ائمه جمعه استان کرمانشاه:

استاندار کرمانشاه بجای تقوا سنجی مردم به فکر حل کردن مشکلات بیکاری و معیشت مردم باشد / مسئولان باید نقد سازنده و دلسوزانه را تحمل کرده و پذیرای آن باشند

کد خبر: 295027
|
22:03 - 1395/03/28
نسخه چاپی
استاندار کرمانشاه بجای تقوا سنجی مردم به فکر حل کردن مشکلات بیکاری و معیشت مردم باشد / مسئولان باید نقد سازنده و دلسوزانه را تحمل کرده و پذیرای آن باشند
ائمه جمعه استان کرمانشاه امروز در خطبه های نماز جمعه خواستار افزایش روحیه نقد پذیری مسئولان شدند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازالوند خبر، حجت الاسلام ملکی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین به موضوع حذف نام عربستان از لیست سیاه جنایتکار توسط سازمان ملل اشاره کرد و افزود: عربستان به دلیل جنایتهای جنگی خود بر علیه یمن و کشتار کودکان این کشور جز لیست سیاه تروریست و جنایکار جنگی قرار گرفت.

 

امام جمعه قصرشیرین افزود: به دلیل تهدیدات کشور عربستان در قطع کمک های  مالی این کشور به سازمان ملل نام آن را از این لیست حذف کردند.

 

وی تصریح کرد: سازمان ملل به عنوان یک سازمان بی اعتبار شناخته شده است و به جای دفاع از حقوق مظلومان جهان به عنوان سازمان ضدبشریت به مافیای قدرت و ثروت در جهان تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام ملکی افزود: سازمان ملل جان انسان های بیگانه در یمن را به خرید و فروش گذاشته و عربستان نیز حتی به کودکان زخمی در بیمارستان های یمن نیز رحم نمی کند.  

 

وی تاکید کرد: کشورهای غربی و حامیان آنها در خاورمیانه اگر جمهوری اسلامی ایران اندکی ضعیف بود و اگر این توان نظامی و موشکی را نداشتیم لحظه ای درنگ نمیکردند و همچون یمن و فلسطین بر سر مردم ایران می آوردند.

 

حجت الاسلام ملکی در بخش دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: وظیفه یک امام جمعه نصیحت و اندرز مسئولین و مردم جامعه در راستای اهداف نظام و انقلاب است لذا باید نصیحت ها و انتقاد های دلسوزانه را پذیرا باشند.

 

وی افزود: این وظیفه ای است که از سوی امام خمینی (ره) به ائمه جمعه سپرده شده است و برهمین اساس تمامی امامان جمعه وظیفه خود را در جایگاه اندرز و نصیحت به جای خواهند آورد و حتی اگر هم این موضوع به مزاج مسئولین خوش نیاید باز هم از این هدف خود کوتاه نخواهیم آمد.

 

ملکی تاکید کرد: جایگاه نماز جمعه در خطبات امیر المومنین(ع) و رسول اکرم(ص) مورد تاکید قرار گرفته و تصریح شده است که حق نصیحت برای بالاترین مقامات و منصبات در دولت اسلامی را دارد.

 

وی افزود: بر طبق سخنان نورانی حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری تکلیف شرعی بر امامان جمعه قرار داده شده که مشکلات مردم را بیان کنند. می توانند به بالاترین مقام اجرایی کشور هم انتقاد داشته کرده، نصیحت  و پند و اندرز کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: باید مسئولین ما انتقاد ائمه جمعه را بپذیرند و به آن عمل کنند و اگر کسی از انتقاد ائمه جمعه به عنوان دلسوزان نظام و بر اساس کلام مقام معظم رهبری فرماندهان قرارگاه معنوی شهرستان ها، ناراحت شود باید به اصلاح نفس خود بپردازد.

 

امام جمعه هرسین: پاسخ به انتقاد باید با دلیل و برهان و منطق باشد نه با توهین و فحاشی و اتهام به بی تقوایی

 

به گزارشاسلام آباد خبر،به نقل ازدیوانگاه،حجت الاسلام باقری در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک میلاد با سعادت سبط اکبر پیامبر اسلام(ص) و نامگذاری این روز به اکرام و ایتام و روز کمک به مستمندان اظهار داشت: برنامه های خوبی در سطح کشور در این روز برگزار می شود و همانطور که متأسفانه تعداد قابل توجهی خانواده فقیر دارد انتظار می رود مردم اهتمام ویژه ای در کمک به این افراد داشته باشند.

 

امام جمعه شهرستان هرسین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولین نظام افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به نکات مهمی اشاره کردند که ما در اینجا به یک نکته از آنها اشاره می کنیم و آن رفع یک توهم غلط و خیال باطل است که برخی ها تصور می کنند که می شود بین حق و باطل پلی زد و بین این دو ارتباطی ایجاد کرد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه برخی ها در این تصور هستند که بین نظام اسلامی و نظام سلطه به سرکردگی آمریکا می شود ارتباطی ایجاد کرد این یک خیال باطل است و همین توهم است که باعث شده عدم پایبندی آمریکا به برجام را توجیه کنند متأسفانه برخی از مسئولین ما دارند توجیح می کنند که آمریکا به این خاطر به تعهداتش پایبند نیست.

 

حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: می گویند تحریم ها برداشته شده است ولی عملأ چیزی دیده نمی شود و به مردم اینطور القاء می کنند که وضعیت معیشتی بعد از برجام تغییر کرده است اما رهبری در این خصوص فرمودند که تحریم ها برداشته نشده است.

 

وی افزود: این شرم آور است که مسئولی برای منافع حزبی و سیاسی خودش خیانت های دشمن را توجیه کند ارتباط با آمریکا خلاف آن چیزی است که در قرآن و سیره پیامبر دیده می شود.

 

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: علت دشمنی ما با آمریکا دشمنی آنها با اصل نظام است اینها از حاکمیت اسلام و قرآن دارند سیلی می خورند و به همین هم بسنده نمی کنند، و این تصور غلط ارتباط با آمریکا باید از بین برود.

 

حجت الاسلام باقری اظهار داشت: قطعأ مسئولین دلسوز نظام اجازه استحاله نظام اسلامی در نظام سلطه را نخواهند داد  و اگر مسئولی بخواهد در این خصوص خیانتی بکند قطعأ همین مردم جلو او خواهند ایستاد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث انتقاد و نقد پذیری مسئولین افزود: وظیفه امام جمعه و تریبون نماز جمعه بیان مشکلات مردم و نقد کردن است و نقادی کردن منافاتی با همدلی و همزبانی ندارد همچنانکه رهبر معظم انقلاب در عین حفظ وحدت و حمایت از دولت ها نقد هم می کنند.

 

خطیب جمعه نماز جمعه شهرستان تصریح کرد: وظیفه ذاتی ائمه جمعه ارشاد، هدایت و تبیین مشکلات مردم و جامعه خطاب به مسئولین است و اگر چنین کاری نکنیم در حق ردم خیانت کرده ایم.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: پاسخ به انتقاد باید با دلیل و برهان و منطق باشد نه با توهین و فحاشی و اتهام به بی تقوایی، بی تقوایی حل نکردن مشکلات مردم است نه بیان مشکلات مردم بجای اتهام زدن، مصیبت های مردم از جمله بیکاری ، طلاق و اعتیاد را در استان حل کنند که جزء رتبه های اول هستیم.

 

وی افزود:  آقای استاندار باید جوابگوی سخنان غیر مودبانه و خارج از عرف خود باشند، میگویند امام جمعه دولت را زیر سوال برده است اولأ اشکالی ندارد ثانیاً اگر از شخصی در شهرستان یا استان انتقادی می شود نباید آن را به کل دولت ارتباط داد.

 

امام جمعه شهرستان هرسین خاطرنشان کرد: آقای استاندار با ادبیانی غیر مودبانه می گویند چرا اینگونه انتقاد ها نسبت به دولت قبل صورت نگرفته است بنده می گویم چه در زمان دولت قبل و چه در زمان این دولت انتقاد وجود داشته چرا که امام جمعه فراجناحی است اگر نقدی می شود از سر دغدغه است.

 

حجت الاسلام باقری در پایان اظهار داشت: اگر فکر می کنند که می توانند با این حرکت ها ما را وادار به عقب نشینی کنند سخت در اشتباه هستند

 

امام جمعه گیلانغرب: مسئولان باید نقد سازنده و دلسوزانه را تحمل کرده و پذیرای آن باشند

 

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از خبرنگارمطلع الفجر،حجت الاسلام والمسلمین محمد طه مهری  در خطبه های نماز جمعه این هفته و در مصلی مسجد جامع گیلانغرب و با حضور خیل عظیم نمازگزاران، به عملکردهای عینی و عملی در حوزه اشتغال، فرهنگ و حتی محقق نشدن رسالتی که  نظام در خصوص اقتصاد مقاومتی طراحی کرده است اشاره کرد و اظهار داشت: نقد دلسوزانه عملکردهای ضعیف و منفعلانه برخی مسئولان به منظور پیشبرد هرچه بهتر و کیفی تر برنامه ها و گذر از عملکردهای ضعیف است و لذا نباید برخی در مواجهه با  انتقاد دلسوزانه و مشفقانه از در  طلبکارانه و با ادبیاتی تند و گستاخانه با منتقدان درآیند.

 

نباید به جای شنیدن نصیحت و انتقادهای دلسوزانه، دهان منتقدان را بست

 

امام جمعه شهرستان گیلانغرب با بیان اینکه نباید به جای شنیدن نصیحت و انتقادهای دلسوزانه، دهان منتقدان را بست، تصریح کرد: دغدغه همه ما نیل به یک جامه آرمانی است که در آن رفع  بیکاری و محرومیتها مد نظر باشد و به کاستی ها توجه گردد لذا اگر از سر دلسوزی  مسئولانی در کشور مورد انتقاد و یا نصیحتی دلسوزانه  واقع می شوند باید با سعه صدر پذیرا باشند و اگر هم برای دفاع از عملکرد خود استدلالی دارند ارائه کنند اما هیچ مسئولی به عنوان خادم ملت حق  ندارد با توهین و افترا منتقدان را جواب دهد.

 

حجت الاسلام مهری ابراز داشت: امروز مردم ما مردمی بیدار و از چنان شعور و درک و معرفت بالایی برخوردارند که خود بی وقفه  امور و عملکردها را رصد میکنند و بی شک از هر رویه مدیریت منفعلانه و کندی انتقاد خواهند کرد و این شعور عقلایی مردم عزیز قابل ستایش و تقدیر است.

 

وی افزود: مردم از خدمت گزاران حقیر چون بنده توقع دارند  مشکلات و دردها و تنگنا و محرومیت های آنها را به گوش مسئولان برسانم و بنده هم  بر حسب تعهد و تکلیفی که دارم مداوم خواسته های بحق و درخواستها و انتقادهای عقلایی و حقمدارانه مردم عزیز را مطالبه خواهم کرد  و مردم عزیز بدانند که هنوز هم  عده ای هستند که صدای مظلومیت آنها را به گوش مسئولان برساند، مردم ما لایق هرگونه خدمت بی شائبه و کیفی اند.

 

امام جمعه گیلان غرب  به امر محرومیت و آمار تاسف بار بیکاری در استان و شهرستان گیلانغرب اشاره کرد و ابراز داشت: برای ما درد است وقتی در مرکز آمار ایران کرمانشاه دارای بالاترین درصد بیکاری و در راس کرمانشاه گیلانغرب، رتبه اول بیکاری را داراست، آیا اگر کسی از سر دلسوزی برای برون رفت از این و عملکرد منفعلانه از مسئول  اجرایی انتقادی دلسوزانه کند نباید با تحمل، نقد منتقدین را پذیرا باشد؟

 

حجت الاسلام مهری بر ضرورت پیگیری مشکلات مردم بدور از جناح بندی های سیاسی تاکید کرد و گفت: اگر مسئولانی اولویت بررسی و رسیدگی به مشکلات مردمی را بر حسب خطوط و جناح بندی سیاسی  لحاظ کنند آنها به جایگاهی که هستند به امام، انقلاب و مردم ان جامعه خیانت کرده اند، باید مسئولان با صداقت، تعهد به مردم و انقلاب  و در سایه یک وفاق، همدلی و انسجام بدور از طیف بندی و جناح بندی های سیاسی  سعی در باز کردن گره کور بیکاری و محرومیت مردم منطقه را داشته باشند.

 

وی همچنین بيانات بسيار مهم رهبر معظم انقلاب اسلامي در جمع مسؤولان و كارگزاران نظام و اینکه افزايش توانمنديهاي اساسي را موجب مصونيت و اقتدار ملت و كشور است اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه‌ريزي و اولويت‌بندي در حل دو مشكل اساسي ركود و بيكاري، شتاب حركت براي تحقق اقتصاد مقاومتي را افزون‌تر خواهد كرد.

 

وی ابراز داشت: با بايد طراحي و نقشه دشمن را شناخته و براي مقابله با آن، طراحي كلان و مصونيت‌بخشي داشته باشيم كه برنامه‌هاي اجرايي نيز در چارچوب اين طراحي كلان معنا پيدا خواهند كرد.

 

رفتار آمريكاييها همواره خباثت‌آميز و همراه با عناد بوده است

 

امام جمعه گیلانغرب  وجود جوانان را به عنوان بستری بالقوه برای کار و پیشرفت و بالندگی دانست و تصریح کرد:"جمعيت جوان كشور" از توانمنديهاي اساسي و نعمت بسيار بزرگ و مهمي است و مسؤولان دولتي بايد با برنامه‌ريزي صحيح در جهت افزايش جمعيت جوان كشور حركت كنند.

 

وی به موضوع تعامل و کنار آمدن ایران با آمریکا اشاره کرد و یاد اور شد: برخي تصور مي‌كنند ما مي‌توانيم با آمريكا كنار بياييم و مشكلات خود را حل كنيم در حالي‌كه اين تصور نادرست و يك توهم است، هيچگاه جمهوري اسلامي ايران مورد محبت دولت آمريكا قرار نخواهد گرفت، رفتار آمريكاييها همواره خباثت‌آميز و همراه با عناد بوده است، بنابراين، تصور اين‌كه مسائل ايران و آمريكا سوءتفاهم است و از طريق مذاكره و به شيوه پنجاه پنجاه قابل حل است، تصوري غير واقعي و غلط است.

 

امام جمعه گیلان غرب  افزود: مسأله اصلي آمريكاييها، موجوديت جمهوري اسلامي ايران است كه با مذاكره و رابطه حل نمي‌شود زيرا قدرت و استقلال ناشي از اسلام براي استكبار غيرقابل قبول است، از ديدگاه آمريكا، مصالحه به‌معناي تنزل از مواضع و اصول است‌.

 

حجت الاسلام مهری تصور مصالحه با آمریکا را نادرست خواند و گفت: اين تنزل پاياني ندارد همانگونه كه اكنون بعد از موضوع هسته‌اي، موضوع موشكي را پيش كشيده‌اند، بعد از موشك، نوبت به حقوق بشر مي‌رسد، بعد از حقوق بشر، موضوع شوراي نگهبان، سپس موضوع ولايت فقيه و در نهايت قانون اساسي و حاكميت اسلام مطرح خواهد شد، بنابراين تصور اين‌كه جمهوري اسلامي مي‌تواند با آمريكاييها به مصالحه برسد، تصور نادرستي است.

 

تحقق اقتصاد مقاومتی میتواند باعث تحرك اقتصادي و ايجاد اشتغال شود

 

وی  در ادامه خطبه ها  به دو حوزه بیکاری و رکود  اشاره داشت و یاد اور شد: بی شک در شرایط کنونی جامعه ما ركود و بيكاري دو مشكل عمده كشور است، و همانطور که رهبر معظم انقلاب هم تاکید کردند  اين مشكلات بيشتر از اين‌كه ناشي از تحريم‌ها باشد، متوجه سياستها و برنامه‌هاي دولت فعلي، دولت سابق و دولت اسبق است، توجه به صنايع كوچك و متوسط ضروري است، احياي اين‌گونه صنايع، از بنيانهاي اقتصاد مقاومتي است و مي‌تواند تا حد زيادي باعث تحرك اقتصادي و ايجاد اشتغال شود.

 

خطیب نماز جمعه گیلان غرب ابراز داشت: آنچه مهم است اين است كه مسئولان خدوم و زحمت‌كش در نظام اسلامي اين نكته اصلي را دريابند و تصور نكنند كه مي‌توان با آمريكاي جنايتكار به توافقي پنجاه پنجاه رسيد و مي‌توان به‌گونه‌اي عمل كرد كه هم جمهوري اسلامي باشد و هم محبوب نظام سلطه و رفيق گرمابه و گلستان سياستمداران غربي و آمريكايي، چنين چيزي شدني نيست، مگر آن‌كه افرادي بخواهند نظام اسلامي را استحاله در نظام سلطه كنند.

 

وی ادامه داد: البته مسئولان نظام اسلامي به لطف خداي متعال ان‌شاء‌الله از چنين خيانت و صدمه زدن به نظام اسلامي مصون و به دور هستند و اگر كسي نيز به‌دنبال چنين خيانتي باشد با برخورد قاطع ملت كه فريب بزك كردن دشمن را نخواهد خورد، از عرصه به كنار گذاشته خواهند شد.

 

امام جمعه صحنه: استاندار کرمانشاه بجای تقوا سنجی مردم به فکر حل کردن مشکلات بیکاری و معیشت مردم باشد

 

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازامروله؛حجت الاسلام والمسلمین احمد زارعی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با بیان اینکه تقوا به منزله یک روح در کالبد سیاست اسلامی جریان دارد، اظهار داشت: تقوا در سر لوحه دستورات امیر المومنین(ع) به استانداران، فرماندهان و کارگزارن قرار گرفته است.

 

امام جمعه شهرستان صحنه در ادامه با اشاره به اینکه تقوا دارای ابعاد گوناگونی همچون تقوای سیاسی، تقوای مالی ، تقوای اخلاقی که جامع همه تقوای الهی است، تصریح کرد: برای یک سیاست مدار در حوزه تفکر اسلامی لازم است همه جوانب تقوا را داشته باشد.

 

حجت الاسلام زارعی با بیان اینکه زد و بند سیاسی با تقوای سیاسی ناسازگار است، خاطر نشان کرد: سیاست بازان گاهی از سوژه تقدس و تقوا سوء استفاده می کنند و به این وسیله ارکان اسلام را در هم می کوبند. گاهی هم سیاست مداران افراد رذل و اوباش را عنوان دروغ می دهند تا چماقی علیه مخالفان خود بسازند. معاویه زیاد بن ابیه را فرزند غیر مشروع ابوسفیان دانست و با این وسیله جنایت کاری را با خودش همراه کرد.

 

بیان توقعات مردم و مشکلات شهر در خطبه های نماز جمعه وظیفه ائمه جمعه است

 

خطیب شهرستان صحنه یادآور شد: سیاست مدار باید صداقت داشته باشد و از ترساندن دیگران پرهیز کند. امیر المومنین(ع) پس از فتح بصره ابن عباس را به جای خودش قرار داد و با اینکه بصره محل اجتماع مخالفیت حضرت بود، فرمود: به نیکی با آنها رفتار کن و هر ترس و وحشتی را از آنان برطرف ساز.

 

حجت الاسلام زارعی با بیان اینکه یکی از لازمه های تقوای سیاسی زبان خوش است، تصریح کرد : کسی که میخواهد زمام دار امور مردم باشد باید پیش از تعلیم دیگران نفس خود را تعلیم کند بنابراین صداقت، عدالت و زبان خوش برخی از لازمه های تقوای سیاسی است.

 

امام جمعه شهرستان صحنه اشاره ای به سخنان اخیر استاندار کرمانشاه در جلسه شورای برنامه ریزی داشت که گفته شده: خطبای محترم در خصوص ارزیابی عملکرد دولت در سطح ملی، احیانا استان مطالبی را بیان می کنند و متاسفانه در جاهایی از مرز تقوا خارج می شوند. اینکه فقط ایراد بگیریم و فقط از مدیران انتقاد کنیم معادله جالبی نیست و از مرز تقوا به دور است، یادآور شد: آقای استاندار که از مرزهای تقوا اطلاع دارند باید این را هم بدانند که بیان توقعات مردم و مشکلات شهر در خطبه های نماز جمعه وظیفه ائمه جمعه است و اگر این مطالب را نگویند باید در خصوص تقوای آنان شک کرد. در نظام اسلامی، در احکام شرعی آمده که خطیب جمعه باید مردم را در جریان امور جاری قرار دهد.

 

حجت الاسلام احمد زارعی تشریح کرد: آقای استاندار خود حضرتعالی در طول دوران تصدی فرمانداری مراغه، معاونت سیاسی برخی از استانداری ها، استانداری کردستان توجه به مرز تقوای سیاسی داشته اید؟! آیا اعضاء نامه استانداران حامی تحصن در مجلس ششم بر اساس همین توجه به مرزهای تقوا بود؟؟ آیا تهدید به استعفاء در نظام اسلامی با تقوای سیاسی سازگاری دارد؟؟ آیا شما که می فرمایید چرا در زمان تصدی دولت گذشته همه لال مانی گرفته بودند خطبه های خطبای استان  را رصد کرده اید؟؟

 

اقای استاندار کرمانشاه چرا وقتی در دوران دولت احمدی نژاد استاندار بودید و خبر از هدر رفتن سرمایه ها داشتید استعفاء نکردید؟

 

وی ادامه داد: کمتر هفته ای بود که عملکرد دولت گذشته در نماز جمعه ها و نماز جمعه همین شهر (صحنه) نقد نشود ولی هیچ وقت   استاندار وقت ائمه جمعه را به بی تقوایی یا خروج از حدود و تقوا متهم نکرد. شما در دوران دولت قبلی یک سال استاندار کردستان بودید و پست های مهم دیگری هم داشتید ، تقوای سیاسی اقتضا نمی کند به خاطر یک مسئولیت نه ماهه در این دولت، دولت قبلی را زیر سوال ببرید شما بیشتر از این دولت در آن دولت مسئولیت داشته اید و بیشتر به آن دولت مدیون هستید. چرا وقتی در دوران دولت احمدی نژاد استاندار بودید و خبر از هدر رفتن سرمایه ها داشتید استعفاء نکردید.

 

امام جمعه شهرستان صحنه گفت: اقای استاندار ظاهرا نگاه شما به زمان یک نگاه عرفانی  است، آقای استاندار کرمانشاه عمر هر دولت 4 سال است و اگر دولتی در سه سال نتوانست برخی از مشکلات را حل کند این مسئله ناکارآمدی آن دولت در آن بخش را نشان می دهد. این حرف که می فرمایید این دولت کلا سه سال است که سر کارآمده یعنی چه؟؟؟؟ مگر این دولت چند سال سرکار است!!!

 

دکتر زارعی خاطر نشان کرد :  آقای استاندار حدود 9 است در کرمانشاه مسئولیت دارید آیا تا کنون به شهرستان صحنه سفر کرده اید؟ آیا از مشکلات شهرستان ما خبر دارید؟ چرا به برخی از شهرستان ها بارها سفر کرده اید و به برخی ها اصلا سفر نکرده اید!! آیا می دانید که کرمانشاه رتبه اول بیکاری را دارد؟؟؟ چه طرح ها و پروژه های عمرانی در این سه سال در استان انجام شده ؟ آقای استاندار پروژه های عمرانی استان و شهرستان چند درصد تامین اعتبار شده است؟

 

استاندار محترم کرمانشاه آیا شما از بیمارستان صحنه ، ایران خودرو ، واحد های تعطیل شده ، بیکاری در صحنه ، اعتیاد در صحنه ، طلاق و ...... خبر دارید که اقدام به تقوا سنجی مردم می کنید؟

 

وی گفت: بهتر است استاندار کرمانشاه به جای تقوا سنجی به مردم بفرماید رئیس جمهور محترم که بعد از ماه مبارک رمضان به کرمانشاه می آید میخواهد برای مردم کرمانشاه چه کار کند؟ هدف از این جنجالی که در آستانه سفر رئیس جمهور به استان راه انداخته اید چیست؟

 

حجت الاسلام زارعی بیان کرد: شما به عنوان استاندار کرمانشاه چقدر در جریان پروژه های شهرستان صحنه هستید؟ بیمارستان صحنه، ایران خودرو و واحد های تعطیل شده، بیکاری صحنه، اعتیاد صحنه، طلاق در صحنه و ...... آقای استاندار بد اخلاقی شما و تحمل نداشتن نقد رایج توسط دوستان نظام پسندیده نیست. درست نیست که مسئولین این نظام از پشت تریبون ها به هم حرف بزنند. آیا تا به حال شما از ائمه جمعه استان خواسته اید مشکلات را به شما بگویند؟

 

امام جمعه شهرستان صحنه در پایان گفت: به استاندار کرمانشاه توصیه می کنم به جای اینکه بیایند مرزهای تقوای خطبای ائمه جمعه را بررسی کنند وضعیت مرز های استان ، کوله بری ، تجارت و ... را مورد توجه قرار دهند و برای مردم توضیح بدهید که دارد چه اتفاقی می افتد.

 

امام جمعه سرپلذهاب: انتقاد از مسولین در راستای همدلی و همزبانی با دولت است

 

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از  بازی دراز، حجت الاسلام مجید صفدری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بااشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران و مسئولین کشور، اظهار داشت: مقام معظم رهبری درطول انقلاب همواره از تمامی دولتها حمایت کرده و این دولت نیز مورد حمایت ایشان می باشد تا بتوانند به ملت خدمت کنند و می بینیم که شعار یکی از سالهای اخیر نیز بعنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری کردند.

 

وی افزود: ایشان در حالی که از دولت حمایت می کنند انتقاد از آن را نیز حق خود می دانند و در جمع کارگزاران نظام به انتقاد از برجام هسته ای پرداختند.

 

خطیب جمعه شهرستان بابیان اینکه سخنان رهبر انقلاب دال بر مصر نبودن بر اجرای برجام است، اذعان داشت: رهبر انقلاب فرمود: اگر آمریکاییها برجام را پاره کنند ما آن را آتش می زنیم که این مطلب را به جهانیان القاء کردند که این طور نیست که ما براجرای برجام اصراری داشته باشیم.

 

حجت الاسلام صفدری تصریح کرد: رهبر انقلاب در این دیدار بر اجرا نشدن تعهدات طرفهای غربی تاکید کردند و مشاهده می شود که با انجام دادن بسیاری از تعهدات و پیش زمینه ها توسط کشور اما کماکان تحریمها و مشکلات بانکی برجای خود باقی است.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از انتقادات رهبر انقلاب به دولت در خصوص بیکاری و رکود کشور بود واز مسئولین خواستند که واقعیات را بپذیرند و به دنبال رفع مشکلات نه از طریق برداشته شدن تحریمها بلکه از طریق اتکای به توان داخلی باشند.

 

صفدری نقد و انتقاد را حق همه مردم دانست و اظهار داشت: انتقاد از دولت هیچ منافاتی با همدلی و همزبانی ندارد و این دو باید در کنار  یکدیگر باشند.

 

وی در ادامه به وظایف ائمه جمعه اشاره کرد و افزود: وظیفه ذاتی ائمه جمعه هدایت مردم، همدردی با مردم و تبیین مشکلات و پیگیری آنهاست.

 

وی با اشاره به انتقادات هفته گذشته برخی از ائمه جمعه شهرستانها از شرایط اقتصادی استان گفت: انتقاد از مشکلات بیکاری و رکود استان حق طبیعی ائمه جمعه است اما اینکه یک مسئول عالی رتبه استانی از این انتقادات برآشفته شده و آن را بی تقوایی و ناآگاهی دانسته و بجای پاسخ منطقی و مستدل با اهانت و پرخاشگری منتقدین را خطاب کند به هیچ وجه قابل قبول نیست.

 

امام جمعه شهرستان اذعان داشت: ائمه جمعه در راس روحانیت شهرستانها هستند که دولتمردان باید از نظرات آنها استفاده کنند لذا بی توجهی به سخنان و انتقادات آنها قطعا تبعات زیادی برای مسئولین به همراه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام صفدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز میلاد کریم اهل بیت(ع) گفت: روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) به عنوان روز اکرام نامگذاری شده است که یکی از کارهایی است که پیامبر اسلام و تمامی امامان معصوم نسبت به آن اهتمام داشتند.

 

وی افزود: اگر میخواهیم به اهل بیت نزدیک شویم باید اعمالمان را به عمل آنها نزدیک کنیم و از اعمال آنها الگو برداری کنیم.

 

امام جمعه دالاهو: وجود فضای نقد سالم و انتقاد پذیری مدیران لازمه پیشرفت است

 

به گزارشاسلام آباد خبر،به نقل ازکرندکرد، حجت الاسلام والمسلمین موسی الرضا نوروزی با اشاره به اینکه مهمترین ویژگی انصار المهدی(عج) معرفت است، اظهار داشت: اگر می خواهی به معرفت برسی دعا کن. دعا یک وسیله  برای رسیدن به معرفت است؛ دعا برای امام زمان(عج) است. اگر برای امام زمان (عج) دعا کنیم خودش معرفت می دهد.

 

وی در ادامه خطبه های امروز از مدیران دولتی خواست تا تحمل فضای انتقاد را داشته باشند و افزود: انتقادات سالم در راستای دلسوزی برای نظام مطرح می شود.

 

امام جمعه دالاهو تاکید کرد:  وجود فضای نقد سالم و انتقاد پذیری مدیران لازمه پیشرفت است.

 

حجت الاسلام نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود برداشت حقوق 230میلیونی یک مسئول دولتی را خیانت آشکار به بیت المال و حقوق ملت ذکر کرد و خواستار برخورد قاطعانه با این موارد شد.

 

امام جمعه دالاهو همچنین به فقر مالی در شهرستان دالاهو اشاره و خواستار پیگیری جدی مسئولان در ایجاد اشتغال در این شهرستان شد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد