اظهارات تکان دهنده رئیس کل دادگستری کرمانشاه:

کلاهبردار ۲ هزارمیلیاردی ۲۵ مورد سابقه شرارت و شرکت درسرقت مسلحانه دارد/ مسئولانی که غفلت کرده اند شایستگی خدمت در نظام را ندارند/ عوامل متهم برای تشکیل تجمعات غیرقانونی بازداشت شدند

کد خبر: 295801
|
16:46 - 1395/08/14
نسخه چاپی
کلاهبردار ۲ هزارمیلیاردی ۲۵ مورد سابقه شرارت و شرکت درسرقت مسلحانه دارد/ مسئولانی که غفلت کرده اند شایستگی خدمت در نظام را ندارند/ عوامل متهم برای تشکیل تجمعات غیرقانونی بازداشت شدند
رئیس کل دادگستری کرمانشاه ابعاد تکان دهنده ای از اقدامات متهم به کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در کرمانشاه را فاش کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، محمدرضا عدالتخواه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه ضمن درود به ارواح طیبه شهدا، امام شهدا و آرزوی توفیق برای مقام معظم رهبری به تشریح برخی مباحث در خصوص کلاهبرداری میلیاردی اخیر مکتب گلیم و گبه در کرمانشاه پرداخت.

 

وی ادامه داد: طرح این مباحث برای جلوگیری از برخی شایعات و دروغ پردازی هاست و فرد متخلف چند روز پیش دستگیر شد، لذا عده ای با شایعه پراکنی مردم را فریب ندهند واگر این فرد مالی دارد، همین ها که شعار می دهید بیاید از این مال پول این 23 هزار نفر را بدهید و او را آزاد کنید.

 

به گفته رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، فرد مذکور شما را با همین پول، پرورش داده برای چنین روزی و این اجتماعات غیر قانونی است و اگر من برای شما توضیح دهم می بینید که جریان از چه قرار است.

 

عدالتخواه گفت: این فرد سال 90 کارش را در حوزه فرش آغاز می کند و سال 91 مجوزی از سازمان صنعت معدن تجارت می گیرد برای تولید فرش و در سال 94 مجوزش را تمدید می کند تا تولید بیشتری در این زمینه داشته باشد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه کسی مخالف تولید کار و اشتغال نیست، گفت: متاسفانه وی مسیر تجارت قانونی را عوض کرده و وقتی متوجه می شود که از این فرش پولی کسب نمی کند شروع به گرفتن پول از مردم می کند.

 

وی اضافه کرد: این فرد وقتی این روش را مطرح می کند، مردم نیز وسوسه شده و بعضا افرادی به او پول می دادند که تمام سرمایه زندگیشان بوده و به صورت قطره چکانی از سرمایه خود مردم به آنها سود پرداخت می کرد. این فرد قبل از دستگیری هیچ گونه شاکی نداشته و هم اکنون 4000 نفر از او شکایت کرده اند.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه غفلت مسئولین را یکی از دلایل این اتفاق عنوان کرد و افزود: گفته شده، مردم به این دلیل در مکتب گلیم و فرش سرمایه گذاری کردند که می دانستند سرمایه شان هدر نمی رود.

 

عدالتخواه بیان داشت: نگاه نکنید به کسانی که تجمع می کنند، اینان بخشی از عوامل خود او بودند. موسسه فرش تبدیل به موسسه دریافت پول شده، که وقت دستگیری 2 میلیون تومان پول در سطل زباله این موسسه کشف شد. رفتاری که وی با پول مردم کرده با روزنامه باطله هم نمی کنند،دلیل این است که این پول ها باد آورده بوده است.

 

این مسئول بار دیگر به غفلت مسئولین اشاره کرد و گفت: مردم نمی دانند که این فرد 25 مورد سابقه شرارت داشته و در سرقت مسلحانه در تهران هم شرکت داشته است و آیا من هم می توانستم به این مسئله پشت کنم و بگذارم 23 هزار نفر به 25 هزار نفر تبدیل شود؟

 

وی خطاب به تجمع گران، گفت: ببینید چقدر گول خوردید که تجمع می کنید. اخطار می کنم با همه تجمع گران برخورد می شود و او همین را می بیند که می گوید من 23 هزار نفر نیرو دارم. مردم باید بدانند برخی مسئولین لیاقت خدمت در این نظام را ندارند.

 

رئیس کل دادگستری استان عنوان کرد: امروز مردم باید به دستگاه قضایی افتخار کنند که با محاربین از جمله محاربین سرقت سرپل ذهاب برخورد و در 3 روز آنها را دستگیر می کنند. این فرد متخلف وقتی از فرش پول در نیاورد پولش را تبدیل کرد و بیش از 100 راس اسب گران قیمت خرید.

 

عدالتخواه گفت: آقایان مسئول که مجوز دادید ما از طریق دیگر در حال پیگیری هستیم و مردمی که مالی از وی در اختیار دارند بیاورند تحویل دهند و گرنه شریک در این جرم هستند، چراکه وی 80 دستگاه خودرو لوکس داخلی و خارجی خریده که برایش تجمع می کنند.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: این  موضوع که گذشت مردم برای آینده بیدار شوند و من لیست مسئولین را نمی خواهم بگویم، چرا که برخی از آنها خارج رفتند و تو شدی خدمت گزار مردم شدند خائن.

 

وی با اشاره به ادعاهای مشیری،  گفت : این فرد قصد فرار از کشور را داشت که جلوی آن گرفته شد و عزیزان دقت کنید فریب نخورید، در 6 ماه اخیر 80 میلیارد از مردم دریافت کرده، و به مجموع سپرده گذاران در این مدت حدود 40 تا 50 میلیون داده است واینها درد هایی است که مردم باید از آن مطلع باشند، میلیاردی می گرفته و قطره چکانی می داده و تا یکشنبه هیچ شاکی نداشته است.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: عمق فاجعه غفلت مسئولین است، سال گذشته ما به وی اعلام کردیم که حق سپرده گرفتن ندارد و کار فرش کند و وی نیز متعهد شد، اما مجدد اینکار را کرد و مردم هم متاسفانه بدون آگاهی فریب خوردند.

 

وی با اشاره به فرمایش امیر المومنین(ع)، گفت: مردم آگاه باشید، سرمایه تان را حفظ کنید و گول این رنگ کردن ها را نخورید، این فرد هیچ حساب و کتابی ندارد و تمام حساب هایش دست نویس است، در حالی که الان عصر الکترونیک است و قانون تجارت هم 85 سال پیش نوشته شده که براساس اصول خاصی باید انجام شود.

 

به گفته عدالتخواه، وی نه هیئت مدیره ای داشته نه حساب کتابی، فقط یک آدم سابقه دار است که هنوز هم اقرار نکرده و منتظر این است که همین تجمع ها او را از زندان آزاد کنند که البته ما سر دسته های آنان را شناسایی کرده ایم و تعدادی از آنها هم در زندان است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: اگر دستگاه قضایی به فکر شما نبود می توانست به شما پشت کند، که این ادامه دهد و من هم انتقالی بگیرم برم اما به پیشگاه خدا احساس وظیفه می کنیم و به شما قول می دهیم او را محاکمه می کنیم.

 

وی گفت: برخی می گویند یکی از ملک ها 200 میلیارد می ارزد، دروغ می گویید اگر اینجور است یکی از آنها را بفروش و حق و حقوق مردم را بده.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از اطلاعات، عزیزان امنیتی و ناجا و.... تشکر کرد و گفت: عزیزان نیروی انتظامی با قدرت ایستاده بیایید شکایت کنید و نگذارید زمان بگذرد، تا ما شما دسته بندی کنیم و احقاق حق کنیم.

 

این مسئول یادآور شد: از همین جا اعلام می کنم، وای به حال کسی که سند جعلی درست کند و مشخص شود جعلی است و بخواهد حقوق مردم را بالا بکشد، به والله که با آنها برخورد جدی خواهیم کرد.

 

وی در پایان خواستار شد مردم هشیاری خود را حفظ کرده و برای این موضوع دقت کنند تا احقاق حقوق مردم صورت گیرد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد