شهبازی خبر داد:

مهار آتش سوزی جنگل های حدفاصل اسلام آبادغرب- ایلام-گیلانغرب

کد خبر: 295415
|
21:12 - 1395/05/31
نسخه چاپی
مهار آتش سوزی جنگل های حدفاصل اسلام آبادغرب- ایلام-گیلانغرب
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلام‌آباد غرب گفت: در پی وقوع آتش سوزی در جنگلهای حدفاصل اسلام آبادغرب، ایلام و گیلانغرب پس از 24 ساعت تلاش بی وقفه نیروهای مردمی و عومل منابع طبیعی شامگاه امروز مهار گردید.

علی شهبازی در گفتگو بااسلام آباد خبراظهار داشت:  بنابر گزارشات مردمی و مشاهدات دود ناشی از آتش سوزی حریق از حدود ساعت 14 عصر روز گذشته  شروع شده که به محض اطلاع نیروهای منابع طبیعی ایلام، اسلام آبادغرب و گیلانغرب  سریعا" به منطقه وقوع آتش سوزی اعزام و وارد عمل شدند.

 

وی  افزود:  آتش سوزی در محل ارتفاعات جنگل های حدفاصل اسلام آبادغرب، ایلام و گیلانغرب موسوم به منطقه شیخ جبرئیل اتفاق افتاده بود که بعلت صعب العبور بودن اطفاء حریق طولانی شد ، اما با تلاش نیرو های مردمی و پرسنل منابع طبیعی شهرستان های تابعه آتش سوزی مهار گردید.

 

مدیر منابع طبیعی شهرستان خاطرنشان کرد: وقوع آتش سوزی در مناطق تفرجگاهی بیشتر از سایر نقاط است ، چون با روشن نمودن آتش و عدم خاموش کردن کامل آن از طریق باد سرایت پیدا کرده و به علت پوشش گیاهی خشک موجب سرایت سریع حریق خواهد شد.

 

وی  با بیان اینکه این جنگل ها متعلق به همه مردم و نسل آینده است، گفت: از مردم عاجزانه تقاضا دارم که احتیاط کنند تا بخاطر یک تفریح کوتاه مدت بخاطر کباب درست کردن یا بعضا" قلیان کشیدن موجب خسارت به منابع ملی کشور نشوند و اگر در طبیعت آتش روشن کردند با یک بطری آب و چند مشت خاک آتش را خاموش نمایند و از حتما" از خاموش بودن آتش اطمینان حاصل کنند چون آتش در پوشش گیاهی خشک سریعتر از بنزین تمام منطقه را در بر خواهد گرفت و نابود خواهد کرد.

 

شهبازی همچنین از مردم روستاها و رهگذران خواست خواست تا در صورت مشاهده آتش سوزی علاوه بر اطلاع به مسئولین، در صورت امکان خود مردم وارد عمل شوند ، چون ممکن است در مراحل اولیه آتش سوزی ، آتش  خیلی راحت مهار و خاموش شود و از شیوع آن جلوگیری بعمل آید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد