قائم‌مقام حزب اعتماد ملی

آقای روحانی؛ برای مطالبات بر زمین مانده مردم چه پاسخی دارید؟/ روحانی،تنها کاندیدای اصلاح طلبان برای دور جدید انتخابات نیست

کد خبر: 295959
|
18:19 - 1395/09/19
نسخه چاپی
آقای روحانی؛ برای مطالبات بر زمین مانده مردم چه پاسخی دارید؟/ روحانی،تنها کاندیدای اصلاح طلبان برای دور جدید انتخابات نیست
منتجب‌نیا گفت:اینکه یگانه کاندیدای انتخابات دور جدید ریاست جمهوری اصلاح طلبان روحانی است صحت ندارد.ما عملکرد دولت را بررسی می‌کنیم و آن زمان برای کاندیدای خود تصمیم می‌گیریم.

به گزارشاسلام آباد خبر،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام رسول منتجب‌نیا قائم‌مقام حزب اعتماد ملی؛ شامگاه سه‌شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه جنبش دانشجویی می‌بایست با روحیه نقد در کنار بیان دستاوردها، انتخابات را به سیر گزینش‌گری در بهترین مسیر هدایت کند، گفت: جنبش دانشجویی باید پرشورتر از گذشته حرکت کند و با روحیه نقد در کنار بیان دستاوردها، انتخابات را به سیر گزینش‌گری به بهترین راه هدایت کند.

بابک زنجانی ها حاصل تضعیف جنبش دانشجویی

وی دانشجو را صدای بیدار جامعه، مطالبه‌گر و پرسش‌گر دانست و افزود: جنبش دانشجویی باید همواره نقد کننده باشد تا بتوانیم جامعه را در مسیر رشد و پیشرفت حرکت دهیم. چنانچه این جنش تضعیف شود، امثال بابک زنجانی‌ها رشد می‌کنند و اموال مردم را به یغما می‌برند.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی با تاکید بر اینکه فریاد دانشجو فریاد ملت است، گفت: دانشجویان مدافعان حقوق مردم هستند و باید برای احقاق حقوق،  انتقاد و اعتراض کنند، این تکلیف اصلی دانشجویان است.

منتجب نیا در ادامه یادآور شد: دانشجویان امید ملت و منشاء تحول هستند و  به راستی که چشم و گوش ملت هستند و هرکجا ببیننند که حقوق ملت زیر پا گذاشته می‌شود زبان به اعتراض خواهند گشود. مسئولان  هم باید این واقعیت را بپذیرند که نمی‌توان چشم مردم را نابینا، گوش مردم را ناشنوا و زبان ملت را ببرند.

وی افزود: دانشجو  ارداه، شعور  و درک یک ملت است و بدانند که در صورت هم صدا بودن می‌توانند تغییرات اساسی در جامعه ایجاد کنند بنابراین باید نسبت به جایگاه خود در جامعه واقف باشد.

در هر شرایطی آزادی فکر و بیان در دانشگاه‌ها حاکم باشد

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی تصریح کرد: اگر آزادی بیان و فکر در دانشگاه‌ها وجود نداشته باشد و قشر دانشجو نتواند از شعور و درک خود استفاده کند، جامعه نیز به تبع بی‌روح و مرده می‌شود. برای ممانعت از این اتفاق باید در هر شرایطی آزادی فکر و بیان در دانشگاه‌ها حاکم باشد.

وی در پاسخ به سوال دانشجویان درخصوص برجام گفت:این روزها مخالفان داخلی برجام خوشحال هستند و می گویند روحانی برگ برنده خود را از دست داد در حالی که برجام محصول سال‌ها تلاش و کوشش همه مسئولان نظام بوده است. این مسئله یک موضوع بین‌المللی بین ایران و گروه 1+5 است نه توافقی بین ایران و آمریکا. از روز اول هم رهبری فرمود ما نرمش قهرمانانه داریم و اگر این حرف را نمی زدند برجام به ثمر نمی رسید.

تمدید تحریم های 10ساله نقض برجام نیست

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی با تاکید بر اینکه لغو برجام از سوی رئیس جمهور جدید آمریکا ممکن نیست، گفت: اینکه ترامپ بخواهد در مسیر توافقات هسته‌ای سنگی بیندازد برجام از بین نمی رود،و نه خود آمریکایی‌ها و نه غربی‌ها این اجازه را به او نمی‌دهند.

منتجب‌نیا  در پاسخ به این سوال که حتی دولتمردان کشور نیز بر نقض برجام اذعان دارند، گفت: امروز شاهد تمدید تحریم‌های 10ساله هستیم نه نقض برجام، یک ماده‌اش نقض شده در این صورت هم طرف آمریکایی می‌گویند نقض برجام نکردیم مسئولان ایرانی می‌گویند نقض برجام شده است اگر نقض شده بود ما نمی‌توانستیم میزان صادرات نفت را به 2 میلیون بشکه در روز افزایش دهیم.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی تصریح کرد: اگر می‌گویند برجام نقض شده به این معنا نیست که تمام زحمات روحانی و ظریف  از دست رفته است. ما هرگز به آمریکا خوش بین نبودیم اما می‌گوئیم آتش افروزی و جنگ افروزی عاقلانه نیست. بعضی‌ها نان‌شان در جنگ افروزی است.

وی افزود: آن‌هایی که جنگ افروزی می کنند ثروت‌های ده‌ها و صدها میلیاردی را در جنگ و در به هم ریختن اوضاع کشور به جیب می‌زنند و سهم شما را نه داده و نه می‌دهند.

لغو کنسرت و سخنرانی در مشهد غیرقانونی بود/افراد صاحب تریبون نباید قانون شکنی کنند

منتجب نیا در پاسخ به موضوع لغو کنسرت‌ها و سخنرانی‌ مطهری گفت: این یک کار غیرقانونی است متاسفانه در کشور ما افرادی به خود اجازه می‌دهند منطقه خودشان را یک جزیره مستقلی قرار دهند و آن منطقه ممنوعه است و این با وحدت ملی بی هیچ وجه سازگار نیست. انسان‌های عاقل به این حرف‌ها می‌خندند.

وی افزود: لغو این سخنرانی‌ها و کنسرت‌ها نادیده گرفتن قانون کشور است تعجب می‌کنم چرا جلوی این حرف‌ها را نمی‌گیرند. راهکارش برخورد قانونی است.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی تصریح کرد: امام جمعه را چه کار به این که بیاید و حرف‌های غیرقانونی بزند! امام علی(ع) فرمود «خدا رحمت کند آنکه حریم خود را بشناسد»؛طرح این موضوعات پا را از گلیم خود درازتر کردن است. معنا ندارد در کشوری که رهبری،رئیس جمهور و قانون اساسی دارد هر کس یک تریبون پیدا کند و قانون شکنی کند. راه حل آن پافشاری روی قانون است.

منتجب نیا خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: آقای رئیس جمهور؛ شما مسئول اجرای قانون اساسی هستید و مسئول این نیستید که ملاحظه‌کاری کرده و رو دربایستی داشته باشید شما قانون اساسی را اجرا کنید همه ملت پشتیبان و طرفدار شماست.

مجبور شدیم در لیست امید از افراد غیر شاخص استفاده کنیم

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی در پاسخ به یک دانشجو که گفت« مردم با امید به لیست امید رأی دادند و منتظر نتایج امید بخش هستند»، بیان کرد: لیست امید زمانی تهیه شد که تقریبا تمامی چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب در مسلخ نظارت استصوابی به شهادت رسیدند و صلاحیت آنان رد شد. مجبور شدیم از افراد غیر شاخص استفاده کنیم و معتقد بودیم که خیلی از آن‌ها پایبند به اصلاحات نیستند.

وی در ادامه گفت:به همین دلیل از آنان امضاء گرفتیم و میثاق‌نامه امضا کردند اما برخی از آن‌ها که بایستی در مجلس به فراکسیون امید می‌پیوستند از این کار امتناع کردند.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی ادامه داد: شورای نگهبان، شوراها را تائید صلاحیت نمی‌کند و خود مجلس شوراها را تائید صلاحیت می‌کند. رئیس جمهور را هم نمی‌توانند رد صلاحیت کنند.

منتجب نیا در پاسخ به سوالات یک دانشجو درخصوص عدم پاسخگویی به فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان و وعده‌های بی اساس کاهش رکود و تورم نیز طفره رفت.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی تصریح کرد: در حال حاضر بحث تقویت انگیزه نقادی دانشجویان و شناسایی منزلت دانشجویان است و هر کس بگوید من کار سیاسی نمی‌کنم یعنی هیچ احساس مسئولیتی نسبت به جامعه ندارد.

منتجب نیا در پاسخ به بحث حقوق‌های نجومی گفت: حقوق‌های نجومی مربوط به دولت‌های گذشته است. تفاوتی که بین دولت‌های گذشته و این دولت است اینکه احمدی‌نژاد گفت خط قرمز من وزرا و اعضای ستادم هستند در حالیکه روحانی جهانگیری را مسئول کرد تا مسئله را بررسی و حقوق‌های نجومی به خزانه بازگردانده شود.

منتجب‌نیا با اشاره به موضوع دوقطبی در جامعه گفت: نباید دوقطبی را با رقابت اشتباه بگیریم و اگر اصلاح طلب و اصولگرا، چپ و راست نباشد استبداد می‌شود، در همه سخنرانی‌ها و اظهارنظرها مخالف افراطی‌گری بوده و هستیم و این را در دوره اصلاحات هم می‌گفتیم چراکه اصلاح طلب و اصولگرا را باید از افراطی‌گری دور کرد.

وی افزود: باید در جامعه با منطق و عقل مذاکره و مناظره کرد. این تبادل نظر ضرورت جامعه به شمار می‌رود.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به سیاست خارجی دولت یازدهم گفت: شما خود اهل مطالعه هستید و از دیپلمات‌ها و کسانی که درس سیاست خارجی خوانده‌اند بپرسید، روحانی کشور را از جنگ نجات داد.

وی اقدامات دولت یازدهم را بزرگ عنوان کرد و گفت: اگر روحانی انتخاب نمی‌شد و یک همفکر رئیس جمهور قبلی انتخاب می‌شد الان کشور در شعله آتش جنگ جهانی می‌سوخت. اجماع جهانی علیه ما تشکیل داده بودند. آقای روحانی ما را از جنگ نجات داد.

روحانی،تنها کاندیدای اصلاح طلبان برای دور جدید انتخابات نیست

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی در پاسخ به سوال دانشجویی دیگر درخصوص محقق نشدن بخشی از مطالبات مردم از سوی دولت، تصریح کرد: روحانی باید برای اینکه مردم جلب شوند و پای صندوق‌ها بیایند باید مطالبات مردم را پاسخ دهد . اینکه یگانه کاندیدای انتخابات دور جدید ریاست جمهوری اصلاح طلبان روحانی است صحت ندارد.

آقای روحانی ؛برای مطالبات بر زمین مانده مردم چه پاسخی دارید؟

منتجب نیا  ادامه داد: من جزو کسانی هستم که فریاد می‌زنم روحانی حمایتت می‌کنیم اما نقد هم داریم  ما چک سفید امضا به هیچ کس نمی‌دهیم. ما عملکرد دولت را بررسی می‌کنیم و آن زمان برای کاندیدای خود تصمیم می‌گیریم. اگر من به جای دانشجویان بودم روز گذشته در مراسم سخنرانی روحانی در دانشگاه یکی از سوالاتم این بود که برای مطالبات بر زمین مانده چه پاسخی دارید؟

اصلاح‌طلبان مرتکب اشتباهات بزرگی شدند

وی با تاکید بر اینکه خود یک اصلاح طلب است، گفت: من اصلاح‌طلب هستم اما معتقدم اصلاح‌طلبان اشتباه کرده و می‌کنند. در دوره 8 ساله اصلاحات اصلاح‌طلبان مرتکب اشتباهات بزرگی شدند که در دوره اصلاح‌طلبان به سبب اشتباهات، قوه مقننه و مجریه را از دست دادند.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی ضمن آرزوی رفع حصر برای یکی از سران فتنه گفت:  من همان هستم که هشت سال دولت قبل سخنان انتقادی‌ام تیتر روزنامه‌ها بود.

منتجب نیا در پاسخ به لغو یا صادرنشدن مجوز برای منتقدان در دانشگاه‌ها گفت: این نظر هیئت 3 نفره دانشگاه‌ها بوده هرچند معتقدم همه جناح‌ها و جریانات سیاسی باید حرف خود را بزنند. لغو هر مجوزی را محکوم می‌کنم معنا ندارد وقتی مجوزی صادر شده بعد آن لغو شود. همه جناح‌ها بایستی در دانشگاه‌ها حرف بزنند.

مسئله ازدواج، اشتغال و بیکاری مربوط به روحانی نیست!

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی ادامه داد: مسئله ازدواج، اشتغال و بیکاری مربوط به روحانی نیست! مربوط به تمام نظام است و ربطی به دولت‌ها چه دولت فعلی یا احمدی نژاد، چه اصلاحات یا سازندگی ندارد. هرکس باید به سهم خود در این زمینه تلاش کند.

وی در جواب انتقاد یک دانشجو به عدم موضعگیری و برخورد قاطعانه دولت در خصوص فاجعه منا گفت: اگر مسئله حج منتفی شده است و رابطه ایران و عربستان به هم خورده به خاطر برخورد دولت با عربستان بوده است.

منتجب نیا درباره اظهار نظر وندی ژرمن در خصوص ژن ایرانیان افزود:آبروی ما با یک حرف طرف خارجی از بین نمی‌رود. آبروی ما زمانی رفت و می‌رود که اجماع جهانی علیه ما تشکیل شده و ایران را یک کشور جنگ افروز و بی‌منطق معرفی کنند و همه دست به دست هم دهند تا علیه ایران جنگ شکل بگیرد آن هم بر سر یک چیز بیهوده مثل اینکه بگوئیم هلوکاست دروغ است.

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد