حجت الاسلام محمدی پور در خطبه های نماز جمعه:

وقتی می گوییم انقلابی یعنی حمایت از قشر ضعیف و محروم جامعه/اصول گرا و اصلاح طلب همه زیر چتر انقلاب جا می گیرند

کد خبر: 295263
|
18:00 - 1395/05/08
نسخه چاپی
وقتی می گوییم انقلابی یعنی حمایت از قشر ضعیف و محروم جامعه/اصول گرا و اصلاح طلب همه زیر چتر انقلاب جا می گیرند
اسلام آبادخبر:حجت الاسلام محمدی پور در خطبه های نماز جمعه گفت:انقلابی به کسانی گفته می شود که معتقد اند مبارزه با استکبار تا روزی ادامه دارد که همه ی نظام هایی که براساس تفکر صهیونیستی و نظام سرمایه داری است در دنیا از بین برود و این مبارزه تا آن روز ادامه دارد و این تفکر تفکر انقلابی است.

به گزارشاسلام آباد خبر،حجت الاسلام محمدی پور امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در خطبه های امروز نماز جمعه اظهار کرد:خود و شما مردم مردم متدین و با ایمان را به رعایت تقوا سفارش و تاکید می کنم ورقی از قرآن نیست مگر اینکه سفارش در تقوا در آن هست بی تقوایی نکبت دنیا و آخرت را برای انسان به ارمغان می آورد،بی تقوایی یعنی حرکت در مسیر گناه ربا خواری رشوه گیری بازی با آبروی دیگران دست برد به بیت المال که نوعی دزدی محترمانه است فسادهای اخلاقی و اقتصادی همه ی اینها نکبت را برای انسان به همراه دارد.

 

وی ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) با بیان حدیثی از ایشان در خصوص حقیقت بندگی گفت: حقیقت بندگی این است که هیچ چیز را مال خود ندانی و همه را مال خدا بدانی و اگر کسی در تمام فکر خود را همواره خدا را به یاد داشته باشد فرصتی برای انجام گناه پیدا نمی کند اوج مشغله انسان این است که دائما به یاد خدا باشد و مواظب باشد که گناهی از او سر نزند وسومین معنا از معانی بندگی این است که تمام برنامه های زندگی را به خدا واگذار کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی پوراظهار داشت:انسان مومن نباید نگران روزی خود باشد امام صادق (ع) به ما یاد می دهدهمه چیز را مال خدا بدانید و نگران فردا نباشید در این صورت نه نگران روزی خود هستید و سر مال دنیا و پست و مقام با هم درگیر نمی شوید.

 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در خطبه های دوم ضمن دعا برای فرج حضرت ولیعصر (عج) و آرزوی توفقیق و طول عمر برای مقام معظم رهبری (مدظه العالی) گفت: ای مومنین از نافرمانی خدا بپرهیزید و توشه ای برای زندگی دائمی خود در سرای آخرت جمع کنید و در لحظه های عمرتان همواره با تقوا باشید.

 

محمدی پورضمن گرامیداشت سالروز برگزاری اولین نماز جمعه توسط مرحوم آیت الله طالقانی بیان کرد : نماز جمعه یکی از هدایای بزرگ پروردگار متعال است  که از ابتدای انقلاب توسط آیت الله طالقانی شروع شد و ما دنباله رو این عالم بزرگوار هستیم .

 

امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب درخصوص  انسان مومن وانقلابی  اظهار کرد: رهبر فرزانه ما فرمودند: من دو قطبی اصلاح طلب و اصول گرا را قبول ندارم و به آن دامن نزنید و اگر دوقطی هم وجود داشته باشد ، انقلابی و غیر انقلابی است،اصول گرا و اصلاح طلب همه زیر چتر انقلاب جا می گیرند ولی در بین آنه را هم کسانی هستند که غیر انقلابی هستند.

 

وی افزود:انقلابی به کسانی گفته می شود که معتقد اند مبارزه با استکبار تا روزی ادامه دارد که همه ی نظام هایی که براساس تفکر صهیونیستی و نظام سرمایه داری است در دنیا از بین برود و این مبارزه تا آن روز ادامه دارد و این تفکر تفکر انقلابی است.

 

حجت الاسلام محمدی پور خاطر نشان کرد:این درست نیست که ما 37 سال پیش ما انقلاب کردیم تمام است خیر این تازه شروع مبارزه بوده و تمام شدن این مبارزه حتی با ظهور امام عصر هم تمام نمی شود چون با ظهور آن بزرگوار مبارزه نهایی برای رسیدن به پیروزی نهایی که ریشه کن شدن ظلم در همه ی جهان است شروع می شود و یک مومن از انقلابی گری جدایی ندارد در نتیجه پیروزی نهایی را که هم نابودی ظلم و فرج امام عصر(عج) و برقراری عدالت است را شیرین می داند.

 

وی افزود:غیر انقلابی به کسانی گفته می شود که از مبارزه با استکبار احساس خستگی می کنند نه اینکه به پیروزی نهایی راضی نیستند اما چون موانع زیاد است نا امید وخسته می شوند و به جای کلمه استکبار اسم 1+5 را می آورند و با احترام از آنها یاد می کنند و پیشنهاد دوستی با آمریکا را مطرح می کنند این فکر از آنجا نشأت میگیرد که از مسئله ظهور امام زمان غافل می شود و فراموش می کند که پیروزی نهایی نزدیک است.

 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت:ما نباید نفت خودمان را در اختیار دشمنانمان قرار بدهیم و از راه فروش نفت چرخه اقتصاد را بچرخانیم،باید از کارهای تولیدی و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی حمایت شود و این راه جز با استقامت و خستگی ناپذیری امکان پذیر نیست.

 

وی با مقایسه دو تفسیر انقلابی و غیر انقلابی بیان داشت: وقتی می گوییم انقلابی یعنی حمایت از قشر ضعیف و محروم جامعه که حضرت امام (ره) فرمود انقلاب متعلق به قشر ضعیف و محروم جامعه است و آن غیر انقلابی یعنی نظام سرمایه داری یعنی نظام مرفهین بی درد که غارت می کنند و سایر اقشار جامعه از برخی امکانات  محروم هستند .

 

وی افزود: ما عاشق نظام و امام خامنه ای هستیم انتقاد ما نسبت به جمهوری اسلامی نیست به کسانی است که بدنبال رواج تفکرات لیبرال سرمایه داری در کشور هستند نه این که رهبر انقلاب فقیرانه دارند زندگی می کنند و درد ضعفا را درک می کنند و ایشان می فرمایند کسانی را به مجلس بفرستید و در راس امور قرار دهید که درد فقر را چشیده باشند نظامی که رسول خدا پایه گذاری کرد بر اساس حمایت از ضعفا و فقرا بود اما وارث آن معاویه کاخ نشین شد و به همین خاطر است که مشکلات در جهان اسلام حل نشد.

 

محمدی پور ضمن اعتراض به اظهارات اخیر صدراعظم آلمان گفت: آنها برای اسلام هراسی گروههای تکفیری را حمایت میکنند و اسلام آل سعود خطری برای غربی ها و استکبار جهانی ندارد اسلام ایرانی و شیعی که حرف از مبارزه با ظلم و استکبار جهانی و ظهور منجی عالم بشریت میزند برای استکبار خطرناک است.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها