فرماندار اسلام آبادغرب:

دفاع مقدس نماد وجود و زنده بودن شهادت در درون انقلاب بوده و هست

کد خبر: 295598
|
07:09 - 1395/07/06
نسخه چاپی
دفاع مقدس نماد وجود و زنده بودن شهادت در درون انقلاب بوده و هست
اسلام آبادخبر: فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب گفت: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی خود باوری بود که محصول آن دفاع مقدس ،تلاش و کوشش و سازندگی که بعد از انقلاب اتفاق افتاده است .

افشین کریمی در گفتگو بااسلام آباد خبر، اظهار کرد: یکی از مهمترین فاکتور های شیعه بودن اعتقاد و باور به شهادت است و طبیعتا مردمی که باور به شهادت داشته باشند هیچ وقت تسلیم زور،تسلیم شرایط نمی شوند و براساس مصلحت ها حقیقت را ذبح نمی کنند.

 

وی افزود: خوشبختانه جمهوری اسلامی بر اساس مکتب تشیع شکل گرفته است و خمیر مایه آن امامت و ولایت است و بر اساس مکتب اسلام و تشیع جمهوری اسلامی از همان آغاز شکل گیری در مقابل هر تهدیدی هر حرف زوری ایستادگی کرده و هر جایی هم مظلومی بوده از مظلوم حمایت کرده  است.

 

فرماندار اسلام آبادغرب بیان داشت: شروع انقلاب اسلامی به گونه ای بود که جهان غرب یا جهان امپریالیسم درک کرد بود که مکتب اسلام که پایه ی جمهوری اسلامی است به عنوان یک انقلاب که در اواخر قرن بیستم اتفاق افتاده در حال جهانی شدن هست و احساس خطر کرد و توطئه های داخلی و حمله نظامی توسط همسایگان را طراحی کرد و خوشبختانه جمهوری اسلامی در هر دو مرحله با تکیه به عنصر شهادت توانست در مقابل این تهدید ها ایستادگی بکند و سربلند شود.

 

وی افزود: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی خود باوری بود که محصول آن دفاع مقدس ،تلاش و کوشش و سازندگی که بعد از انقلاب اتفاق افتاده است .

 

 

کریمی با بیان اینکه؛ مدافعین حرم نشان می دهد که انقلاب هنوز آن جوشش خودش را دارد،  گفت: دفاع مقدس نماد وجود و زنده بودن شهادت در درون انقلاب بوده و هست ، خوشبختانه هنوز هم آن هشت سال دفاع مقدس یک پتانسیل و یک انرژی مثبتی است برای حرکت در راستای ایمان،تقوا و مکتب اسلامی.

 

وی افزود: در صدر اسلام خود پیامبر با ارائه اسلام یک بینش جدید را آورد و سبب به وجود آمدن ایدئولوژی های جدیدی شد و آدم های جدیدی دور ور پیامبر جمع شدند ، آدم هایی که جسارت نه گفتن را به فضای اجتماعی آن زمانشان را دارند مثل ابوذر،سلمان و در صدر اینها حضرت علی (ع) خب اینها مال مکتب اسلام است.

 

وی اضافه نمود:  حضرت امام (ره) با روحیه ای پیامبر گونه در دوران انقلاب و بعد از آن افراد جدیدی را معرفی کرد که شهید همت،شهید باکری،شهید زین الدین،شهید باقری جوانانی بودند  که عمدتا دانشجو بودن  و کسی آنها را نمی شناخت که تبدیل به سرداران و قهرمانان جنگ شدند.

 

فرماندار شهرستان خاطرنشان کرد: الان هم همان جوشش در ایدئولوژی اسلام وجود دارد، حضور مدافعان حرم در میدان مقاومت  پاسخی است به کسانی که ایجاد یأس و ناامیدی می کنند که جامعه پسرفت دارد.

 

وی تصریح کرد: به یاری خدا و قرآن و به یاری مکتب اسلام و تشیع ، مکتب شهادت و رهبری مقام معظم رهبری که دقیقا ادامه راه حضرت امام هست یقینا ما انقلاب در انقلاب را داریم یعنی جوشش و تولید مجدد را داریم. این نیست که نسل انقلاب تمام شده باشد یقینا از دل همین جوانان باز هم باکری ها و همت ها ،چمران ها باز تولید می شوند.

 

افشین کریمی در خصوص مقاومت مردم اسلام آبادغرب و شهرستان های غرب کشور گفت: برگ زرین غرب کشور نه فقط در دفاع مقدس ، بلکه قرن هاست که مردم ما مرزداری می کنند و مرز داران صادق برای کشور بوده اند و در طول تاریخ  کمترین تغییر در سرحدات ایران در غرب کشور بوده چه در زمانی که مردم ما در مقابل عثمانی ها بودند و چه در زمانی که انگلیس در عراق حاکم بود و این نشان دهنده ی این است که مردم اعتقاد و باور دارند که برای اسلام و میهن شان هزینه بدهند.

 

وی افزود: در دفاع مقدس هم دیدیم مردم ما کمترین هزینه را برای نظام آن وقت داشت مردم در دوران دفاع مقدس با حداقل امکانات زندگی می کردند و همزمان هم بچه های آن ها در خط مقدم جبهه بودند.

 

فرماندار اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس مردم در کنار امام و نظام اسلامی بودند برای اینکه کمترین فشار را  به نظام بیاورند ، مردم فشار و سختی های زیادی را تحمل کردند و دم بر نیاوردند.

 

وی یادآور شد: الان که در شرایط ثبات کشورمان هستیم باید مسئولین نظام توجه ویژه ای به مردم مناطق مرزنشین داشته باشند این جمعیتی که در مرز قرار دارند اینها باید حفظ شوند امروزه هر روستای مرزی که تخلیه شود باید یک پادگان به جای آن بزنیم برای آنکه امنیت آن منطقه را تامین کنیم ، باید قدر این مردم مرز دار را بدانیم و سعی کنیم آنها را حفظ کنیم قطعا حضور مرزداران غرب کشور باعث خواهد شد جرثومه ای به نام داعش نتواند به کشورمان آسیبی برساند .

 

کریم گفت: ما چون داریم یک ایدئولوژی را مطرح می کنیم ، منافع کشور های قدرتمند دنیا را به چالش میکشیم ،همان امپریالیسم را به چالش کشیدیم ،طبیعتا در اداوار مختلف مقابله های مخلفی را با ما تنوع دارد،مثلا در دوران دفاع مقدس حمله نظامی بود و امروزه حمله اقتصادی مد نظر قرار دارد.

 

وی افزود: امروز ما سرباز اقتصادی می خواهیم اقتصاد مقاومتی نیازمند این است که در بین مردم تبیین شود ،مردم باید دنبال تولید و تلاش باشند و در خیلی از مسائل به خودکفایی برسیم که خدایی ناکرده اگر در شرایطی که در تحریم ها قرار گرفتیم آسیب کمتری ببینیم و بتوانیم مقاومت بیشتری نشان بدهیم .

 

فرماندار شهرستان تصریح کرد: امروزه ما از لحاظ نظامی به حدی رسیدیم که بتوانیم امنیت خودمان را تامین کنیم ولی از لحاظ اقتصادی نتوانسته ایم به اندازه نظامی پیشزفت کنیم و خود بسنده باشیم که کمتر آسیب ببینیم و باید این شرایط را با محوریت اقتصاد مقاومتی پیش ببریم و کشور را در مقابل تهدیداتی که در آینده هست بیمه بکنیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها