یک مدیر فرهنگی وزارت علوم افشا کرد:

تمایل وزارت علوم برای بازگشت کدیور و سروش به دانشگاه های کشور/ نبودن این افراد نشانه عدم وجود آزادی در ایران است!

کد خبر: 295249
|
08:59 - 1395/05/05
نسخه چاپی
تمایل وزارت علوم برای بازگشت کدیور و سروش به دانشگاه های کشور/ نبودن این افراد نشانه عدم وجود آزادی در ایران است!
مرصادنیوز: یکی از مدیران معاونت فرهنگی وزارت علوم در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه تمایل دولت را برای بازگشت فرج دباغ (عبدالکریم سروش) و کدیور به دانشگاه های کشور افشا کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، یکی از مدیران معاونت فرهنگی وزارت علوم در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه تمایل دولت برای بازگشت فرج الله دباغ (عبدالکریم سروش) و کدیور را به دانشگاه های کشور افشا کرد.

 

بر اساس این گزارش این مدیر در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در جلسه می گوید: این یکی از ضرورت هاست که دانشگاه های ما از حضور افرادی مانند سروش و کدیور بهرمند شوند و ما باید آزادی آنها در بازگشت به دانشگاه ها را تضمین کنیم.

 

وی ادامه می دهد: اینکه آقایانی مانند سروش و کدیور نمی توانند به کشور بازگردند نشان از عدم آزادی در کشور است!

 

این اظهارت با اعتراض برخی از اعضای جلسه مواجه شده که اعلام می کنند امثال سروش هیچگاه حاضر نخواهند بود به دانشگاه ها بازگردند چرا که باید ابتدا به خاطر اظهارات ضد دینی خود در جلسات مناظره و مباحثه ای شرکت کنند که سالها از آن گریزان بوده و تن نداده اند.

 

سروش در طول این دوران شهرت خود را از راه تقابل با دین و حمله به اعتقادات و احکام دینی از جمله نفی عصمت قرآن، نفی عصمت پیامبر، نفی حکم حرمت زنا و همجنسگرائی، نفی حکم ارتداد و ... بدست آورده است.

 

مدیریت دانشگاه رازی کرمانشاه نیز در ماه های اخیر در مواردی مانند برنامه ریزی برای برگزاری جشن در ایام شهادت معصومین، اکران فیلم آمریکا ستای "حرامزاده های بی شرف" در سالروز 13 آبان و... موجب تحریک و توهین اعتقادی به دانشجویان شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد