در همایش اصلاح طلبان چه گذشت؟

از رفع حصر سران فتنه تا بمباران سیاسی دولت گذشته!

کد خبر: 295569
|
17:43 - 1395/07/01
نسخه چاپی
از رفع حصر سران فتنه تا بمباران سیاسی دولت گذشته!
جلسه ی اصلاح طلبان با طعم تلخ تخریب مسئولان نظام انجام گرفت. این در شرایطی است که دولت یازدهم همواره بر عدم تخریب افراد و اشخاص و رعایت مبانی اعتدال تاکید داشته و فراجناحی بودن را از افتخارات خود می دانند،اما گره خوردن این جلسات با تفکرات اصلاحاتی، موجب شد تا هیچ رنگ و بویی از اعتدال و میانه روی در میان نباشد.

به گزارشاسلام آباد خبر؛ به نقل ازبازتاب گهر؛ جلسه اصلاح طلبان دورود با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین و اصلاح طلبان شهرستان در آمفی تئاتر کارخانه سیمان برگزار گردید، جلسه ای که انتظار نمی رفت در آن از سران فتنه حمایت شود و از آنان نامی به میان بیاید ولی واقعیت امر چیزی خلاف این انتظارات ما بود.

محتوای غالب سخنان مدعوین همایش اصلاح‌طلبان، تنها منحصر به تطهیر حامیان و  سران فتنه نشد، بلکه بمباران سیاسی دولت قبل، یکی دیگر از ترجیع‌بندهای آنان بود؛ سخنرانان همایش اصلاح طلبان با یک استراتژی از پیش طراحی شده، تلاش کردند تا با وجود زمان زیاد باقی مانده تا انتخابات، راه های احیای دوباره برخی شکست خوردگان سیاسی را پیش بکشند و نشان دهند نه تنها دغدغه‌ای برای معضلات معیشتی مردم ندارند بلکه مطالبات مردم را تا حد رفع حصر سران فتنه تقلیل داده‌اند.

حرمت شکنی در روز شهادت

یکی از این کاندیداها که با شعار دفاع از تفکرات ناب اصلاحاتی به میدان آمده با همراهی طرفداران خود در این همایش به خطابه پرداخت؛ زمانی که این نامزد اصلاح طلب از سران فتنه سخن به میان آورد و آنها را عزیز خود دانست و رفع حصر آنان را از مجلس خواستار شد حاضران در تائید سخنان داوطلب مورد حمایتشان مبادرت به کف زنی کردند در حالیکه در سالروز شهادت امام محمد تقی(ع) قرار داشتیم.

اصلاح‌طلبان در  این همایش  آنقدر از راههای رسیدن به قدرت سیاسی گفتند که یادشان رفت در همین نزدیکی مردمانی زیست می‌کنند که مشکلاتی دارند، مردمانی که اگرچه به تعبیر حضرت امام(ره) ولی نعمتان این نظام هستند اما اصلاح طلبان آن‌ها را مانع توسعه و پیشرفت می‌دانند و به سراغشان نمی‌روند مگر در زمان انتخابات که به آرای‌شان محتاج‌اند.

فرماندار دورود به عنوان سخنران همایش موضوعاتی از دولت سابق و دولت یازدهم را در سخنان خود مطرح نمودند که می توان به چندی از موارد مهم آن اشاره نمود:

مواردی همچون اینکه عملکرد دولت گذشته و کاغذ پاره خواندن قطعنامه ها باعث خدشه بر نظام شده است و سبب خوانده شدن ایران بعنوان محور شرارت بوده است؛ و همچنین برجام از دستاوردهای بزرگ دولت دانسته شده و لغو قطعنامه های سازمان ملل از نتایج آن است و باید اقدامات زیربنایی 50 سال گذشته را با اقدامات 3 سال گذشته این دولت مقایسه نمود.

اما در این سخنان اشاره ای به دعوت های مردمی از رئیس دولت خدمتگذار دهم جهت سخنرانی در یادواره های شهدا شد و این سفرها بعنوان سفرهای تبلیغاتی انتخاباتی قلمداد شد و از قول رئیس دولت دهم مدعی شدند که ایشان قول پرداخت 250 هزار تومان یارانه را به مردم داده است.

کلید واژه مغفول مانده در ادبیات سیاسی ، رعایت اخلاق و امانتداری در سخنان و هواداری هاست که نتیجه ای جز بی اعتمادی مردم به احزاب سیاسی نخواهد داشت.

در باب برجام سخن فراوان آمده است و موافقان و منتقدان دلایل خود را بیان نموده اند و در اجرای برجام نیز ایران به تعهدات خود عمل کرده ولی طرف مقابل بدعهدی کرده است و بر همگان آشکار شده که دلیل مخالفت دلسوزان نظام بر مذاکره با امریکا و استکبار چه بوده است.

 بد عهدی و دشمنی مادرزاد ایادی استکبار با اسلام و کشورهای اسلامیست و نباید به هیچ گونه لبخند آنان دلخوش شد و به آنان اعتماد کرد زیرا نتیجه ای جز ضرر نخواهد داشت. در برجام شاهد بودیم در روی کاغذ و پشت تریبون رسانه ها برخی از قطعنامه ها و تحریم ها لغو شدند ولی پس از اندک زمانی با تحریم هایی با بهانه های واهی دشمنی قسم خورده خود را ادامه دادند و در عمل نگذاشتند فردی چه در داخل و چه در خارج طعم لغو قطعنامه را بچشد تا آنجا که هر کس به عنوان سرمایه گذار به ایران سفر کند باید با کار و کسب خود خداحافظی کرده و خانه نشینی اختیار کند و دریافتیم نامه های سازمان ملل چه کاغذ پاره باشد و چه کاغذ سالم، دروغی بیش نیستند و ارزش صرف وقت را به خود نخواهند داشت و توجه به تولیدکنندگان داخلی و حمایت از علم ایرانی اسلامی با عقل و منطق سازگاری بیشتری خواهد داشت.

باید به حافظه تاریخ بنگریم که آیا کاغذ پاره خواندن ما را در محور شرارت نام نهاد یا اعتماد کردن به آنها!؟

کمتر از یک سال پیش رئیس جمهور وقت در جمع فرمانداران و استانداران با تاکید بر فراجناحی بودن دولت تصریح کرد: ممکن است هر فردی به سمتی، جناحی یا حزبی تمایل داشته باشد که اشکالی ندارد و این دولت شعارش دولت فراجناحی بوده است اما اگر بر روی صندلی استانداری، صندلی فرمانداری، وزارت یا صندلی ریاست، قرار گرفتید باید حزب، جناح و تمایل شخصی، قومی، قومیتی را فراموش کنید، شما هستید و خدا و مسئولیت سنگین قانونی برای کشور و ملت، این عهد ما با مردم است.

با این حال انتظار می رود مسئولین اجرایی انتخابات آینده اصل بی طرفی را رعایت کنند تا نه خدشه ای بر فراجناحی بودن دولت راستگویان وارد شود و نه شبه ای در برگزاری انتخابات آینده.

در جمهوری اسلامی همه مردم از آزادی بیان برخوردار هستند و می توانند در چارچوب قانون نظرات خود را بیان کنند؛ اگر کسی به جلسات مردمی دعوت می شود و در چارچوب قانون سخن می گوید نباید مورد هجمه قرار گیرد که اقدام به تبلیغات زود هنگام انتخاباتی می کند در صورتی که چنین ادعایی پذیرفته نیست و نمی شود حرف در زبان دیگران گذاشت.

انتظار مردم از احزاب بدور از هر گرایشی، کمک به دولت و نظام جهت خدمت بهتر به مردم و استقرار حکومت مهدوی است نه چیز دیگر.

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد