیکی با بیان اینکه اشارات رهبری در ظاهر خطاب به دولت آمریکا است عنوان کرد: بیانات رهبری در واقع خطاب به دولت‌مردان خودمان است که شما چه می‌کنید؟ به چه مناسبت به تجاوزهای علنی به حق و حقوق و حرمت ما کوچکترین اعتراضی ندارید. وزارت خارجه امریکا، که طرف اصلی مذاکره و توافق های مربوط به برجام است همین چند روز قبل بازهم کشور ما، طرف توافق و تفاهم های گسترده با خود را در صدر فهرست کشورهای حامی تروریسم اعلام کرد و وزارت خارجه بر خلاف سنوات گذشته حتی دو خط در اعتراض به این اقدام آشکارا ضد تفاهم و ضد برجام ننوشت و اعلام نکرد!

 

مجتهدزاده در خصوص خللی که در برجام وجود دارد و موجب سوء استفاده دشمن شده است گفت: این را باید دولت‌مردان و وزارت خارجه ما پاسخ بدهند که در مذاکرات هسته‌ای چه چیزی را متعهد شده‌اند که چنین وضعی به وجود می‌آید اما توان اعتراض به آن را ندارند.

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد