مدیرحوزه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب

مشکلات جامعه اسلامی ما بخاطر ترک امر به معروف و نهی از منکر است/اگر قیام اباعبدالله الحسین(ع) نبود چیزی از دین اسلام باقی نمی ماند

کد خبر: 295637
|
10:17 - 1395/07/18
نسخه چاپی
مشکلات جامعه اسلامی ما بخاطر ترک امر به معروف و نهی از منکر است/اگر قیام اباعبدالله الحسین(ع) نبود چیزی از دین اسلام باقی نمی ماند
اسلام آبادخبر: مدیرحوزه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب گفت: اگر امام حسین (ع) در قیام خود با شهادت مظلومانه خود، فرزندان و یاران با وفایش امر به معروف و نهی از منکر نمی کرد، چیزی از دین اسلام باقی نمی ماند.

حجت الاسلام روح الله کرمی در گفتگو با اسلام آباد خبر،  با اشاره به نامه امام حسین علیه السلام به محمد حنفیه، اظهار کرد: فلسفه قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی افزود: در آن برهه از زمان دین از مسیر خود خارج شده بود،  کسی امر به معروف و نهی از منکر نمی کرد و در واقع به سیره رسول الله عمل نمی شد، دینی که رسول خدا(ص) و امام علی (ع) زحمت زیادی برای به ثمر نشستن آن کشیده بودند؛ عملا تعطیل شده بود. یزید که خود را خلیفه مسلمین می نامید آشکارا شراب می خورد و تارک الصلاه بود.

 

مدیرحوزه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان تصریح کرد: اگر امام حسین (ع) در قیام خود با شهادت مظلومانه خود، فرزندان و یاران با وفایش  امر به معروف و نهی از منکر نمی کرد، چیزی از دین اسلام باقی نمی ماند.


وی خاطرنشان کرد: امروز هم  اگر جامعه اسلامی ما  مشکلات متعدد دارد بخاطر ترک همین دو فرضیه الهی امر به معروف و نهی از منکر است.

 

حجت الاسلام  کرمی گفت:  گاهی شاهد امر به منکر  و نهی از معروف زبانی هستیم، ولی امر به معروف و نهی از منکر عملی باید در جامعه پیاده شود.

 

وی با بیان اینکه؛ روا نیست که در جامعه اسلامی مساجد خالی باشند، گفت:  متاسفانه در جامعه اسلامی برخی حجاب را  رعایت نمی کنند و  روا نیست در جامعه اسلامی تبعیض باشد.


مدیرحوزه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب  بیان داشت: ما باید پیرامون اهداف قیام امام حسین (ع ) تحقیق، مطالعه و تفکر کنیم و همیشه از خود سوال کنیم؛ که آیا اگر امام حسین(ع) بخاطر مصلحت به یزید جواب مثبت می داد اهل بیتش مظلومانه در صحرای کربلا کشته می شدند؟!

 

وی افزود: امام حسین (ع) به ما یاد داد که باید تمام هستی خود را فدای امر به معروف و نهی از منکر بکنیم.


حجت الاسلام  کرمی تأکید نمود: این دو فریضه الهی باید در زندگی ما عملی شود تا جامعه به اصل خویش یعنی حکومت ناب محمدی برگردد و این  با همت مردم ومسئولین کشور با احیای امر به معروف و نهی از منکر تحقق پیدا خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد