یادداشت: مسلم معین

آقای مطهری؛ از رسانه های دادگاهی شده به دست دولت بپرسید

کد خبر: 295933
|
11:47 - 1395/09/11
نسخه چاپی
آقای مطهری؛ از رسانه های دادگاهی شده به دست دولت بپرسید
اسلام آبادخبر: علی مطهری درباره حکم بازداشت محمودصادقی نوشت: اگر این نماینده شاکی خصوصی داشته چرا قبلا رسیدگی نشده و پرونده او بعد از تذکر [بخوانید افترای مغرضانه] به دستگاه قضا به جریان افتاده است.

یادداشت _ مسلم معین/ علی مطهری که مدتهاست اظهارات نا متعادل او در مسیر شبهه علیه نظام اسلامی بوده است درباره حکم بازداشت محمودصادقی نوشت: اگر این نماینده شاکی خصوصی داشته چرا قبلا رسیدگی نشده و پرونده او بعد از تذکر [بخوانید افترای مغرضانه] به دستگاه قضا به جریان افتاده است. از اینکه علیه مطهری زیرکانه و شاید ناشیانه افترای رسانه های ضد انقلاب به دستگاه قضا را تکرار کرده است عبور می کنم. اما بهتر است او و دوستانش که علاوه بر مصونیت مجلس، در پناه مصونیت آهنین دولت نیز هستند درباره روند دادگاهی شدن و احضار شدن به دادسرا از رسانه ای هایی که به لطف مسئولین دولتی در این باره باتجربه شده اند پرسش کند.

 

روند صدور حکم جلب اینگونه است که پس از شکایت شاکی، احضاریه بازپرس برای متهم ارسال و در آن قید می شود که در صورت عدم مراجعه در زمان مقرر (معمولا ۵ روز) حکم جلب صادر خواهد شد. عموما این احضاریه تا سه بار ارسال می شود. در نتیجه اگر یک متهم ظرف ۱۵ روز برای رسیدگی به پرونده شکایت مراجعه نکند قانونا "متواری" تلقی شده و جلب می شود.

 

فرجه ای که برای متهم محمودصادقی به استناد اخبار متواتر چهار ماه به طول انجامیده و فرد متواری برای رسیدگی به شکایات به مراجع قضایی مراجعه نکرده است. چیزی که باید برای امثال علی مطهری سوال باشد این است که چرا با وجود فحاشی و اتهام زنی او و دوستانش به نمایندگان ولی فقیه و روسای قوا و شخصیتهای انقلابی هنوز برای یکبار هم که شده روال رسیدگی به پرونده های قضایی را تجربه نکرده اند...

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد