یادداشت: مسلم معین

از بلاهت تا خیانت...

کد خبر: 295414
|
13:20 - 1395/05/31
نسخه چاپی
 از بلاهت تا خیانت...
اسلام آبادخبر: این روزها که کودکان کوی، اردوغان و حتی مدیر مسئول نشریه شرق هم می داند که غرب قابل اطمینان نیست، پافشاری بر مواضع گذشته چیزی فراتر از تفاوت دیدگاه های اصولگرایانه و اصلاح طلبانه است.



 

یادداشت - مسلم معین/ برخی معتقد بودند چشم پوشی دولت از منافذی که برجام برای نفوذ مهیا می کند تنها از سر "ساده اندیشی" است و اتفاقا این معاهده می تواند [برای هزارمین بار] تجربه ای برای کسانی باشد که فکر می کنند دشمن قابل اعتماد است.

 

اما این روزها که کودکان کوی، اردوغان و حتی مدیر مسئول نشریه شرق هم می داند که غرب قابل اطمینان نیست، پافشاری بر مواضع گذشته چیزی فراتر از تفاوت دیدگاه های اصولگرایانه و اصلاح طلبانه است.

 

رئیس جمهور درست چند روز بعد از اینکه وزارت اطلاعات در کرمانشاه چند گروهک تکفیری با کمربندهای انفجاری مخصوص قتل عام مردم را متلاشی می کند، به جای قدردانی از آنها با واژه "هشدار" از نیروهای امنیتی می خواهد که خیلی هم سخت نگیرند!

 

از سوی دیگر برخی نمایندگان انگشت شمار دولتی مجلس مثل علی مطهری، استفاده جنگنده های روسیه از باند پایگاه شکاری نوژه همدان علیه داعش را با کج فهمی مرموز به "استقرار پایگاه نظامی خارجی" تفسیر و باب دندان تروریستها آش می پزند.

 

همین افرادی که خواسته یا ناخواسته سپر بلای تکفیری ها شده اند با خط دهی bbc، پس از سالها در مواجهه با دوگانه ساده لوحی منتظری و دور اندیشی امام (ره)، صف بندی خود را نشان می دهند. علی مطهری به خاطر اعدام منافقینی که گلوله آنها حتی به مغز فکور و انقلابی پدرش هم رحم نکرده است می خواهد نظام از مثلا...  "مریم رجوی" عذر خواهی کند!

 

به این سیاهه باید تعهدات شرم آور به  FAFT که طی آن دولت رزمندگان مقاومت اسلامی را تروریست خواهد شمرد و البته قراردادهای نفتی مشکوک را هم اضافه کرد.

 

کار از ساده اندیشی گذشته است. قدم برداشتن اتاق فکرها به سمت خیانت ملموس است. قرار نیست تجربه کردن تیغ تروریست بر گلوی کودکان ایرانی و یا دیدن به کنیزی رفتن زنان این سرزمین هزینه خروج امثال آقای مطهری از بلاهت باشد...

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد