امام جمعه کرمانشاه:

روحیه آمادگی نیروهای مسلح قدرت بازدارندگی نظام است

کد خبر: 295617
|
16:40 - 1395/07/09
نسخه چاپی
روحیه آمادگی نیروهای مسلح قدرت بازدارندگی نظام است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: روحیه آمادگی نیروهای مسلح قدرت بازدارندگی نظام است و آمریکا به واسطه این آمادگی جرأت نگاه کج به ایران را ندارد.

به گزارشاسلام آباد خبر، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه همگان به تقوا و پرهیزکاری و تاکید بر انجام واجبات و ترک محرمات اظهار داشت: ماه محرم ماه سیدالشهدا(ع) و امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از مسائل مهم اسلامی است.

 

 

آیت‌الله علما زنده نگهداشتن همه احکام اسلامی را وابسته به اجرای امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: این مسئله به اسلام رنگ خدایی و معنوی می‌دهد لذا سیدالشهدا(ع) مهم ترین فلسفه شهادت را امر به معروف و نهی از منکر دانست.

 

امام جمعه کرمانشاه در ادامه حفاظت از جامعه و جلوگیری از انحرافات را رسالت نیروی انتظامی دانست و بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر جامعه را حفظ می‌کند و اگر مورد غفلت واقع شود به آرامی در اسلام انحراف بوجود می‌آید.

 

لزوم توجه به رفع مشکلات بیماران سرطانی در استان

خطیب جمعه کرمانشاه همچنین خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر به مومنین عظمت و قدرت می‌بخشد و اگر در ۸ سال دفاع مقدس کشور ما توانست در مقابل قدرت‌های دنیا بایستد به دلیل حفظ این دو صفت و اخلاق الهی بود.

 

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: روز نهم مهر روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی است و رژیم صهیونیستی همچنان کودکان را مورد هجوم قرار می دهد و هم اکنون در کشور یمن هم شاهد کودک کشی توسط عربستان سعودی به دستور آمریکای جنایتکار هستیم.

 

آیت الله علما با اشاره به روز جهانی دریانوردی و ناشنوایان در نهم مهر اظهار داشت: دهم مهر روز جهانی سالمندان است که احترام به پدر و مادر ۱۴۰۰ سال پیش توسط پیامبر اکرم(ص) مورد تاکید بوده و باید متذکر باشیم که مراقبت و احترام به سالمندان بهشت را به ارمغان می‌آورد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: ۱۱ مهر روز مبارزه با سرطان است، در کرمانشاه ۲ موسسه دراین خصوص وجود دارد که از مردم فهیم کرمانشاه درخواست می‌کنم در کمک به این قشر توجه داشته باشند تا در بحث تهیه داروها با مشکل روبرو نشوند.

 

امام جمعه کرمانشاه همچنین به آغاز سال ۱۴۳۸ هجری قمری در ۱۲ مهر اشاره کرد و یادآور شد: با شروع اول محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر آغاز می‌شود و باید همگان به این امر اهتمام داشته باشند و نگذارند به فراموشی سپرده شود چرا که همه در برابر آن مسئول هستیم.

 

خطیب جمعه کرمانشاه بیان کرد: ۱۳ مهر روز هجرت امام(ره) از عراق به پاریس است که شروع پیروزی انقلاب از همین جا رقم خورد.

 

 ایمان و توکل به خداوند در میان نیروهای مسلح غوغا می‌کند

آیت الله علما به روز نیروی انتظامی اشاره کرد و ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های آنان افزود: ۱۳ مهر روز نیروی انتظامی است این نیرو با تلاش‌های شبانه روزی خود در ایام تعطیل و اعیاد، زمانی که همه در آرامش هستند امنیت مملکت را حفظ می‌کنند.

 

امام جمعه کرمانشاه همچنین به ۱۴ مهر روز دامپزشکی و ۱۵ مهر روز روستا و عشایر اشاره کرد و روستاییان را اقشاری زحمتکش و موثر در اقتصاد کشور دانست.

 

آیت‌الله علما به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با دانش آموختگان دانشگاه افسری ارتش اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ باید نیروهای مسلح آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند و این روحیه آمادگی خود را حفظ کنند چرا که دشمن و در راس آنها آمریکایی که در خباثت زبانزد است به واسطه همین آمادگی جرأت ندارد به ایران نگاه کج داشته باشد.

 

امام جمعه کرمانشاه به توصیه مقام معظم رهبری در خصوص لزوم آمادگی ایمانی و اعتقادی اشاره کرد و افزود: امروز ایمان و توکل به خدا در بین نیروهای مسلح غوغا می‌کند و اگر امروز شاهد پیشرفت‌ های تسلیحاتی در ایران هستیم به واسطه ایمان است اگر مقام معظم رهبری بر کار فنی و انظباطی تاکید دارد لازم است و باید در راس امور باشد.

 

خطیب جمعه کرمانشاه همچنین بیان داشت: مقام معظم رهبری در خصوص انتقال تجربیات به جوانان و افسران جوان سفارش نموده و تاکید داشتند که تجربیات گرانب‌های ۸ سال دفاع مقدس را که صدها جلد کتاب تجربه است در اختیار نسل جوان قرار دهید.

 

آیت الله علما در پایان تاکید کرد: امروز ملت ایران باید بر اسلام و ارزش‌های اعتقادی و حاکمیت اسلام پافشاری داشته باشند و نسبت به تهاجمات دشمن که حاکمیت بی بندوباری و شیطان را قبول دارد بیدار و آگاه باشند.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد