مدیر آموزش وپرورش اسلام آباد غرب خبر داد:

اجرای "طرح شهاب" در مدارس ابتدایی شهرستان اسلام آباد غرب

کد خبر: 295755
|
14:42 - 1395/08/06
نسخه چاپی
اجرای "طرح شهاب" در مدارس ابتدایی شهرستان اسلام آباد غرب
اسلام آبادخبر: مدیر آموزش وپرورش اسلام آباد غرب از اجرای "طرح شهاب" در تعدادی از مدارس ابتدایی شهرستان خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، صبح امروز جلسه توجیهی طرح شهاب به منظور شناسایی و هدایت استعدادهای برتر(طرح شهاب) و راهنمایی دانش آموزان مستعد پایه چهارم ابتدایی در زمینه های مختلف، با حضور مدیر و معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش اسلام آباد غرب ،رئیس اداره استعداد های در خشان اداره کل آموزش وپرورش استان کرمانشاه در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

در این جلسه حسن رجبی مدیر آموزش وپرورش اسلام آباد غرب با تعریف لغوی کلمه شهاب و راهکارهای لازم جهت شناسایی دانش آموزان نخبه گفت: اجرای دوره ضمن خدمت ویژه همکاران مجری این طرح که از امروز برگزارخواهد شد اولین گام در اجرای  طرح شهاب درشهرستان است .

 

وی باتاکید بر اجرای باکیفیت ودقیق این طرح گفت : از برکات اجرای این طرح به صورت کیفی ، توازن بین رشته ای وعدم تورم وترافیک  دربرخی از رشته های نظری می باشد که در آینده مشکلات بازارکار برای دانش آموزان تاحدودی مرتفع خواهد شد.

 

در ادامه مرادی رئیس اداره استعدادهای درخشان استان کرمانشاه و سپهر معاون آموزش ابتدایی شهرستان اسلام آباد غرب  طي سخناني جداگانه، توضیحاتی در خصوص اهداف تشکیل این طرح و برنامه هاي اجرايي را ارائه دادند.

 

حجت برازش کارشناس روابط عمومی  آموزش وپرورش اسلام آباد غرب در همین رابطه به خبرنگاراسلام آباد خبر،گفت: طرح شهاب، یک طرح عملياتي براي کشف  نخبگان جامعه در ابتدايي ترين مراحل تحصيل در نظام تعليم و تربيت است.

 

وی افزود: بر اساس اين طرح، دانش آموزان در همين مدارس فعلي و با همين معلمان به تحصيل مي پردازند، اما از ميان آنها، كساني كه داراي استعداد برتر و بارزتري نسبت به ديگر دانش آموزان هستند، از سوي معلمان شناسايي شده و از انجام تكاليف عادي ساير دانش آموزان معاف مي شوند تا بتوانند به انجام تكاليف فوق العاده بپردازند، بدون اين كه به مدرسه جداگانه اي فرستاده شوند.

 

برازش خاطرنشان کرد: اين اقدام با توجه به اين موضوع صورت مي گيرد كه ايجاد مدارس استعدادهاي برتر در همه مناطق كشور امكان پذير نيست و با اجراي اين طرح مي توان به شناسايي نخبگان پرداخت و آنها را به مدارس استعدادهاي درخشان هدايت كرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد