با حضور کارشناسان پلیس فتا و فرهنگی کمیته امداد /

همایش آسیب های اجتماعی فضای مجازی و پیشگیری از اعتیاد در اسلام آبادغرب برگزار شد

کد خبر: 296101
|
16:20 - 1395/10/14
نسخه چاپی
همایش آسیب های اجتماعی فضای مجازی و پیشگیری از اعتیاد در اسلام آبادغرب برگزار شد
اسلام آبادخبر: همایش آسیب های اجتماعی فضای مجازی وپیشگیری از اعتیاددر خانواده با تعامل واحد فرهنگی کمیته امداد و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  امروز 14دی ماه همایش آسیب های اجتماعی فضای مجازی و پیشگیری از اعتیاد در خانواده با تعامل واحد فرهنگی  کمیته امداد معاونت اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب  به منظور آسیب شناسی فضای مجازی در خانواده با حضور رئیس پلیس فتا وکارشناس نیروی انتظامی شهرستان ،کارشناسان فرهنگی جهت مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در محل ساختمان خودکفایی برگزار گردید.

 

در ابتدای این همایش رئیس پلیس فتا در خصوص فضای مجازی ومزایا ومعایب این بستر تکنولوژی اظهار داشت: اینترنت و فضای مجازی به لحاظ کارکرد شناسی، فضای چند بعدی است که می تواند همزمان اثرات مختلفی را در حوزه روانی، تربیتی واخلاقی ودر یک جمله در جنبه های مختلف زندگی افراد بر جای بگذارد.

 

وی به اشاره به اثرات منفی فضای مجازی بر نوجوانان وجوانان وهمچنین تغییر سبک زندگی خانواده ها افزود: آسیب های فضای مجازی از جمله مسائل جدی است که سلامت روان جامعه ما را در حال حاضر تهدید می کند به همین دلیل لازم است با یک نگاه همه جانبه و با استفاده از نظریات روانشناسی و مشاوره با موضوع نو پدیده فضای مجازی وآسیبها وعوارض آن برخورد نماییم.

 

رئیس پلیس فتا با بر شمردن آسیب های ناشی ازاستفاده نادرست از فضای مجازی خاطر نشان کرد:استفاده نامناسب وبیش از حد فضای مجازی آسیب ها وخطراتی را برای جامعه ایرانی از جمله اعتیاد اینترنتی، هتک حیثیت وسوءاستفاده اخلاقی، بازیهای آنلاین، اخاذی ودوست یابی اینترنتی ونیز کلاهبرداری وجرایم اینترنتی وسایبری را به همراه داشته است و به جرات می توان گفت که هر آسیب اجتماعی که در فضای فیزیکی وجود دارد نمونه پیشرفته تر آن در فضای مجازی در حال انجام است.

 

در پایان کارشناس نیروی انتظامی در خصوص اعتیاد به مواد مخدر و اینکه  بلای خانمانسوزی است که کیان خانواده و جامعه را مورد تهدید قرار داده به ایراد سخن پرداخت.

 

وی افزود: عدم برخورد به موقع و اثربخش با این پدیده نابهنجار اجتماعی، ضمن کاستن از قبح این ناهنجاری اجتماعی موجبات نا امنی و مزاحمت برای شهروندان را فراهم کرده است.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها