امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب

خوی فاسد کاخ نشینی و اشرافی گری از بدترین آفات برای مدیران جامعه می باشد/ انتقاد از عملکرد مسئولین مایه رشد است

کد خبر: 295432
|
15:19 - 1395/06/05
نسخه چاپی
خوی فاسد کاخ نشینی و اشرافی گری از بدترین آفات برای مدیران جامعه می باشد/ انتقاد از عملکرد مسئولین مایه رشد است
اسلام آبادخبر: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: تحلیل سیاسی و انتقاد از عملکرد مسئولین مایه رشد است، مردم حق دارند انتقاد کنند و آزادی بیان برای رشد همه ما لازم است.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام سید امیر محمدی پور ضمن تبریک هفته دولت، به ساده زیستی شهید رجائی اشاره کرد و گفت: در صحیفه نور حضرت امام(ره)  آمده است؛ که مصیبت هایی که مردم می کشند از این است که متصدیان امور آنها از قشر مرفه و از اشراف جامعه بوده که درپی این هستند که ثروت خود را زیاد کنند.

 

وی افزود: اگر روزی مسئولین از مردم معمولی بالا تر رفتند ، بدانید دیر یا زود مطرود خواهید شد و مردم شما را طرد خواهند کرد، مردم از مسئولین می خواهند که همچون پیامبر(ص) و امرالمومنین علی (ع) و ائمه اطهار زندگی ساده و عادی داشته باشند.

 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب  اظهار داشت: اگر مسئولین بخواهند از جایگاه خود سوء استفاده کنند و از رانت و ویژه خواری یا چیزی که مردم ندارند بهره مند شوند، این ابتدای جدا شدن از مردم است.

 

وی با اشاره به فرمایش امام راحل(ره) در صحیفه نور تصریح کرد: بی تردید خوی فاسد کاخ نشینی و اشرافی گری از بدترین آفات برای مدیران جامعه می باشد .

 

وی افزود:  دلیل فساد کاخ نشینی توسط مقام معظم رهبری اینگونه بیان شده؛ کسی که در کاخ زندگی می کند و کسی که هیچ مشکلی ندارد نمی تواند رنج مردمی را که با مشکل زندگی می کنند درک کند، پس دلسوزانه قدم بر نمی دارد.

 

حجت الاسلام محمدی پور بیان داشت: بارها رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ که به کسی رای بدهید که زمانی درد و رنج فقر را چشیده باشد تا بتواند افراد ضعیف جامعه را درک کند.

 

وی افزود:  مصداق بارز رای زیبایی که ملت ایران  دادند، رای به شهید رجایی بود که به فکر اقشار ضعیف جامعه بود که منافقان کوردل چند صباحی بیش توفیق خدمت به ایشان را ندادند.

 

خطیب جمعه شهرستان با اشاره به " طرح کاد" بعنوان  یکی دیگر از طرح های شهید رجایی گفت: دانش آموزان در کنار تحصیل کار کردن را یاد می گرفتند.

 

وی با بیان اینکه کار کردن در اسلام یک عبادت است: ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی که به فرمان رهبر معظم انقلاب امسال با اقدام و عمل نامگذاری گردید تا مردم و مسئولین یکپارچه برای آن اقدام و عمل کنند تا تقدس کار را جا بیندازند.

 

حجت الاسلام محمدی پور با اشاره به کار کردن ائمه اطهار در زندگی تصریح کرد: کار کردن معصومین برای جا انداختن تقدس کار بوده و این فرهنگ غلطی که کسی که درس خوانده می گوید من نباید کارگری کنم، باید برداشته شود چون کار یک عبادت است و این باید برای همه اقشار فرهنگ سازی شود.

 

وی افزود: یکی از اقشار کارگری که ما توجه و احترام کمی برای آنها قائل هستیم  و ما باید دست شان را ببوسیم رفتگران شهرداری هستند که حتی اگر یک روز اینها کار نکنند تمام شهر آلوده می شود و همه ما بیمار می شویم.

 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب  با اشاره به دیدار دولتمردان با رهبر عظیم الشأن انقلاب در هفته دولت به تبیین فرمایشات معظم له در خصوص برجام پرداخت.

 

وی با توجه به انتقاد از وزارت ارشاد در خصوص اجرای کنسرت ها در شهرهای مختلف و موضع  و آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد و نماینده ولی‌فقیه در این استان، که با برگزاری کنسرت در حریم امام‌رضا(ع) مخالفت کرده بود، به بیان احکام اولی و ثانوی نوازندگی و خوانندگی در شرع مقدس اسلام و نظر مراجع عظام پرداخت.

 

محمدی پور تصریح کرد: نظر آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد مبنی بر حفظ حریم امام رضا(ع)  نظری مطابق شرع است و باید از ایشان حمایت کرد و کسانی که بخاطر مخالفت با برگزاری کنسرت به ایشان توهین کردند، گناه مرتکب شده اند که هم باید توبه کنند و هم از ایشان حلالیت بطلبند، چون ایشان بعنوان نماینده ولی فقیه حکم شرعی را بیان کرده و باید از ایشان پذیرفت و اطاعت کرد.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب  در بخش دیگری از خطبه ها مردم را به تقوا در اخلاق، رفتار، خانواده ، تقوا در تربیت فرزندان تقوا در برخورد با همسایه ها ، تقوا در رعایت حقوق شهروندان و رعایت نظم و قانون در جامعه سفارش کرد و گفت: تقوای الهی  باید سرتاسر زندگی انسان را پوشش بدهد.

 

وی همچنین با توصیه به رعایت تقوا در بحث های سیاسی بیان داشت: مواظب باشید وقتی تحلیل سیاسی می کنید با آبروی مومنین بازی نکنید و به فحاشی کسانی که هم فکر ما نیستند نپردازید.

 

حجت الاسلام محمدی پور تصریح کرد: فحاشی، آبرو ریزی و افشای اسرار دیگران حرام است اما تحلیل سیاسی و  انتقاد از عملکرد مسئولین مایه رشد است، مردم حق دارند انتقاد کنند و آزادی بیان برای رشد همه ما لازم است و باید از انتقاد خوشحال باشیم و فضای انتقاد در جامعه یک فضای صمیمی است و به هیچ وجه نشانه کینه و دشمنی نیست

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد