نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو :

ما پیگیر حقوق ایثارگری مردم در مجلس هستیم/در اجرای آیین نامه های قانون برنامه چهارم تبعیض صورت گرفت/ اسلام آبادغرب 2 بار در طول جنگ ویران شد

کد خبر: 295622
|
09:59 - 1395/07/11
نسخه چاپی
ما پیگیر حقوق ایثارگری مردم در مجلس هستیم/در اجرای آیین نامه های قانون برنامه چهارم تبعیض صورت گرفت/ اسلام آبادغرب 2 بار در طول جنگ  ویران شد
اسلام آباد خبر: نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس با بیان اینکه؛ ما پیگیر حقوق ایثارگری مردم در مجلس هستیم، اظهار کرد: یکی بحث ایثارگری کارکنان و مردمان استان کرمانشاه در زمان جنگ است که طبق قانون برنامه چهارم، این مردمان از حقوق ایثارگری برخوردار هستند و باید مزایایی به آنها داده می شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، اخیرا" نامه تذکر کتبی نماینده مجلس در خصوص شمول شهرستان های اسلام آبادغرب و دالاهو در اجرای بخشنامه مزایای ایثارگری در فضای مجازی منتشر گردید که خبرنگار این پایگاه خبری جزئیات آن را از نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی جویا شده است:

 

 

حشمت الله  فلاحت پیشه در گفتگو بااسلام آباد خبربا بیان اینکه؛ ما پیگیر حقوق ایثارگری مردم در مجلس هستیم، اظهار کرد:  یکی بحث ایثارگری کارکنان و مردمان استان کرمانشاه در زمان جنگ است که طبق قانون برنامه چهارم، این مردمان از حقوق ایثارگری برخوردار هستند و باید مزایایی به آنها داده می شد، از جمله این مزایا معافیت یکی از فرزندان آنها و 8 سال تشویقی و مزایایی از این نوع که جزو مزایای مادی هستند.

 

 

وی افزود: از جمله مزایای معنوی این مردم که در کنار رزمندگان 8 سال سنگرها را حفظ کردند و بعنوان مثال مثال اسلام آبادغرب 2 بار در طول جنگ  ویران شد و دوباره توسط همین مردم ساخته شد ولی متاسفانه برخلاف قانون برنامه چهارم،  برخلاف قانون ، به گونه ای بخشنامه ها و آیین نامه تنظیم شد که در هنگام اجرا تبعیض صورت گرفت و به عبارتی موضوع را تحت عنوان داوطلبی تعریف کردند و برخی از مردم را شامل شدند و به خصوص کسانی که از شهرهای دیگر کشور آمده بودند حق ایثارگری دریافت می کنند ولی مردمانی که در درون خانه خود در خط مقدم جبهه بودند حق ایثارگری آنها فراموش شده است.

 

 

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو ابراز کرد: هزاران مورد وجود دارد  که افرادی در شهر کرمانشاه یا نرسیده به کرمانشاه در پادگان ها خدمت کردند، چون غیربومی بودند آنها رزمنده به حساب می آیند اما مردمانی که در شهرهایی مثل اسلام آبادغرب، دالاهو، سرپلذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب و ... هستند اینها را رزمنده به حساب نمی آورند و این موضوع خلاف است .

 

 

وی افزود: با پیگیری ها انجام شده در اواخر مجلس هفتم در آن زمان دو معاون رییس جمهور پیگیر این قضیه شدند که متاسفانه بازهم نتیجه نگرفت و در مجلس گذشته نمایندگان هم پیگیری کردند ولی نتیجه ای حاصل نشد و اکنون هم در قالب تذکر به رییس جمهور در خصوص احیای این حقوق ایثارگری در دفتر ریاست جمهوری یکی از کارشناسان دفتر مسئول این موضوع شده  و منتظر نتیجه این موضوع هستیم .

 

 

دکتر فلاحت پیشه گفت: دومین مرحله ایثارگری مربوط به حقوق رزمندگان معسر یا ناتوان هست که در طول جنگ به وظیفه خودشان عمل کردند ولی چون هیچ منبع درآمدی ندارند معسر هستند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: در زمان مجلس هفتم بنده به همراه جاسمی اجاق نماینده وقت سرپل ذهاب، قصر شیرین و گیلانغرب 171 امضا را در مجلس جمع آوری کردیم که این 171 نماینده مجلس برای ایجاد حق برای این افراد امضا کردند تا در ردیف های متفرقه بودجه یک ردیف تحت عنوان کمک معیشتی به رزمندگان معسر گنجانده شد که بعدا" این را تبدیل به مستمری کردیم که برابر حداقل حقوق هرماه به رزمندگان معسر پرداخت شود.

 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیایت خارجی مجلس بیان کرد: متاسفانه یکی از اقدامات مشکوکی که در این دولت شکل گرفت و حتی در تذکری که به شخص رییس جمهور و وزیر دفاع دادم، گفتم که این اقدام ، اقدام مشکوکی است و در شرایطی که ما باید برای حفظ روحیه مرزداری اقدام  کنیم، در بودجه اسفند ماه سال گذشته یعنی زمان بررسی بودجه سال 1395 متاسفانه دولت این حق را کاهش داد و بعد از آن در زمینه اجرا حدود 30 تا 40 درصد حداقل حقوقی که قول داده شد قطع شد که این اقدام را اقدامی مشکوک می دانم و این حداقل کاری بود که در قبال مرزنشینان می توانست انجام شود.

 

 

وی با بیان اینکه؛ بخش عمده ای از این قشر حتی هنوز حقوق هم نمی گیرند، افزود:  دولت نه تنها  نمی بایست حقوق این قشر را کاهش می داد بلکه می بایست پرونده افراد دیگری که در نوبت طرح هستند شامل حقوق می شد.

 

 

 وی اضافه نمود:  به ویژه اینکه باید بسیجیان گمجن( گروه جنگ های مردمی نامنظم)  هم باید از این حقوق برخوردار می شدند که متاسفانه هیچ حقوقی دریافت نمی کنند. و این ها مواردی است که باید شکل بگیرد.

 

 

فلاحت پیشه تصریح کرد: ما بعنوان نمایندگان مردم در قبال مرزنشینان و خصوصا" در قبال جمهوری اسلامی دین راهبردی داریم یعنی اینکه ما معتقدیم تضییع حق این عزیزان به معنای تضییع منافع ملی است چون این عزیزان بعنوان نگهبان منافع ملی در مرزهای کشور هستند .

 

 

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار اسلام آبادخبر که برخی مناطق جنگی از مزایای ویژه ای برخوردار هستند،  گفت: برخی از مناطق جنگی کشور پیش تر از این بعنوان مناطق محروم مطرح شدند و این موضوع با سهمیه جنگ زدگی  و حق ایثارگری تفاوت دارد.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد