محقق جوان اسلام آبادی مطرح کرد:

بررسی تعیین نقش فناوری نانو بعنوان دانشی نوین در تصفیه آب

کد خبر: 296601
|
15:04 - 1395/12/14
نسخه چاپی
بررسی تعیین نقش فناوری نانو بعنوان دانشی نوین در تصفیه آب
اسلام آبادخبر: کاوه صدیقی محقق جوان اسلام آبادی گفت: هدف از این مطالعه بررسی تعیین نقش فناوری نانو بعنوان دانشی نوین در تصفیه آب بوده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، کاوه صدیقی محقق جوان اسلام آبادی،تحقیقی تحت عنوان؛ "سنتز یک ماده نانو با ویژگی های منحصر به فرد با کاربرد های مختلف از جمله در تصفیه آب و پساب" در مجامع علمی و ژورنال های بین المللی ارائه نموده که با توجه به اهمیت این موضوع خبرنگار ما در این رابطه با ایشان  گفتگو نموده است.

 

کاوه صدیقی در گفتگو بااسلام آباد خبر، اظهار کرد: جمعيت جهان در حال افزايش و منابع آب آشاميدني رو به کاهش است؛ بنابراين ممکن است جهان در آينده با مشکل کمبود آب مواجه شود.

 

وی افزود: افزايش مصرف آب و کمبود حاصل از آن که بر اثر آلودگي نيز تشديد مي‌شود سبب شده‌است تا تأمين آب بهداشتي به يکي از دغدغه‌هاي اساسي جامعه جهاني تبديل شود.

 

این محقق جوان اسلام آبادی بیان داشت: با علم به اینکه  فناوری نانو که مدت کوتاهی از ظهور آن می گذرد کاربردهای مختلفی در صنایع گوناگون یافته است در نتیجه صنعت آب به عنوان یکی از پایه های حیات از این مسئله مستثنی نیست و در بخشهای مختلف آن شامل تصفیه آب و شیرین سازی آب و ... کاربرد دارد.

 

وی افزود: هدف از این مطالعه بررسی تعیین نقش فناوری نانو بعنوان دانشی نوین در تصفیه آب بوده است. بنده در این تحقیق تلاش خود را معطوف به سنتز یک ماده نانو با ویژگی های منحصر به فرد نموده ام  و نتایج آزمایشات حاکی از موفقیت آمیز بودن طرح و کاربردی بودن آن در بخش های مختلف که مرتبط با تصفیه آب و پساب می باشد بوده است که به صورت مقاله در مجامع علمی نیز ارائه شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها