فلاحت‌پیشه :

دولت باید لایحه‌ای را در جهت حمایت از ایرانیان مقیم آمریکا فراهم کند/ ایرانیان بیش از 1 تریلیون دلار به آمریکا خدمات می‌دهند

کد خبر: 296256
|
16:25 - 1395/11/15
نسخه چاپی
دولت باید لایحه‌ای را در جهت حمایت از ایرانیان مقیم آمریکا فراهم کند/ ایرانیان بیش از 1 تریلیون دلار به آمریکا خدمات می‌دهند
اسلام آبادخبر: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سرمایه ایرانیان داخل آمریکا در حال حاضر در خاک این کشور بالای 1 تریلیون دلار است از این رو ایرانیان امروزنقش مهمی را در پیشرفت وتوسعه آمریکا بر عهده دارند که بدون شک خروج آنها از این کشوردولت آمریکا را با مشکلات متعددی مواجه خواهد کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره قانون جدید دولت آمریکا مبنی بر ورود اتباع ایرانی وچند کشور دیگر به خاک آمریکا اظهارکرد: 85 درصد ایرانیان مقیم آمریکا کسانی هستند که در مشاغل بالای آمریکا خدمت می‌کنند و در شغل ‌ایی مثل هوافضا، پزشکی، اقتصاد و تجارت فعالیت دارند و در مشاغلی هستند که به توسعه آمریکا خدمت می‌کنند.

 

وی افزود: سرمایه ایرانیان داخل آمریکا در حال حاضر در خاک این کشور بالای 1 تریلیون دلار است از این رو ایرانیان امروزنقش مهمی را در پیشرفت وتوسعه آمریکا بر عهده دارند که بدون شک خروج آنها از این کشوردولت آمریکا را با مشکلات متعددی مواجه خواهد کرد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: اقدامی که در قبال ممنوعیت ورود ایرانیان به آمریکا رخ داده است رویکرد بی سابقه‌ای است و برای اولین بار است که حکومتی در آمریکا بر سرکار آمده که جان و مال افراد را به خطر انداخته و درصدد خروج اتباع کشورهای دیگر است.

 

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: بنده معتقدم در چنین شرایطی باید در کشورمان آیین نامه‌ای را پیرامون  حمایت از افرادی که امکان حضورشان در آمریکا با توجه به قانون فعلی وجود ندارد توسط دولت تصویب شود و قوه‌مجریه خود را موظف بداند که از این افراد حمایت کند.

 

وی خاطرنشان کرد: ما درحال حاضر چند میلیون ایرانی در آمریکا داریم که با توجه به تصویب قانون جدید دولت آمریکا در این کشور احساس خطر می‌کنند و ما وظیفه داریم که از آنها حمایت کنیم.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهارکرد: دستور ترامپ تنها به یک حوزه رسمی محدود نمی‌شود وباقی نمی‌ماند چنانکه شاهد بودیم با دستور وی اولین مسجد درآمریکا به آتش کشیده شد.

 

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه افرادی که قانون جدید آمریکا شامل حالشان شده است آینده مبهمی را درپیش دارند تاکید کرد: این افراد جانشان در قبال راست‌گرایان آمریکایی که پشتیبان و حامی اصلی ترامپ بودند تهدید خواهد شد و در محاکم مختلف اموالشان به زیرقیمت محاسبه می‌شود.

 

وی درباره حکم دو قاضی فدرال آمریکا مبنی برمحکومیت دستور جدید ترامپ اظهارکرد: معلوم نیست که این احکام صادر شده چه شرایطی را داشته باشند و چقدر امکان اجرایی آنها فراهم باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد