فلاحت پیشه:

وزیر اقتصاد پاسخگوی سوال نمایندگان باشد/ در FATF باید به حساسیت‌ها دقت شود

کد خبر: 295602
|
18:35 - 1395/07/06
نسخه چاپی
وزیر اقتصاد پاسخگوی سوال نمایندگان باشد/ در FATF باید به حساسیت‌ها دقت شود
اسلام آباد خبر: نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس گفت:وزیر اقتصاد باید به سوال نمایندگان در رابطه با تعهدات الزم آور در خصوص FATF پاسخ می‌دادند.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت الله فلاحت پیشه در نشست علنی (سه شنبه 6 مهرماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود درباره صحبت‌های وزیر اقتصاد گفت: بحث FATF باید در مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گرفت و جمع‌بندی رئیس مجلس را در این رابطه قبول دارم اما این به معنای پایان رسیدگی به FATF‌در مجلس نیست.

 

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر اقتصاد مدت زمان زیادی را صحبت کرده اما هر نماینده تنها 3 دقیقه وقت برای صحبت داشت و با وجود اینکه بنده 8 سوال را از وزیر مطرح کردم ایشان به سوال‌هایم پاسخ ندادند.

 

فلاحت‌پیشه افزود: براساس قانون اساسی شأن وزیر و نماینده مجلس برابر است ولی هیأت رئیسه شأن را بر اساس دقیقه بیان می‌کند.

 

وی ادامه داد: حساسیت‌ها در موضوع FATF به این دلیل است که این موضوع توسط گروه جی 7 که 7 کشور صنعتی هستند مطرح شده و در حال حاضر نیز توسط گروه جی 20 که دشمنان منطقه‌ای ایران عضو آن هستند حضور دارند بنابراین باید به حساسیت‌ها دقت شود.

 

فلاحت‌پیشه افزود: باید شرایطی مهیا می‌شد که وزیر اقتصاد پاسخگوی سوال نمایندگان باشد و نکته دیگر اینکه تمام تلاش‌ها برای تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه ایران توسط گروه‌های جی 8 و جی 20 بوده است که متولی FATF هستند و اگر تعهد الزام‌آور باشد می‌توانند آن را در قطعنامه‌ها لحاظ کنند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد