امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نماز جمعه:

پیاده روی اربعین خار چشم دشمنان است/دولت ما بسیج و سپاه را از لحاظ بودجه دارد تحریم می کند

کد خبر: 295847
|
15:29 - 1395/08/21
نسخه چاپی
پیاده روی اربعین خار چشم دشمنان است/دولت ما بسیج و سپاه را از لحاظ بودجه دارد تحریم می کند
اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: چند ماه مانده به انتخابات مهره چینی ها تند تند انجام می شود، مگر چه خبراست؟! چرا زودتر انجام نشده؟! بعد هم شعار سر می دهند؛ شایسته سالاری!

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام سید امیر محمدی پور در خطبه های نمازجمعه  با اشاره به پیش بینی درست رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اظهار کرد: آنچه رهبر انقلاب فرمود، خود را نشان داد و در انتخابات آمریکا کسی جلو افتاد که صحبت از افول قدرت آمرکا کرد و فساد داخلی آمریکا را بیان کرد.

 

وی افزود: به آتش کشیده شدن پرچم آمریکا توسط خود مردم آمریکا به معنای ضعف و نزول قدرت آمریکاست.

 

امام جمعه شهرستان با بیان اینکه؛ هرکدام از دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا رای بیاورد اوضاع به نفع جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: 37 سال پیش ملت ایران محکم در مقابل آمریکا ایستاد و جوانان ایرانی لانه جاسوسی را گرفتند و آمریکایی ها را بیرون کردند و با وجود دسیسه های متعدد و تحریم های فلج کننده، آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند.

 

وی با اشاره به افشاگری یک نامزد ریاست جمهوری آمریکا و رای آوردن وی، بیان کرد: نکته ضعف هایی در کشور ما وجود دارد که رهبر معظم انقلاب تحمل می کند و دم بر نمی آورد و دست از حمایت دولتمردان بر نمی دارد و این بخاطر این است که دشمن سوء استفاده نکند.

 

حجت الاسلام محمدی پور ابراز داشت: انقلاب اسلامی ما برای امر به معروف و نهی از منکر بوده و ما نباید در مقابل ظلم ها و فساد های داخلی ساکت بنشینیم و نهی از منکر فقط در زمینه های حجاب، عروسی، موسیقی و ... نیست، بلکه در زمینه دزدی و اختلاس نیز هست و کسی که مسئول شد حق ندارد دزدی و اختلاس بکند.

 

 

وی با بیان این سوال گفت؛ آیا کسی که مسئول شد، حق دارد حقوق های بالا برای مدیران رده بالای کشور تعیین کند و ما حرفی نزنیم؟ پس این تریبون را برای چه در اختیار ما گذاشته اند؟

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به تاکیدات حضرت امام(ره) مبنی بر عدم وابستگی روحانیت به دولت، تصریح کرد: این دور اندیشی امام برای این بود تا هر وقت در دولت کجی و کاستی باشد روحانیت بتواند فریاد بزند و روحانیتی که وابسته به دولت باشد بخاطر نان خودش ساکت می شود.

 

وی یادآور شد: برخی از سردمداران کشور گفتند که شبی که می خواهیم یارانه واریز کنیم برای دولت عزای عمومی است اما وقتی صحبت از فیش های نجومی شد، گفتند قانونی است.

 

حجت الاسلام مجمدی پور تصریح کرد: واریز 45هزار و 500 تومان یارانه مردم برای دولت عزای عمومی است اما میلیارد میلیارد پول بیت المال بالا کشیده می شود، عزای عمومی ندارد؟!  راحتید؟!  مشکلی نیست؟!

 

وی با انتقاد از سر دادن شعار هایی نظیر تک رقمی شدن تورم توسط دولت، افزود: آیا کم شدن تورم توسط خود مسئولین احساس شده یا خود مردم این را  احساس کرده اند. آیا مسئولین بجای مردم خرید می کنند؟! آیا چاره ای برای ریشه کنی فقر اندیشیده شده؟!

 

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: برای خانه دار شدن برخی از فقرا طرح مسکن مهر راه افتاد که هرچند تعدادی از فقرا صاحب  خانه شدند اما در زیر سایه آن هم اختلاس فراوانی شده است.

 

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده در مسکن مهر اسلام آبادغرب، ضمن اعلام حمایت خود از دادستان شهرستان بخاطر دستور پیگیری "خرابی" های مسکن مهر از جانب مردم شهرستان اسلام آبادغرب  از ایشان قدردانی نمود و گفت: مسئولین مربوطه موظفند خرابکاری های مسکن مهر را پیگیری نمایند و نسبت به احقاق حقوق مردم مستضعف و زجر کشیده اقدام نمایند.

 

حجت الاسلام محمدی پور گفت: قرار بود پس از پیروزی انقلاب بانک ها ربا را کنار بگذارند و قانون آن نیز بنام بانکداری اسلامی درست شد، ولی به آن عمل نشد و ربا عملا" انجام می شود ، در حالیکه ربا متعلق به نظام سرمایه داری است، نظامی که در آن ثروتمندان هر روز پول دار تر می شوند و فقرا هر روز بدهکار تر و بیچاره تر می شوند.

 

وی با بیان اینکه؛ دستاورد هسته ای و زحمات دانشمدان هسته ای به باد داده شد، افزود: به ما می گویند شما از سیاست سر در نمی آورید، یعنی ما باید ساکت باشیم و ببینیم که میراث انقلاب چگونه به غارت برده می شود، سیاست های غلط و دزدی های داخلی را ببینیم و هیچ نگوییم.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: دولت ما بسیج و سپاه را از لحاظ بودجه دارد تحریم می کند و بانک های ما اجازه ندارند به سپاه قدس بودجه برسانند چون دشمنان می گویند حق ندارید از حزب الله لبنان حمایت کنید و آنها تروریست هستند.

 

وی افزود: چند ماه مانده به انتخابات مهره چینی ها تند تند انجام می شود، مگر چه خبراست؟! چرا زودتر انجام نشده؟! بعد هم شعار سر می دهند می گویند؛ شایسته سالاری!

 

حجت الاسلام محمدی پور گفت: قبلا" اگر مسئولی برکنار یا مسئول جدیدی می آمد، با امام جمعه مشورت می کردند، چون امام جمعه وابسته به کسی نیست و خدا و پیغمبر را بیشتر در نظر دارد و امکان دارد با این مشورت در عزل و نصب ها شایسته سالاری بیشتر رعایت شود، اما اکنون معارفه را انجام می دهند، بعد هم خبر می دهند می خواهیم بیاییم برای دست بوسی! چرا؟!  چون قرار نیست شایسته ها به سر کار بیایند و قرار است کسانی بیایند که در انتخابات بعدی به نفع حزب خاصی کار کنند.

 

 

امام جمعه شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه؛ رعایت تقوا یکی از نشانه های انتظار است، گفت: نمی شود ظالم باشی و منتظر مصلح باشی، نمی شود اختلاس و دزدی بکنیم، اموال بیت المال را بالا بکشیم و منتظر مصلح باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه انتظار فرج و عدالت خیلی مقدس و از افضل عبادات است،خاطرنشان کرد: دعای ندبه  برای ما تذکر است و لازم است در مسجد امیرالمومنین(ع) پر رونق، با شکوه و منسجم برگزار شود.

 

حجت الاسلام محمدی پور در خطبه اول با سفرش به تقوا گفت: مردم در سربالایی تقوا و اطاعت از فرمان خدا از توسل به اهل بیت کمک بگیرند.

 

وی با ذکر مصائب اهل بیت به حدیثی از امام رضا(ع) اشاره نمود که؛ مومنان به شادی اهل بیت شاد باشند و در مصیبت ها به یاد اهل بیت غمگین باشند.

 

محمدی پور با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) زیارت اربعین را یکی از نشانه های مومن دانست و گفت: پیاده روی اربعین خار چشم دشمنان است.

 

وی افزود: امروز تمام جهان متوجه همایش اربعین است و دنیا در زیر پای زوار اربعین به لرزه درآمده است.

 

حجت الاسلام محمدی پور با بیان اینکه؛ محبت ابا عبدالله همه دنیا را فرا گرفته است، گفت: موکب مردم اسلام آبادغرب برپا شده و کسانی که توان دارند در رفت و برگشت زوار به این موکب ها کمک نمایند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

آخرین مطالب