گزارش دانا از هفته هجدهم لیگ برتر؛

بازی خطرناک منصوریان با نفت/ برانکو در اندیشه کسب یک پیروزی خوب دیگر+لیست محرومان هفته هجدهم

کد خبر: 296195
|
13:59 - 1395/11/03
نسخه چاپی
بازی خطرناک منصوریان با نفت/ برانکو در اندیشه کسب یک پیروزی خوب دیگر+لیست محرومان هفته هجدهم
هفته هجدهم لیگ برتر کشور امروز با بازی قعر نشینان لیگ برتر یعنی ماشین سازی و صبا در تبریز آغاز می شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، به گزارش خبرنگار ورزشیشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هفته هجدهم لیگ برتر امروز (یکشنبه 3بهمن) از ساعت 14 در تبریز و با ادای احترام  به شهدای آتش‌نشان که در حادثه سوختن و فروریختن ساختمان پلاسکو جان خود را فدا کردند، برگزار می‌شوند.

در اولین بازی این هفته صبای قم میهمان ماشین سازی قعر نشین خواهد بود. ماشین سازی تبریز که در 17 مسابقه توانسته فقط 8 امتیاز کسب کند و درمکان اخر جدول قرار دارد به مصاف تیم صبای قم می رود.

ماشین سازی تبریز و صبای قم این روزها وضعیت مناسبی ندارند بطوریکه هر دو تیم مکان آخر جدول لیگ را به خود اختصاص دادند و اگر روند این دو تیم ادامه داشته باشد قطعا کاندیدا مناسبی برای سقوط به دسته اول خواهند بود.


در مسابقه بعدی امروز از ساعت 15:45 پیکان رده پنجمی در تهران به مصاف تراکتور سازی تبریز می رود. پیکان تهران که در انتهای نیم فصل روند ثابتی نداشته است به مصاف تراکتوری می رود که این روزها به دنبال کم کردن فاصله خود با پرسپولیس است.



در دیگر بازی امروز استقلال در خوزستان به مصاف نفت آبادانی می رود که این روزها با فیروز کریمی توانسته نتایج خوبی را کسب کند. نفت هفته پیش توانست با سرمربی جدید خود تراکتورسازان را با نتیجه دو بر دو متوقف کند و امروز در اهواز به دنبال کسب سه امتیاز از بازی مقابل استقلال است.


استقلال تهران هم که هفته پیش در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی مغلوب هم نام اهوازی خود شدند این هفته با انگیزه بالایی وارد زمین خواهند شد تا فاصله 13 امتیازی خود با صدر جدول را کاهش دهند.






ادامه دیدارهای هفته هجدهم روز دوشنبه در اهواز و مشهد خواهد بود؛ سپاهان و نفت تهران که هفته قبل دیدار حساسی با هم داشتند، این هفته به مصاف حریفانی از خوزستان و خراسان می‌روند. استقلال خوزستان در خانه با سپاهان دیدار می‌کند و پدیده در مشهد از نفت تهران پذیرایی می‌کند.


سپاهان که آرام آرام خود را به جمع مدعیان اضافه کرده و در هفته پیش با برتری مقابل شاگردان دایی به جمع 4 تیم اضافه شده است با انگیزه بالایی در اهواز به مصاف استقلال خوزستانی خواهند رفت که هفته گذشته در آزادی از سد هم نام تهرانی خود گذشتند و با نتیجه 2 بر یک پیروز شدند.



از ساعت ۱۵، سایپا و سیاه‌جامگان به دیدار هم می‌روند. این دیدار در تهران برگزار می‌شود و شاگردان حسین فرکی امیدوارند با برتری بر حریف مشهدی فاصله‌شان را با انتهای جدول بیشتر کنند. هرچند سیاه‌جامگان هم تنها یک پله بالاتر از سایپا قرار گرفته و خطر باخت به نارنجی‌پوشان را کاملا درک می‌کند.


در ادامه بازی‌ها و از ساعت ۱۶:۴۰ در اصفهان دیدار حساس ذوب‌آهن و فولاد آغاز می‌شود. فولادی که در هفته‌های اخیر با پیروزی‌های ارزشمند و بازی‌های زیبا به رده‌های بالایی رسیده بود، هفته قبل در خانه ۳ بر صفر به پرسپولیس باخت تا شوک بزرگی به این تیم وارد شود و باید دید آیا بازیکنان این تیم اهوازی توانسته‌اند از بار روانی شکست هفته قبل بیرون بیایند یا خیر.

از سوی دیگر، ذوب‌آهن تیم سوم جدول رده‌بندی به شدت تلاش می کند جای تراکتورسازی را در رده دوم بگیرد و برای این کار نمی‌تواند به هیچ حریفی رحم کند. با توجه به سبک بازی ذوب‌آهن و فولاد و حساسیت بالای این دیدار، می‌شود انتظار داشت که بازی فردای دو تیم بسیار زیبا و جذاب از کار درآید.

اما پایان‌بخش دیدارهای هفته هجدهم لیگ برتر، مصاف پرسپولیس صدرنشین با همشهری رقیبش، یعنی گسترش فولاد است. پرسپولیس فصل قبل در حالی که با استقلال خوزستان در کورس قهرمانی بود، در اواخر فصل در تبریز به مصاف گسترش فولاد رفت و موفق شد این تیم را ۴ بر ۲ شکست دهد. پرسپولیس امسال به مراتب نسبت به تیم فصل قبل بهتر و باکیفیت‌تر است و باز هم در کورس قهرمانی قرار دارد؛ بنابراین به نظر می‌رسد سرخ‌پوشان با هدف کسب یک پیروزی خوب دیگر - از جنس برتری بر فولاد در هفته قبل – در ورزشگاه آزادی به میدان بروند.


از طرف دیگر اما شاگردان فراز کمالوند در رده هفتم جدول قرار دارند و با برتری بر پرسپولیس و در صورت ناکامی سپاهان، استقلال و پیکان در کسب سه امتیاز این هفته، می‌توانند به رده چهارم جدول صعود کنند و این مساله انگیزه بالایی به این تیم خواهد داد.







اسامی محرومان هفته هجدهم به شرح زیر است:


استقلال: لئوناردو پادوانی


استقلال خوزستان: محمد طیبی


سپاهان اصفهان: شجاع خلیل زاده (انضباطی) 


پدیده مشهد: محمدرضا ناصحی


پرسپولیس: محسن مسلمان


ماشین سازی تبریز: حبیب گردانی – کاخبر کاکاشویلی


پیکان تهران: ابوالفضل ابراهیمی

گزارش از سعیدپیرزاده

انتهای پیام/
 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد