فرمانده سپاه ناحیه اسلام آبادغرب خبر داد:

ویژه‌برنامه «روز جهانی مسجد» دراسلام آبادغرب برگزار می‌شود

کد خبر: 295397
|
11:06 - 1395/05/28
نسخه چاپی
ویژه‌برنامه «روز جهانی مسجد» دراسلام آبادغرب برگزار می‌شود
اسلام آباد خبر: فرمانده سپاه ناحیه اسلام آبادغرب از برگزاری ویژه‌ برنامه روز جهانی مسجد در روز دوشنبه یکم شهریور ماه در این شهرستان خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، سرهنگ افشار محمدی از برگزاری ویژه‌ برنامه روز جهانی مسجد در این شهرستان خبر داد و گفت: این آئین معنوی  روز دوشنبه یکم شهریور ماه  باهمکاری ادارات تبلیغات اسلامی، اوقاف وامورخیریه و فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان برگزار خواهد شد.


سرهنگ افشار محمدی در گفتگو بااسلام آباد خبراظهار کرد:مسجد، قلب تپنده ای است که در آن آسمان ها با هم پیوند می خورند و انسان به عنوان گل سرسبد نظام هستی، در آن رشد و تکامل می یابد.


وی افزود: مسجد، از نخستين نهادهايي است كه در صدر اسلام و به هنگام هجرت رسول اكرم(ص) از مكه به مدينه شكل گرفت.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه اسلام آباد غرب بیان داشت: شكل‌گيري مساجد از مصاديق بارز جامعه اسلامي است و نقش آفريني مساجد در تمامي عرصه‌ها و شئون جامعه اسلامي، سبب توسعه و گسترش فرهنگ و تمدن اسلامي بوده است، همچنان‌ كه مساجد در عصر نبوت پيامبر عظيم‌الشأن اسلام و ائمه معصوم(ع) كاركردي فراتر از برگزاري مراسم عبادي داشته در اعصار بعد هم كم و بيش اين رسالت را به دوش كشيده و كاركردي ويژه پيدا كرده است.

 

 وی گفت:مسجد پایگاه اجتماعی و پیشگام مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است لذا اگر می‌خواهیم امروز از هجمه فرهنگی دشمنان دور بمانیم باید آن دسته از جوانان که ارتباط کمرنگ تری با مساجد دارند را بیش از گذشته با مفاهیم معنوی مانند مسجد، فرایض دینی، روزه، زکات، جهاد و ... آشنا سازیم و ویژه برنامه های روز جهانی مساجد فرصتی مغتنم برای رسیدن به این منظور است.

 

محمدی با اشاره به لزوم بزرگداشت روز جهانی مساجد گفت: مراسم روز جهانی مساجد و همایش ائمه جمعه و جماعات  روز اول شهریورماه  با سخنرانی حجت الاسلام محمدی پور  راس ساعت 9 صبح در مسجد صاحب الزمان (عج)  اسلام آبادغرب برگزار می شود.



انتهای پیام/



 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد