نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو :

طرح موضوع پولشویی از سوی غرب برای بستن راه جمهوری اسلامی است/ پولشوی اصلی موساد است

کد خبر: 295499
|
07:51 - 1395/06/16
نسخه چاپی
طرح موضوع پولشویی از سوی غرب برای بستن راه جمهوری اسلامی است/ پولشوی اصلی موساد است
اسلام آباد خبر: نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو گفت: مواردی که تحت عنوان پولشویی مطرح می شود، نوعی بهانه سازی در راستای جلوگیری از اجرای ضلع سوم برجام است.

حشمت اله فلاحت پیشه در گفتگو بااسلام آباد خبر، در خصوص توافق اخیر بانک مرکزی با سازمان بین المللی پولشویی (FATF) اظهار داشت: مواردی که تحت عنوان پولشویی مطرح می شود، نوعی بهانه سازی در راستای جلوگیری از اجرای ضلع سوم برجام است.

 

وی افزود: برجام 3 ضلع دارد که ضلع اول پذیرش ایران جهت یک سری بازرسی ها در راستای شفاف سازی است، ضلع دوم مصادره حقوق اصلی ایران است و ضلع سوم تحریم زدایی است که تحریم زدایی شروع شده ولی تلاش آمریکا بر این است که تحت عنوان تحریم زدایی توسعه به ایران باز نگردد و برای این کار بهانه های متعددی از جمله اتهام به جمهوری اسلامی ایران برای وصل کردن آن به گروه های تروریستی، نقض حقوق بشر و ... از سوی غربی ها مطرح می شود.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جرائم مربوط به پولشویی به خود کشورهای غربی باز می گردد،  گفت: افرادی مثل 'جوزف نای' ( نظریه پرداز مشهور جنگ نرم آمریکا) اعتقادشان بر این است که دنیای امروز یک شطرنج 3بعدی است، که بعد اول آن عرصه نظامی است، و بعد دوم عرصه اقتصادی و بعد سوم، لایه زیرینی تحت عنوان زباله دان جنگ قدرت هاست که در آن گروه های تروریستی، نظام پولشویی، قاچاق اسلحه، قاچاق انسان و ... در آن وجود دارد.

 

وی افزود: عامل اصلی شکل گیری این زباله دان خود کشورهای غربی هستند که برخی از کشورهای اسلامی قربانی اصلی این حوزه هستند.

 

فلاحت پیشه تصریح کرد: غربی ها تلاش می کنند که تحت عنوان پولشویی دست آویزی برای بستن راه جمهوری اسلامی ایجاد کنند تا اموال کشور به داخل باز نگردد.

 

وی افزود: دردهه 1990 میلادی نقشه غرب برای ثبات موجودیت رژیم صهیونیستی اسرائیل در منطقه مطرح شد و یک سری اقدامات در این خصوص انجام گرفت، و بعد از سال 2000 تا سال2015 منطقه تحت الشعاع مسئله هسته ای و برجام قرار گرفت و اکنون که بعد از برجام که موضوع هسته ای عملا" به حاشیه رانده می شود، غربی ها می دانند که دوباره مسائل جهانی و منطقه ای در دستور کار ایران قرار می گیرد و مهمترین موضوع منطقه ای برای آنها موضوع رژیم صهیونیستی است، لذا برای حفاظت از اسرائیل هدف شان این است که ارتباطات جمهوری اسلامی با گروه های مقاومت مردمی منطقه را قطع کنند و بر همین اساس موانع جدیدی را تحت عنوان جرائم پولشویی مطرح می کنند.
 
 
نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو با بیان اینکه جرائم مربوط به پولشویی در جهان مشخص است، تصریح کرد: قطعا" در این کار نقش سرویس های سازمان اطلاعات محرمانه رژیم صهیونیستی " موساد" به چشم می خورد.

 

وی با اشاره به اقدامات موساد نظیر چاپ اسکناس های تقلبی، قاچاق اسحله، بیوتروریسم و ... افزود: به نظر بنده یکی دیگر از دلایل این اتهام علیه جمهوری اسلامی، اقدامی انحرافی برای لاپوشانی تداوم حضور رژیم صهیونیستی تحت عنوان جرائم پولشویی است.

 

فلاحت پیشه بیان با اشاره به مصادره دو میلیارد دلار از اموال ایران توسط دادگاه آمریکا، اظهار داشت: دشمن برای جلوگیری از توسعه و پیشرفت ایران دست به هر اقدامی می زند و شاهد بودیم که تحت عنوان مسائل حقوقی 2 میلیارد دلار از اموال ملت ایران سرقت شد و بهانه های واهی تراشیدند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت برخی کشورهای عربی از داعش و تروریست ها  اشاره داشت و تصریح کرد: استاندارد های دوگانه در همه حوزه ها از جمله برخورد با تروریسم مشهود است، داعش سه رگه دارد که مهمترین رگه آنها رگه مالی است که شاهرگ مالی داعش عربستان است و در رأس شاهرگ تسلیحاتی داعش آمریکا و کشورهای غربی قراردارند. شاهرگ راهبردی و راهبری آنها نیز کشورهای اروپایی و سازمان های اطلاعاتی برخی کشورها مثل ترکیه و عربستان است.

 

فلاحت پیشه درپاسخ به سوال خبرنگار اسلام آبادخبر  در خصوص موضع گیری مجلس در مقابل پذیرفتن قانون کارگروه پولشویی توسط بانک مرکزی ایران اظهار کرد:  در موضوع پولشویی همچون مسائل دیگری از جمله حقوق بشر، تروریسم و مقاومت اختلاف نظرهایی بین ایران و غرب وجود دارد و همین باعث حساسیت مجلس ایران در قبال توافقنامه ها و معاهدات مربوط به پولشویی شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد