فلاحت پیشه:

دولت موظف است حداقل 5 درصد از منابع عمومی را به امنیت و دفاع اختصاص بدهد/ جنگ دو راهبرد "دل" مدافعان حرم و "پول و مزدوری"آمریکا

کد خبر: 295930
|
12:31 - 1395/09/09
نسخه چاپی
دولت موظف است حداقل 5 درصد از منابع عمومی را به امنیت و دفاع اختصاص بدهد/ جنگ دو راهبرد "دل" مدافعان حرم و "پول و مزدوری"آمریکا
نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در جمع نیروهای مسلح با مقایسه راهبر های دفاعی ایران و آمریکا،آنرا به جنگ دو راهبرد "دل" مدافعان حرم و "پول و مزدوری"آمریکا تشبیه کرد و خواستار افزایش حقوق نظامیان و بازنشستگان نظامی شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو صبح امروز  در جمع نیرو های مسلح ارتش، سپاه و انتظامی در مقر تیپ 181 زرهی ارتش در اسلام آبادغرب، ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) ، مقایسه دو راهبرد دفاعی درایران و آمریکا را تحلیل کرد.

 

 

وی با اشاره به نوع اثر گذاری رسالت امام رضا(ع) بر راهبرد دفاعی اسلامی-ایرانی، گفت: امام رضا(ع) اولین مدافع عمق استراتژیک دنیای اسلام بود،  امام خودش و خاندانش غریبی را بجان خریدند ولی عمق استراتژیک اسلام را به خراسانات کشاند و بعد از آن هم ادامه پیدا کرد.

 

دکتر فلاحت پیشه خاطرنشان کرد: اما رضا(ع) خودش و خاندانش غریبانه شهید شدند ولی هر شهیدی تبدیل به یک سنگر شد و ستون های عمق استراتژیک اسلام را با تآمل در این عملکرد امام هشتم می توان مشاهده کرد.

 

وی با اشاره به رقابت نیروهای ارتشی، سپاهی و بسیجی برای پیوستن به صف مدافعین حرم ، گفت:  ایران اسلامی ما هم منور به این رسالت امام رضا(ع) است و مدافعین حرم  هم اکنون این کار را انجام می دهند.

 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با مقایسه راهبرد دفاعی ایران و آمریکا  گفت: راهبرد دفاعی آمریکا عبارتست از تبانی دو حلقه مالی کارلایل و حلقه نظامی هالیبرتون که ترامپ این دو حلقه را افشا کرد و به همین خاطر مورد توجه مردم آمریکا قرار گرفت.

 

وی افزود: اما در ایران که همه مردم در صف قرار می گیرند و می خواهند به مدافعین حرم بپیوندند برگرفته از عمق استراتژیک امام رضا(ع) است که عزیزان ما غریبانه به شهادت می رسند.

 

فلاحت پیشه گفت: ترامپ حتی زمانی که به برجام حمله کرد، داشت ساختار نظامی، سیاسی آمریکا را رو می کرد، و می دانست که این ساختار به حدی رسواست که هرکه به آن حمله کند پیروز است و هر کسی مثل خانم کلینتون از آن دفاع کند بازنده است.

 

وی با اشاره به حادثه 11 سپتامبر، گفت: تصویب قانون درخواست 230 هزار میلیارد دلار خسارت برای خانواده های قربانیان 11 سپتامبر در مجلس سنای آمریکا از واقعیات رسوایی پیوند آمریکا، عربستان است.

 

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو گفت: یکی از سیاست های طرح اقدام آمریکا در خاورمیانه چیدن بال های جمهوری اسلامی و از بین بردن عمق استراتژیک ایران در مقاومت منطقه بود.

 

وی با بیان اینکه طرح اقدام هنوز دارد پیش می رود، به جنگ های 33 روزه حمله به لبنان، جنگ های 7 روزه حمله به فلسطین و بعد حمله به سوریه اشاره کرد و گفت: رسوایی طرح آمریکا باعث شد عمق نفوذ جمهوری اسلامی بیشتر شود و ملت ها بفهمند که ایران به دنبال امنیت و صلح در منطقه است ولی آمریکا فقط بنبال کشتار ملت هاست.

 

 

 

فلاحت پیشه گفت: تاکنون 5 میلیون مسلمان قربانی جنگ های آمریکا در منطقه شده اند و همین باعث شکل گیری یک جبهه بر علیه آمریکا شده است.

 

وی با اشاره به  راهپیمایی 25 میلیونی اربعین، گفت: این نشانه اوج دوستی ملت ایران و عراق است و هیچ وجه دیگر جنگی بین این دو ملت در نخواهد گرفت و همین امر مورد اعتراض برخی کشور های عربی به سیاست های آمریکا در شکل گیری دولت عراق بود و این از نشانه های شکست آمریکا در منطقه است.

 

دکتر فلاحت پیشه گفت: افتخار سرباز ایرانی این است که هر زمان تهدیدی بر علیه کشور ایجاد شود، در میدان جنگ حاضر می شود و زمانی که به مرزهای کشور حمله می شود  دفاع می کند و حتی برای مقابله با دشمن در غربت نیز می جنگند اما شرکت هالیبرتون آمریکا جنگ را پیمانکاری می کند و سربازانی را اجیر می کند و با آن همه لشکر کشی شکست می خورد.

 

وی افزود: با وصف اینکه آمریکا 5 ترلیون در عراق هزینه کرده بود، حیدر العبادی برای جنگ با داعش از آمریکا دعوت نکرد و این خیلی برای آمریکا خیلی گران تمام شد که عراق از ایران مشاوره می گیرد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایران امروز قوی تر از 15 سال گذشته است و آمریکای امروز ضعیف تر از 15 سال گذشته است، خاطرنشان کرد: آمریکا یی ها دیگر از گزینه روی میز دم نمی زنند و می دانند که دیگر توان حمله نظامی به ایران را ندارند.

 

وی افزود: با رو در رو قرار گرفتن دو راهبرد "دل" که دفاع غریبانه از عمق استراتژیک اسلام است که مدافعین حرم دنباله رو آن هستند، و راهبرد " پول و مزدوری"  نتیجه اش این است که با افتخار می گوییم. درشاخص های مدیتالی بالانس( تعادل نظامی) که هرساله اعلام می شود، جمهوری اسلامی ایران از یکی از بالاترین شاخص های رشد برخوردار است و دشمنان ما از پایین ترین انها برخوردارند.

 

فلاحت پیشه تصریح کرد: نباید از ترامپ و دیگران ترسید، ضمن اینکه باید آمادگی دفاعی را حفظ کرد.

 

 

وی گفت: بنده بعنوان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و رییس کمیته دفاعی امنیتی و سیاست خارجی کمیسیون تلفیق با افتخار اعلام می کنم: زمانی که لایحه برنامه ششم به مجلس آمد دولت بنیان خوبی را برای 5 سال آینده گذاشته که چند ستون برنامه نظیر؛ آب، اشتغال، محیط زیست، کسب و کار مطرح شده بود و با افتخار ستون دیگری را  تحت عنوان " امنیت و دفاع" در کمیته تلفیق به آن اضافه نمودیم که به تصویب حداکثر اعضا رسید.

 

فلاحت پیشه تصریح کرد: ما معتقدیم که توطئه دشمنان هنوز ادامه دارد و  امنیت و دفاع باید در همه حوزه ها اضافه کرد و بر این بنیاد بند دیگری را برای پیشنهاد داریم که دولت موظف است حداقل 5 درصد از منابع عمومی را به امنیت و دفاع اختصاص بدهد.

 

وی  با اشاره به پیشنهادات تلفیقی گفت: بر همین اساس چون میزان حقوق نظامیان کمتر از میانگین حقوق بگیران کشور است اگر به عنوان مثال برای سایر اقشار 10 درصد اضافه حقوق صورت بگیرد برای نظامیان باید 20 درصد اضافه شود و پیشنهاد دیگر اینست که حداکثر فاصله حقوق نظامیان بازنشسته به 20 درصد برسد و اینها مواردی است که باید انجام شود و پیگیری آنرا وظیفه خودمان می دانیم.

 

دکتر فلاحت پیشه در پایان به مظلومیت نظامیان پادگان الله اکبر اسلام آبادغرب درزمان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در زمان جنگ ما شاهد بودیم بالغ بر 30 هواپیمای دشمن بیش از نیم ساعت پادگان و زاغه مهمات های آنرا بمباران می کردند و روز به روز تعداد شهدا افزایش می یافت و در آن زمان در این مکان  خون تمام بچه های وطن با خون بچه های اسلام آبادغرب آمیخته شد.

 

وی  با بیان اینکه بنده بعنوان میزبان دست همه نظامیان و مدافعان حرم را می بوسم، گفت: بخاطر از جان گذشتگی شماهاست که  لطف خدا شامل این کشور می شود و تمام توطئه های دشمنان ناکام می ماند.

 

گفتنی است: در این مراسم که با حضور اعضای شورای تامین برگزار شد، سرهنگ قائمی فرمانده تیپ 181 زرهی ارتش در اسلام آبادغرب ضمن خیر مقدم به مدعوین، رحلت پیامبر اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع)  را تسلیت گفت.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد