امام جمعه اسلام آبادغرب:

یکی دیگر از اهداف انقلاب رسیدگی به معیشت مردم بود / اقتصاد مقاومتی همان استقلال اقتصادی است که شعارش را می دادیم

کد خبر: 296235
|
21:13 - 1395/11/13
نسخه چاپی
یکی دیگر از اهداف انقلاب رسیدگی به معیشت مردم بود / اقتصاد مقاومتی همان استقلال اقتصادی است که شعارش را می دادیم
اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: باید تنبلی نکنیم و در برابر شبیخون های فرهنگی دشمن که دارند جوانان را به شهوات نفسانی می کشانند، کار فرهنگی بیشتری بکنیم و جوانان را در زیر سایه مساجد، بسیج، حلقات صالحین و زیر مجموعه ولایت فقیه قرار دهیم و تربیت کنیم.

 

حجت الاسلام سید امیر محمدی پور در گفتگو با  اسلام آباد خبر، اظهار کرد: ملت ایران از انقلاب اسلامی اهداف متعددی را دنبال را دنبال می کرد که فقط در بعضی از مسادل داخلی نمی شود.

وی افزود: یکی از اهداف انقلاب مهمترین شعار انقلاب( استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی) بود، مردم می خواستند کشور به استقلال برسد به این دلیل که مستشاران آمریکایی در ایران بودند و شاه مملکت ما هر تصمیمی می خواست بگیرد از آمریکا اجاز ه می گرفت.

امام جمعه شهرستان گفت: ذلتی که با کاپیتولاسیون و ... برای ایران رقم خورده بود و وابستگی شدیدی که ایران به آمریکا داشت با پیروزی انقلاب شکست و ایران استقلال را بدست آورد و امروز ملت ایران است که تصمیم می گیرند و حتی رهبر معظم انقلاب کمل احترام برای رای ملت قائل است.

وی افزود: رهبری هم با یک واسطه توسط ملت انتخاب می شود چه برسد به ریاست جمهوری، مجلس و ...، پس با پیروزی انقلاب استقلال سیاسی کشور بطور 100 درصد بدست آمد و مدیریت کشور بدست ایرانیان انجام می شود و برای استقلال فرهنگی و اقتصادی زحمت هایی کشیده شده است و هنوز هم راه دارد که کامل شود.

حجت الاسلام محمدی پور با بیان اینکه؛ جمهوری اسلامی براساس رای مردم و با نظارت فقیه جامع الشرایط اداره می شود، خاطرنشان کرد: هدف اصلی انقلاب زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) بود با توجه به اینکه معتقدیم ایشان برای برقراری عدل و ریشه کنی ظلم تشریف می آورند ما خوشحالیم که مبازه با ظلم را آغاز کردیم و به وظیفه مان عمل کردیم.

وی افزود: هنوز در بعضی کشورها جرأت بر زبان آوردن اسم آمریکا را ندارند، ولی ما آن قدر آزادی به دست آوردیم که عملکرد آمریکا را نقد می کنیم و توانسته ایم ابهت و هیمنه استکبار ظالم را در جهان بشکنیم که این از وظایف ما در عصر غیبت است.

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرببیان داشت: یکی دیگر از اهداف انقلاب رسیدگی به معیشت مردم بود که تاحد زیادی انجام شده اما ادعا نمی کنیم که به همه دستاوردهای رسیده ایم، اما همین اندازه که رأس کشور یک انسان سالم، صالح، باتقوا و عادل قراردارد و قوه قضائیه ما با فساد و خیانت مبارزه می کند، نشان دهنده این است که نهضت مبارزه با فساد در انقلاب اسلامی ادامه پیدا خواهد کرد و به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

وی  با اشاره به گذشت 4 دهه از عمر انقلاب گفت: راه جهنم سرازیری است و زود نتیجه می دهد و راه بهشت سربالایی است و افت و خیز زیادی دارد و سختی و تلخ کامی فراوان دارد، لذا باید نا امید نشویم و کار فرهنگی را ادامه بدهیم.

حجت الاسلام محمدی پور اظهار داشت: انقلاب اسلامی که از خون سیدالشهدا الهام گرفته به چنان قدرتی رسیده که کشورهای مختلف را تسخیر نموده و امروز در بخش های مهم جهان من جمله؛ آسیا، اروپا، خاورمیانه، آسیای میانه و آمریکای لاتین مشتری پیدا کرده و این یعنی توانستیم انقلاب مان را صادر کنیم و بیداری اسلامی که بر علیه قدرت های ظالم در اقصی نقاط جهان به وجود آمده از نشانه های امید است.

وی با اشاره به اینکه؛ هر روز تعداد جذب شوندگان به اسلام ناب در جهان افزایش می یابد، خاطر نشان کرد: باید تنبلی نکنیم و در برابر شبیخون های فرهنگی دشمن که دارند جوانان را به شهوات نفسانی می کشانند، کار فرهنگی بیشتری بکنیم و جوانان را در زیر سایه مساجد، بسیج، حلقات صالحین و زیر مجموعه ولایت فقیه قرار دهیم و تربیت کنیم.

امام جمعه شهرستان گفت: رهبر معظم انقلاب سال هاست در راستای گسترش اقتصاد مقاومتی، زوایای این اقتصاد را تشریح می کنند و اقتصاد مقاومتی که همان استقلال اقتصادی است که شعارش را می دادیم یعنی پیچ اقتصاد ما دست دشمن نباشد که به ما فشار بیاورد.

 

وی افزود: دولت قدرت اجرای اقتصاد مقاومتی را دارد و ملت می تواند در این زمینه کمک هایی نظیر؛ کارآفرینی، صرفه جویی، استفاده از کالاهای داخلی و تحریم کالاهای خارجی انجام دهند.

 

حجت الاسلام محمدی پور ابراز کرد: از نمایندگان شهرستان و استان و نمایندگان دولت انتظار جدی داریم که مردم برای رای آوردن ایشان زحمت کشیدند و اکنون ایشان وکیل مردم شده اند، موظفند در زمینه رفاه و معیشت مردم کوشش نمایند.

وی افزود: مردم شهیدپرور اسلام آبادغرب از اول انقلاب برای این انقلاب زجر کشیدند  و شهدای زیادی تقدیم نمودند و جنگ در این شهر آغاز شده و در این شهر پایان یافته و به بنا به فرمایش امام و رهبری خانواده شهدا صاحبان اصلی انقلاب هستند، پس این مردم حق دارند که بیشتر به ایشان رسیدگی شود و ما باید بررسی کنیم که این همه نماینده مجلس و دولت ها پشت سر هم آمده اند برای معیشت، کارآفرینی و اشتغال این مردم چه کار کرده اند؟ دولت چه توجهی به این منطقه نموده و چه کارخانه هایی برای مردم احداث کرده؟ که جوانان تحصیل کرده از این منطقه کوچ می کنند یا سرخورده شوند؟

 

محمدی پور در پاسخ به سوال خبرنگار اسلام آبادخبرگفت: در 22 بهمن سال 57 آبادان بودم و 8 سال داشتم.

وی در خاطراتی به طور مفصل بیان کرد:  در آن زمان که ما خردسال بودیم پدر و مادرمان اجازه حضور در خیابان ها را به ما نمی دادند ولی در هنگام تظاهرات ها که مردم به خیابان می آمدند و شعار می دادند ما هم به پشت بام می رفتیم و هم صدا با مردم شعار می دادیم.

حجت الاسلام محمدی پور گفت: در روز 12 بهمن همزمان با ورود امام به میهن اسلامی در شهر آبادان جشن وشادی وصف ناپذیری در بین مردم برگزارشد و مردم همه به خیابان آمده بودند وشیرینی و نقل پخش می کردند و از همان کودکی مهر امام(ره) در دل ما نشست.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد