مصری:

حق کرمانشاه را نتوانیم ادا کنیم نه تنها در سفر دولت نخواهیم بود که از مجلس استعفا می دهیم/ قرار نیست منطقه آزاد جنگی و ریزگرد برای کرمانشاه و مناطق اقتصادی برای دیگران باشد

کد خبر: 295184
|
10:36 - 1395/04/26
نسخه چاپی
حق کرمانشاه را نتوانیم ادا کنیم نه تنها در سفر دولت نخواهیم بود که از مجلس استعفا می دهیم/ قرار نیست منطقه آزاد جنگی و ریزگرد برای کرمانشاه و مناطق اقتصادی برای دیگران باشد
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: دولت در حد یک مجوز بی هزینه هم به کرمانشاه اعتنا نکرده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگارمرصاداظهار داشت: از اینکه دولت برای حضور در کرمانشاه برنامه دارد خوشحالیم و دوست داریم که این سفر یکی از ماندگار ترینها برای استان کرمانشاه باشد.

 

وی ادامه داد: اما جلساتی قبل از سفر با حضور مدیران و نمایندگان مردم با دولت برگزارشد و ما خواست مردم را به عزیزان مسئول منتقل کردیم که چه انتظار و توقعی وجود دارد. انتظارات و توقعاتی که صد در صد هم به جاست.

 

مصری ادامه داد: اولین انتظار ما برای خروج از بنبست اقتصادی ایجاد منطقه آزاد تجاری بوده که ما این را یک حق می دانیم نه امتیاز. ما هشت سال منطقه آزاد جنگی بودیم یعنی از فشنگ کلاشینکف تا هواپیماهایی که هرجا را که نمی توانست به دلیل پدافند بالای استانهای دیگر بزند بمبهایش را در برگشت روی سر کرمانشاه می ریخت آزادانه به کرمانشاه وارد می شد.

 

نماینده کرمانشاه در مجلس ادامه داد: اگر استانهای دیگر رزمندگان فداکار آنها با درخواست خودشان می آمدند در منطقه و می جنگیدند در کرمانشاه همه مردم درگیر جنگ بودند و البته نداشتن مهاجر جنگی از کرمانشاه به خارج از استان نشان می دهد که مردم این دفاع را انتخاب کرده بودند.

 

مصری با اشاره به وضعیت امروز استان گفت: دیروز که منطقه آزاد جنگی بودیم و امروز هم منطقه آزاد ریزگردها هستیم. سهم مردم ما از مرزها آن زمان گلوله و خمپاره و توپ بوده امروز هم گرد و خاک و مریضی. می بینیم که منطقه آزاد را در این دولت و در گذشته به جاهایی دادند که نه فشنگی دیدند نه آلودگی.

 

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه به اشاره به به حق بودن مطالبات مردم اظهار داشت: اگر عرضه دارند ظرف 6 ماه گرد و خاک را ریشه کن می کنند ما هیچ چیز نمی خواهیم. حداقل سلامت مردم و طبیعت کرمانشاه حفظ می شود. اما حالا که قرار است همه مصائب را مردم ما تحمل کنند و زمانی که قرار است امتیازی به استان داده شود مردم ما نادیده گرفته شوند عرض می کنم که اگر حق مردم کرمانشاه داده نشود نه تنها در این سفر شرکت نخواهیم کرد که ما مجمع نمایندگان از مجلس هم استعفا می کنیم و البته اصلا چنین علاقه ای نداریم. اگر قرار باشد نتوانیم از حق مردم دفاع کنیم بودن ما در آنجا موضوعیتی ندارد.

 

وی افزود: ما هیچ علاقه ای نداریم که از دولت میزبانی نکنیم و دوست داریم با شوق به استقبال دولت برویم اما صراحتا بگویم که توقع داریم میهمان هم حرمت میزبان را نگه دارد. بنده اعلام می کنم انتظارات مردم نجیب کرمانشاه حداقلی است. کارخانه ذوب آهن و خودرو اینها که نخواستیم. چند کار بی هزینه است. منطقه آزاد یک ریال برای دولت هزینه ندارد. ما در جلسات تضمین دادیم تمام زیرساختهای منطقه آزاد را بخش خصوصی و مردم خود کرمانشاه می سازند. پولی از دولت نخواستیم. یک مجوز خواستیم والسلام. اگر در حد یک مجوز هم به ما اعتنا نکنند خب برای کسی میمیریم که برای ما تب کند. قرار باشد ما همیشه بمیریم و کسی خم به ابرویش نیاید این رویه یک طرفه عاقبتی ندارد.

 

مصری با آرزوی موفقیت برای دولت در همه زمینه ها تصریح کرد: انتظار داریم حق مردم کرمانشاه ادا شود و مناطق آزاد و ویژه و راه آهن کرمانشاه را نهایی کند.

 

وی در پایان گفت: مردم کرمانشاه در انتخابات 80 درصد به آقای روحانی رای دادند... هر سلامی پاسخی دارد و قرار نیست این فضای یکطرفه ادامه داشته باشد.

 

 
لینک فایل ضمیمه: 
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد