امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب:

رهبری خط قرمز ماست/باید بیشتر به فکر سلامت مردم بود

کد خبر: 296149
|
15:44 - 1395/10/24
نسخه چاپی
رهبری خط قرمز ماست/باید بیشتر به فکر سلامت مردم بود
اسلام آبادخبر: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت:رهبری خط قرمزماست و ما نسبت به ایشان تعصب داریم و کسی حق ندارد تا عمق جامعه به خط قرمز ما وارد شود، باید جایگاه پدر ایران نوین و پدر معنوی کشور مستحکم بماند تا دشمن سوء استفاده کند.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام سید امیر محمدی پور در خطبه های نماز جمعه با اشاره ارتحال آیت الله هاشمی، گفت: در هفته گذشته با ارتحال یکی از یاران امام و رهبری مواجه شدیم، در همین مکان مسجد جامع مجلس یادبودی برای آن مرحوم برگزار کردیم و طبق سنت حسنه پایمبر(ص) خوبی هایی که از ایشان سراغ داشتیم را بر زبان آوردیم، اما برخی افراد گفتند امام جمعه 180 درجه تغییر کرده است.

 

وی با بیان اینکه انتقاد به معنای  بدگویی و دشمنی با کسی نیست اظهار کرد: ما از رئیس فقید تشخیص مصلحت نظام انقاد هایی داشتیم که قبلا" مطرح کردیم و بعد از مرگ دیگر جای گفتن این سخنان نیست و بر حسب وظیفه کارها و سوابق خوب ایشان را ذکر کردیم.

 

وی اضافه نمود: مجلس ختم که دیگر جای انتقاد نیست، یعنی این افراد این قدر بی بصیرت و بی دقت هستند؟!

 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: ما وقتی طبق وظیفه ارتحال یار دیرین رهبری را که بیش از نیم قرن در مبارزات با هم بودند را تسلیت می گوییم یعنی در واقع از فرمایشات رهبری اطاعت و پیروی کردیم.

 

وی افزود: مرحوم هاشمی بعد از فتنه 88 ، برخلاف مواضع رهبری موضع گیری هایی داشتند که برخی اوقات بر زبان می آوردند و ما هم طبق وظیفه از همین تریبون انتقادات خودمان را مطرح می کردیم.

 

حجت الاسلام محمدی پور خاطرنشان کرد: برخی ها تلاش کردند بعلت اختلاف نظرها بین  رهبر انقلاب و یار دیرنش جدایی بیندازند، اما اختلاف نظر این دو یار دیرین انقلاب باعث دشمنی و کینه و کدورت در بین شان نبود و دشمنان موفق نشدند.

 

وی افزود: امام خامنه ای(مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب در عین حال با کسی تعارف نداشت و دوستی سرجای خودش بود و هرجا لازم بود مواضع دوستان را رد بکنند، مواضع خود را آشکارا بیان می کرد.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: اکنون دیگر جای گفتن برخی سخنان نیست و باید در راستای اتحاد گام برداریم، تصریح کرد: ما از مواضع رهبری حمایت می کنیم، و رهبری خط قرمزماست و ما نسبت به ایشان تعصب داریم و کسی حق ندارد تا عمق جامعه به خط قرمز ما وارد شود، باید جایگاه پدر ایران نوین و پدر معنوی کشور مستحکم بماند تا دشمن سوء استفاده کند.

 

وی افزود:  رهبر معظم انقلاب یک تنه در برابر استکبار ایستاده و ما وظیفه داریم پشت سر ایشان بایستیم و جایگاه رهبری را استحکام ببخشیم، چون تمام استکبار برای شکست دادن انقلاب اسلامی دست به دست هم داده اند تا جایگاه رهبری را بشکنند.

 

 

محمدی پور گفت: وقتی استکبار برای شکستن جمهوری اسلامی به شکستن جایگاه رهبری نیاز دارد، دلیلی ندارد ما اختلاف نظر هایمان را در تریبون های عمومی آشکارا بیان کنیم و بهانه به دست دشمنان خارجی بدهیم که بگویند در بین مسئولان عالی رتبه ایران اختلاف پیش آمده و جایگاه رهبری سست شده،  کسی  حق ندارد در تریبون های عمومی در عمق جامعه در خصوص ولی امر مسلمین اظهار نظر کند و جای بحث و نقدعملکرد رهبری فقط در شورای نگهبان است.

 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در بخش دیگیر از سخنان خود با اشاره به تقدر و تشکر هایی که از برخی از مسئولین صورت گرفته، گفت: تشکر به معنی آن نیست که تمام عملکرد های مسئولین خوب است، بلکه ما کار مثبت صورت گرفته را تشویق می کنیم تا تداوم پیدا کند و انتقادات مسئولین را هم بیان می کنیم و برخی انتقادات را هم لازم نیست در تریبون بگوییم و به خود مسئولین می گوییم.

 

وی با اشاره به کشف 10 تن شیرخشک تاریخ مصرف گذشته در شهرستان، گفت: اگر فکرش را بکنید که بچه ها این شیر خشک را بخورند یا تبدیل به محصولات لبنی شود و توسط مردم استفاده شود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

 

حجت الاسلام محمدی پور با تاکید بر نظارت بیشترمسئولین ذیربط تصریح کرد: که باید بیشتر به فکر سلامت مردم بود و دقت و نظارت بیشتری باید در زمینه سلامت مردم صورت بگیرد.

 

وی در خطبه دوم  نیز یادآور شد: که باور به خدا و آخرت را جدی بگیرید و سرسری از نصیح دینی عبور نکنید، قرآن بخوانید و از معنای قرآن نگذرید و هر روز قرآن بخوانید، بدانید که قرآن معاد را معنی می کند و فکر و ذکر انسان را متوجه آخرت می کند.

 

امام جمعه شهرستان در خطبه اول نیز اظهار کرد: یکی از شاخص های زندگی اسلامی ترک دروغ است و دلیل اصلی وجود فساد در جامعه پرهیز نکردن از دروغ است.

 

وی همچنین با انتقاد از وجود رشوه خواری در برخی ادارات گفت: رشوه خواری برای دهنده و گیرنده گناه کبیره است و باید ریشه کن شود و برخی مسئولین بعلت عدم نظارت از این موضوع خبر ندارند.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با بیان شرایط ازدواج آسان، از مهریه های سنگین انتقاد کرد و گفت: مهریه های سنگین، رسومات غلط و باب کردن جهاز از عوامل بازدارنده ازواج جوانان است.

 

وی با اظهار گلایه از عدم توجه مومنین و غیرمومنین به سفرش های دین در خصوص ازدواج آسان، تصریح کرد: برای ریشه کنی فساد در جامعه باید سن ازواج پایین بیاید، ازدواج مثل نیاز به خوراک می باشد که باید برطرف شود.

 

گفتنی ست؛ محمدی پور در خطبه های امروز با اشاره به قدردانی از دو نعمت خداوندی( سلامت و امنیت)، از زحمات بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و سربازان گمنام شهرستان تشکر و قدردانی نمود، همچنین بخاطر مبارزه خستگی ناپذیر نیروی انتظامی با خرده فروشان مواد مخدر از ایشان تقدیر ویژه نمود.

 

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد