دادستان شهرستان اسلام آباد غرب خبر داد:

دستگیری قاتلین و رمزگشایی از2 فقره قتل عمدی در شهرستان اسلام آبادغرب

کد خبر: 295853
|
10:52 - 1395/08/22
نسخه چاپی
دستگیری قاتلین و رمزگشایی از2 فقره قتل عمدی در شهرستان اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبر: دادستان شهرستان اسلام آباد غرب از دستگیری قاتلین و رمزگشایی از2 فقره قتل عمدی در شهرستان اسلام آبادغرب خبر داد.

صادق عزیزی دادستان شهرستان اسلام آباد غرب در گفتگو بااسلام آباد خبراظهار کرد: طی هفته گذشته دو فقره قتل عمدی با تلاش و همت بازپرس این دادسرا و پرسنل خدوم آگاهی شهرستان گشف گردیده است و قاتلین در حوزه های شهرستان اسلام آبادغرب و گیلانغرب دستگیر و به ارتکاب قتل اقرار نموده اند.

 

وی افزود: در یکی از این دو فقره قتل، جراحات و صحنه  قتل به نحوی پی ریزی شده بود که ظن به ارتکاب خودکشی مقتول را به ذهن کارآگاهان و بازپرس ویژه پرونده متبادر کند، ولی این امر از نگاه تیزبین و هوشیار متصدیان پرونده غافل نماند.

 

دادستان شهرستان اسلام آباد غرب با بیان اینکه؛ از همان ابتدا با احراز عمدی بودن قتل تحقیقات فنی گسترده ای شروع شد، گفت: مسئولین امر با وصف پیچیده بودن پرونده در اسرع وقت موفق به شناسایی قاتل و همدستان وی طی دو عملیات پلیسی در این حوزه قضایی و شهرستان مجاور شدند و توانستند ضمن دستگیری متهمان از این پرونده رمز گشایی نمایند.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار اسلام آبادخبر در خصوص جرم استفاده از سلاح سرد، اظهار داشت: استفاده از سلاح سرد( چاقو، تیزبر، شمشیر و ...) در بیش از 30 درصد از موارد آلت قتاله بوده که اخیرا" مصوباتی در مجلس شورای اسلامی بعمل آمده که حمل چاقو را جرم انگاری و برای آن مجازات تعیین کرده است.

 

وی افزود: به محض لازم الاجرا شدن این مقررات دستگاه قضایی نیز قاطعانه نسبت به اجرای آن اقدام خواهد نمود، هرچند هم اکنون نیز مجازات سنگینی برای اشخاصی که با سلاح سرد قدرت نمایی یا ایراد جرحی می نمایند در قانون پیش بینی شده است.

 

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود با توصیه به خانواده ها، تاکید نمود: در حوزه پیشگیری اجتماعی از نقش مخرب ماهواره و شبکه های نامناسب اجتماعی در بروز ناهنجاری های اخلاقی ، خشونت و تضعیف مبانی دینی غافل نشوند.

 

وی تصریح کرد: لازم است سبک و شیوه زندگی را همسو با اعتقادات مذهبی و عرف سنتی پذیرفته شده قرارداد و در تعارضات با زندگی مدرن کنونی هرگز پشت به ارزش ها نکرده و در صدد حفظ آنها باشیم.

 

دادستان اسلام آباد غرب در توصیه دیگری به شهروندان در راستای جلوگیری از بی نظمی در شهرستان، بیان کرد: در مواجهه با اشخاصی که در صدد درگیری هستند، ضمن خویشتن داری خشم خود را کنترل نموده و در اسرع وقت عوامل انتظامی را در جریان امر قرار دهند و از انتقام گیری خصوصی اجتناب نمایید.

 

وی ضمن اطمینان خاطر به شهروندان و دعوت به مشارکت ایشان با مراجع انتظامی و امنیتی، خاطرنشان کرد: در جرائم مهم دستگاه قضایی با سرعت و قاطعیت اقدام خواهد کرد و از هیچ کوششی جهت احقاق حق مردم و برقراری نظم و امنیت در شهرستان فرو گذار نخواهیم کرد.

 

دادستان شهرستان با اشاره به جدیت دستگاه قضایی و اجرای آرای قاطع و محکم در سطح استان، به افرادی که قصد بی نظمی یا هرگونه اخلال در آرامش مردم را دارند، هشدار داد: بی تردید و در کمترین زمان ممکن و به شدت با این عوامل برخورد بعمل خواهد آمد و هرگز تصور نکنند که از تعقیب و مجازات در امان هستند.

 

 

وی  در پایان ضمن قدردانی از تلاش های " مسعود رشیدی"  بازپرس ویژه دادسرا و پرسنل خدوم آگاهی شهرستان به ریاست "سرهنگ دوم ایمان مرادی" در رمز گشایی از پرونده دو فقره قتل مذکور، همچنین از کلیه پرسنل قضایی و انتظامی شهرستان که با وجدان کاری و دغدغه مندی به امورات مردم می پردازند، و در رأس همه از زحمات دکتر بیژن نجفی ریاست دادگستری شهرستان  تقدیر و تشکر نمود.

 

 

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد