مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب مطرح کرد:

15 هزار بهره بردار گندم در اسلام آبادغرب/ورود محصولات کشاورزی به بازار بورس به قصد حمایت از کشاورزان

کد خبر: 295208
|
09:16 - 1395/04/30
نسخه چاپی
 15 هزار بهره بردار گندم در اسلام آبادغرب/ورود محصولات کشاورزی به بازار بورس به قصد حمایت از کشاورزان
اسلام آبادخبر: اسلام آبادغرب دارای 15 هزار بهره بردار گندم می باشد که سرانه کشاورزی در این شهرستان به 6-5 هکتار می رسد.

مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب در گفتگو با اسلام آباد خبراز خرید نزدیک به 12 هزار تن جو از کشاورزان خبرداد و در ادامه اظهار داشت:تخمین 50 تا 55 هزار تن برداشت جو در سال جاری برای کشاورزان داریم که شهرستان اسلام آبادغرب از لحاظ تولید جو مقام دوم استان را دارا می باشد.

 

وی افزود: اسلام آبادغرب دارای 15 هزار بهره بردار گندم می باشد که سرانه کشاورزی در این شهرستان به 6-5 هکتار می رسد که برداشت گندم در این شهرستان از 3-2 تیرماه آغاز شده است که پیش بینی برداشت 40 هزار هکتار گندم را در منطقه داریم که متاسفانه 600-500 هکتار در آتش سوزی اخیر روستای هرسم و حدود 700 هکتار براثر بارش تگرگ در دهستان حسن آباد از گندم های شهرستان از بین رفت.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ادامه داد: تا 10 روز آینده با توجه به وجود 300 دستگاه کمباین در سطح منطقه کار برداشت گندم پایان می یابد که 90 درصد برداشت گندم دیم انجام و 10 درصد هم مربوط به مناطق کوهستانی و صعب العبور است و طبق آخرین آمار تاکنون میزان خرید گندم به بیش از50 هزار تن رسیده است.

 

مهندس میرزایی اظهار کرد: از 500 هکتار نخود پاییزه 300 هکتار آن به وسیله ی کمباین برداشت شده است و این امر سبب کاهش هزینه های برداشت دستی و سنتی کشاورزان شده است.

 

وی افزود:: دولت به قصد حمایت از کشاورزان و حذف دلال ها محصولاتی مانند جو را وارد بازار بورس کرد که این کار برای اولین بار بود که انجام گرفت و کشاورزان تاکنون تجربه حضور در بازار بورس را نداشتند ولی با توجه به تلاش شبانه روزی پرسنل جهاد کشاورزی شهرستان و پیگیری های بعمل آمده ضمینه برای فروش جو از طریق بازار بورس فراهم شده که خوشبختانه وجود واسته ها و دلال ها را به حد اقل رساند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب تصریح کرد: سیلو های ذخیره بصورت شبانه روزی و با حضور 2 نماینده از جهاد کشاورزی فعالیت می کنندو کشاورزان از طریق اداره جهاد کشاورزی و دیافت معرفی نامه محصول خود را به سیلوی مربوطه تحویل می دهند که این امر باعث کاهش وجود دلال ها و واسطه ها و ثبات قیمت در بازار شده است.

 

وی اظهار داشت: شهرستان اسلام آبادغرب بعد از خشکسالی های چند سال اخیر،منابع مالی کشاورزان را دچار فرسایش کرده بود.امسال با الطاف الهی وضعیت گندم در مزارع شهرستان خوب بود ولی متاسفانه در لحظه برداشت براثر عوامل نامعلومی حدود 550 هکتار از مزارع دیم و آبی دچار حریق شدند و در روستایی این اتفاق افتاد که 200 بهره بردار دارد ونشانگر محرومیت و خرده دهقانی بودن  روستا را دارد و آنچنان خسارتی به این روستا وارد شده که توان بازگشت به تولید را ندارد .

ما خواهشی که از هیئت دولت  رئیس جمهور محترم داریم این است از منابعی ستاد بحران کمک هایی به کشاورزان اعطا شود تا بتوانند دوباره بتوانند به چرخه تولید باز گردند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد