فرماندار اسلام آبادغرب:

13 آبان نماد هوشیاری ملت ایران است/ مرگ بر آمریکا نشانی از ظلم ستیزی مردم ایران است

کد خبر: 295775
|
08:30 - 1395/08/12
نسخه چاپی
13 آبان نماد هوشیاری ملت ایران است/ مرگ بر آمریکا نشانی از ظلم ستیزی مردم ایران است
اسلام آبادخبر: فرماندار اسلام آبادغرب گفت: واژه مرگ بر آمریکا بعنوان یک نماد مطرح می شود و این نماد مبارزه و مخالفت با ظلم و سلطه ای است که در دنیا خیلی از کشور ها را تحت تاثیر خود قرار داده و مرگ بر آمریکا نشانی از ظلم ستیزی مردم ایران است.

 افشین کریمی در گفتگو بااسلام آباد خبر، اظهار کرد: در زمانی که انقلاب در سال 57 به پیروزی رسید انقلابیون تجربه  انقلاب های دیگر کشورهایی نظیر انقلاب شیلی که با شکست مواجه شد را مد نظر داشتند که در آنجا آمریکا در یک کودتا منتخب مردم را برکنار کرد و حکومت نظامی ایجاد کرد.

 

وی افزود: به همین خاطر بعد از انقلاب امام (ره) سعی نمودند به نحوی کشور را اداره کنند که از هرگونه احتمال کودتای نظامی یا حرکت ضد انقلاب جلو گیری کنند و در همین راستا سپاه پاسداران و کمیته های انقلاب اسلامی در  سراسر کشور با مشارکت نیروهای مردمی با محوریت روحانیت تشکیل شد.

 

فرماندار شهرستان با بیان اینکه؛ بعد از سال 57 عمده اتفاقات در سطح کشور با مرکزیت سفارت آمریکا اتفاق می افتاد، گفت: دانشجویان پیرو خط امام در یک تحلیلی تصمیم گرفتند که اگر بخواهند کشور ایران به سرنوشت شیلی دچار نشود یا انقلاب به دوران قبل از آن بر نگردد باید مرکزیت هدایت ضد انقلاب را مورد هدف قرار دهند و این چنین شد که سفارت آمریکا که در آن زمان به حق لقب لانه جاسوسی نام گرفت را تسخیر کردند و با این اقدام چشم مرکزیت ضد انقلاب خارج کشور  را در داخل ایران در آوردند و بعد از تسخیر لانه جاسوسی شاهد بودیم که کنترل شرایط برای انقلابیون محقق شد.

 

وی افزود: اکنون با گذشت 63 سال از کودتای 28 مرداد سال 32 و سرنگونی دولت مصدق تمام دنیا و مقامات آمریکا ، دست داشتن آمریکا در این اقدام بر علیه ایران را پذیرفته اند و در جنگ نیز حمایت آمریکا از یک دیکتاتور خشن منطقه که از هیچ عقل و تدبیر، شرع  و انسانیتی تبعیت نمی کرد، مشهود است.

 

کریمی با بیان اینکه؛ 13 آبان نماد هوشیاری ملت ایران است،تصریح کرد:  مردم ایران بعد از نزدیک به دو قرن مبارزه در دوران معاصر برای حفظ استقلال و آزادی کشور بایدهوشیار باشند که بیگانه بر آنها تسلط پیدا نکند.

 

فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب گفت: هر ساله ملت ما در 13 آبان به یاد آن اقدام انقلابی دور هم جمع می شوند تا دشمن بداند ملت ایران همچنان بیدار است و در کنار انقلاب و نظام از نفوذ هر بیگانه ای جلوگیری می کنند.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار اسلام آبادخبر در خصوص شعار مرگ بر آمریکا، گفت: همان طور که مسئولین ارشد کشور گفته اند و مد نظر بزرگان انقلاب بوده و هست؛ شعار مرگ بر آمریکا به معنی مرگ بر یک ملت خاص نیست، بلکه به معنی مرگ بر ظلم ، استکبار و امپریا لیسم است.

 

افشین کریمی بیان داشت: واژه مرگ بر آمریکا بعنوان یک نماد مطرح می شود و این نماد مبارزه و مخالفت با ظلم و سلطه ای است که در دنیا خیلی از کشور ها را تحت تاثیر خود قرار داده و مرگ بر آمریکا نشانی از ظلم ستیزی مردم ایران است.

 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص؛ بد عهدی آمریکا در برجام، این چنین پاسخ گفت: ما در برجام  توانستیم در یک بازی برد برد شرایط بهتری را برای توسعه اقتصادی و برای ارتباط بین المللی کشور فراهم کنیم و همانطور که ما به دنبال منافع خودمان هستیم طبیعی است که امریکا هم بدنبال منافع ملی خودش است و تمام سیاست های خود را بر اساس آن منافع ملی تعریف می کند.

 

فرماندار شهرستان تصریح کرد: ما باید هوشیار باشیم در هر شرایطی منافع ملی خود را تعریف کنیم  این منافع ملی می تواند گاهی در قالب مذاکره، گفتگو و ارتباطات بین المللی باشد و گاهی در قالب یک استقامت، مبارزه و حتی یک جنگ هم  می تواند منافع ملی را تامین کند و امروز کشور ما به این نتیجه رسیده که برای منافع خود در پشت میز های مذاکره بنشیند هر چند برای هر مقابله ای آمادگی دارد.

 

کریمی با بیان اینکه؛ ملت ایران در دوران معاصر تجارب تلخی دارد که نسل جوان باید هیچ گاه این تجارب را فراموش نکنند و هوشیار بوده، گفت: نسل جدید باید تاریخ معاصر ایران را خوب بخوانند و هیچ کس را نه به طور دائم  دوست یا دشمن خود بدانیم ، مگر اینکه مخالف منافع ملی و مذهبی ما باشد.

 

به گفته وی؛ ملت ایران در هر شرایطی استراتژی مشخص و تاکتیک مشخصی را اجرا کنند.

 

فرماندار شهرستان در پایان سخنان خود از کلیه آحاد مردم کشور خاصه  مردم انقلابی شهر اسلام آبادغرب دعوت نمود تا در این مناسبت 13 آبان با حضور پر رنگ خویش به دشمنان نشان دهند که این مردم همان مردم  انقلابی سال 57 هستند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها