مشروح سخنرانی روحانی در کرمانشاه؛

منطقه آزاد قصرشیرین را بررسی می کنیم/ راه آهن تا پایان دولت به کرمانشاه می رسد/ حقوق های نامتعارف مانع فراموش کردن دزدی های گذشته نیست/ شعار علیه عملکرد دولت در استادیوم و واکنش روحانی

کد خبر: 295195
|
11:10 - 1395/04/27
نسخه چاپی
منطقه آزاد قصرشیرین را بررسی می کنیم/ راه آهن تا پایان دولت به کرمانشاه می رسد/ حقوق های نامتعارف مانع فراموش کردن دزدی های گذشته نیست/ شعار علیه عملکرد دولت در استادیوم و واکنش روحانی
مرصادنیوز: رئیس دولت یازدهم در خصوص منطقه آزاد قصرشیرین گفت: هر چند منطقه آزاد قصرشیرین جزو لوایح نبود اما در این سفر قول بررسی آن را می دهیم.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد،  حسن روحانی در ورزشگاه آزادی کرمانشاه اظهار داشت: کرمانشاه دیار مهر و زادگاه مدنیت ایران اسلامی، اقلیم فرهنگ و هنر، سرزمین کوه های سربه فلک کشیده و رودخانه های خروشان، قلب باستانی جاده ابریشم و سرزمین پهلوانان است.

 

وی افزود: مردمان کرمانشاه مهربان، سخاوتمند و بلند نظر هستند.

 

روحانی گفت: درود من و دولتمردان تدبیر و امید بر مهربانان کرمانشاه و کسانی که نام انسان را از هر قوم، مذهب و به هر زبانی از کرد، لک و لر و ترک زنده نگه داشته اند.

 

رئیس دولت یازدهم گفت: درود من بر همه اهل هنر، روحانیون، نخبگان به ویژه شهدا، جانبازان و ایثارگران که همواره در برابر دشمنان به خوبی از کشور و میهن دفاع کرده اند.

 

وی افزود: درود من بر شهید اشرفی اصفهانی و تمام شهدایی که از مشروطیت نام ایران را زنده نگه داشته اند.

 

کرمانشاهیان مهمان نوازی را به اثبات رساندند

 

روحانی افزود: مردم شریف کرمانشاه با همه مهربانی در خیابان های کرمانشاه و هم اکنون در استادیوم آزادی، زیر آفتاب مهمان، نوازیتان برای ایرانیان به اثبات رسیده است.

 

روحانی تاکید کرد: می خواهم به مردم ایران بگویم اگر مردم ایران از جنگ 8 ساله سخن می گویند در کرمانشاه باید از جنگ، ناآرامی و 10 سال تجاوز بیگانگان سخن بگوییم.

 

رئیس دولت یازدهم در ادامه گفت: 10 سال این مردم در مقابل تجاوزات ایستادند و همه مردم این دیار شاهد قهرمانی و ایستادگی مردم کرمانشاه هستند. هم چنین باید بگویم روز پایان جنگ در کرمانشاه بود و علی رغم اینکه تیر 67 آتش بس را پذیرفتیم دشمن در کرمانشاه بود و عملیات مرصاد برای مقابله انجام شد.

 

روحانی با اشاره به مقاومت مردم کرمانشاه تاکید کرد: ما دشمن را تعقیب کردیم و به جهانیان نشان دادیم مردم غیور ایران و کرمانشاه نمی گذارند ذره ای از خاک این دیار در اختیار دشمنان و متجاوزان قرار گیرد.

 

رئیس دولت یازدهم افزود: مردم کرمانشاه در پایان جنگ اعم از نیروهای مردمی و نظامی، قهرمانی خود را جشن  گرفتند و به جهانیان قهرمانی خود را به اثبات رساندند.

 

وی تاکید کرد: ما مردم ایران مردمی سربلند، دین باور، مردم دوست با سرمایه انسانی بلند و منابع زیر زمینی و رو زمینی، نظام مردم سالار با هویت اسلامی و ایرانی هستیم، در عین حال کاستی هایی داریم. ما امروز مشکلاتی چون، آب، بیکاری، محیط زیست، رکود و نامناسب بودن محیط کسب و کار و حمل و نقل داریم.

 

وی تاکید کرد: ما هنوز در منطقه ای هستیم که افرادی فکر می کنند با کودتا حکومت را تغییر داد. ما هنوز در منطقه ای هستیم که افرادی فکر می کنند با توپ و تانک و جنگ می توان حکومت را تغییر داد. امروز دوران کودتا سر آمده و امروز روزی است که صندوق رای می تواند راه حلی برای یمن، ترکیه ، ایران و کشورهای منطقه باشد.

 

امروز ما در منطقه با تروریسم مواجه هستیم

 

روحانی با بیان اینکه امروز ما در منطقه با تروریسم مواجه هستیم، گفت: ما در منطقه هم رژیم کودک کش و هم رژیم کودک صفت داریم که با هواپیما مردم یمن را به خون می کشند.

 

وی تاکید کرد: ما امروز در منطقه مشکلاتی داریم که باید با ولایت و پرچم وحدت اسلامی مان به این مشکلات پایان دهیم.

 

وی با تاکید بر اینکه مشکلاتی که امروز کشور ما و این استان با آن مواجه است را باید آن را حل و فصل کنیم، گفت: ما باید مشکلات بیکاری را در کشور حل کنیم که امکان پذیر است و باید شرایط را شرایط رونق اقتصادی و اشتغال بسازیم.

 

روحانی تاکید کرد: ما راهی جز رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی نداریم.

 

وی با تاکید بر اینکه مشکلاتی که امروز کشور ما و این استان با آن مواجه است را باید آن را حل و فصل کنیم، گفت: ما باید مشکلات بیکاری را در کشور حل کنیم که امکان پذیر است و باید شرایط را شرایط رونق اقتصادی و اشتغال بسازیم.

 

روحانی تاکید کرد: ما راهی جز رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی نداریم.

 

رئیس دولت یازدهم در ادامه سخنان خود در کرمانشاه گفت: یک عده در کشور ما تنها کارشان این است که روح یاس و ناامیدی در کشور بدمند و سیاه نمایی کنند اما عده آنها قلیل است ولی نمی دانند که ملت ما دست متجاوزین را از کشور قطع کرده و هم اکنون ملت ما با برجام دست متجاوزین و آمریکا قطع کرده است.

 

وی گفت: مگر کسی از قطع شدن دست دشمن و اینکه حق هسته ای را تثبیت کردیم و دست تحریم را قطع کرده ایم ناراحت و نگران است.  آنهایی که در پس تحریم دنبال دزدی مال مردم بودند و 2700 میلیارد تومان را بردند و حتما ما این پول را از آنها پس می گیریم.

 

ما باید شرایط را برای کسب و کار آماده کنیم

 

روحانی تاکید کرد: ما باید شرایط را برای کسب و کار آماده کنیم که این کار را به حول و قوه الهی انجام می دهیم.

 

وی با بیان اینکه کرمانشاه استان گردشگری و کشاورزی است، گفت: کرمانشاه منابع آبی خوبی دارد. ما باید آبهای این سرزمین را مهار کنیم.

 

روحانی گفت: این دولت نسبت به همه دولت های قبل برای مهار آب و اجرای طرح های آبی چون گلخانه و... با بالاترین منابع کار کرده و بزرگترین طرح های آبی در دست انجام است.

 

وی افزود: دولت یازدهم 8 میلیارد دلار از صندوق توسعه برای مهار آب های ایران و غرب کشور تخصیص داده است. در سال 93 به کرمانشاه بیش از 600 میلیارد تومان داده است و در سال 94 بیش از هزار میلیارد تومان و امسال این قول را می دهم تا پایان سال 2800 میلیارد تومان برای این طرح ها می دهیم. تا پایان میزان 7000 میلیارد تومان اختصاص داده شده و در سال 96 چهره خوبی از این طرح ها در استان ایجاد خواهد شد.

 

رئیس دولت یازدهم افزود: برای 4 سد 257 میلیارد استان اختصاص داده شده و به فکر اشتغال جوانان عزیز این دیار هستیم.224 میلیارد تومان برای طرح های آبرسانی می دهیم که 90 هزار اشتغال ایجاد می شود و بیکاری در کرمانشاه برطرف می شود .

وی در مورد محیط زیست گفت: کرمانشاه و استان های غرب با مشکل محیط زیست و گرد و غبار مواجه اند.

 

رئیس دولت یازدهم گفت: در کشور مشکلات محیط زیستی فروان از جمله دریاچه ای که داشت خشک می شد داریم.

 

وی با بیان اینکه اولویت کشور محیط زیست است، گفت: تا قبل از دولت یازدهم تنها دو میلیون بنزین یورو 4 تولید می شد و بعد از آن 25 میلیون تن تولید شد.

 

در این چند سال تحولی در سوخت ایجاد و سوخت مایع کم و گاز اضافه شده و امسال میزان سوخت مایع به 9 درصد کاهش می یابد که شاهد سلامت محیط زیست باشیم.

 

رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه عمده ریزگرد از کشورهای همسایه وارد می شود، گفت: به اقدامات منطقه ای و بین المللی نیاز داریم.

 

روحانی در خصوص مبارزه با ریزگرد ها افزود: اول بایستی سیستم پیش بینی ما قوی شود و شرایط را به مردم اطلاع داد که اقدامات پیشگیرانه انجام شود. سیستم های عمومی باید عایق شود و تسهیلات ارزان قیمت برای عایق ارائه شود.

 

وی تاکید کرد: باید سیستم بهداشت خدمات و ماسک در اختیار مردم قرار گیرد. ما باید مشکلات مردم را حل و فصل کنیم و مردم را از شرایطی هستند که به شرایط مناسب برگردانیم.

روحانی با اشاره به بحث فیش های نجومی، گفت: می خواهم به ملت ایران با کمال صراحت اعلام کنم سال های گذشته در دستگاه های کشور تخلفاتی داشته ایم که اختصاص به قوه مجریه ندارد. این مسئله در همه دستگاه های عمومی بوده و من در مصاحبه ای اعلام می کنم کجا ها بوده و باید با این تخلفات برخورد کنیم.

 

رئیس دولت یازدهم تاکید کرد: ما در کشور دستگاه های نظارتی داریم که به همه وظایفشان در این زمینه به خوبی عمل نکرده اند و باید از این به بعد دقت بیشتری کنند.

 

روحانی افزود: شکاف های قانونی بوده که باید قوانین اصلاح شود.

 

وی تاکید کرد: دولت اقداماتی فوری در این زمینه داشته که اعلام می شود و راه حل مشکل این است که دست به دست هم دهیم.

 

شعار علیه عملکرد دولت

 

روحانی در پاسخ به شعارهای مردم در ورزشگاه علیه عملکرد دولت گفت: با این شعار درست نمی شود و باید اصلاح کنیم.

 

وی تصریح کرد: همانطور که دولت توانست تورم را تک رقمی کند، قادر است رکود را بردارد و باید دست به دست دهیم.

وی با بیان اینکه دولت لوایح را به مجلس می دهد، گفت: راه حل این مشکلات شفافیت، اجرای قانون و خواست عنومی است و همه ما دست به دست این مشکل را حل خواهیم کرد.

 

تخلفات مدیران انگشت شمار است

 

روحانی تاکید کرد: اولا تخلفات از آن مدیران انگشت شمار در کشور ما بوده است. اگر 100 تا 300 نفر متخلف در میان  8 میلیون نفر بوده اند و نباید به مدیران دیگر را تعمیم داد.

رئیس دولت یازدهم گفت: اگر تخلفی بوده معناش این نیست دزدی های قبلی را فراموش کنیم. اگر کسانی سعی دارند فیش های حقوقی را ادامه دهند که مردم دزدی های قبلی را فراموش کنند، اما مردم فراموش نمی کنند و پیگیری این مضوع را از دادگاه ها می خواهند.

 

روحانی افزود: مردم دو میلیاردی که پیش آمریکا مانده، تخلف 3000 میلیاردی و 12 میلیاردی را فراموش نمی کنند.

 

وی خطاب به مردم ایران و کرمانشاه گفت: ضمن اینکه این دولت به شما قول پیگیری فیش های نامتعارف را می دهد، پیگیری تخلفات قبلی تحت عنوان مبارزه با فساد را از یاد نمی برد و برای اشتغال جوانان کرمانشاه تلاش می کند.

 

منطقه آزاد قصرشیرین را بررسی می کنیم

 

وی در خصوص منطقه آزاد قصرشیرین گفت: هر چند منطقه آزاد قصرشیرین جزو لوایح نبود اما در این سفر قول بررسی آن را می دهیم.

 

روحانی در خصوص راه آهن نیز گفت: تا پایان این دولت راه آهن به کرمانشاه می رسد.

 

وی افزود: به پالایشگاه و پتروشیمی دولت هم از طریق فاینانس خارجی و هم صندوق کمک می کنیم که مردم شاهد اشتغال جوانان باشند.

 

روحانی در پایان تاکید کرد: گازرسانی به روستاها، طرح های عمرانی، روستایی و... را توسعه خواهیم داد.

 

گفتنی است؛ مردم در ورزشگاه علیه عملکرد دولت شعار دادند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد