مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب خبر داد:

برگزاری مراسم اعتکاف در 5مسجد اسلام آبادغرب/ دعوت از جوانان و نوجوانان برای حضور در سنت حسنه اعتکاف

کد خبر: 296887
|
15:57 - 1396/01/15
نسخه چاپی
برگزاری مراسم اعتکاف در 5مسجد اسلام آبادغرب/ دعوت از جوانان و نوجوانان برای حضور در سنت حسنه اعتکاف
اسلام آبادخبر: مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب ضمن دعوت از عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان برای حضور در سنت حسنه اعتکاف گفت: هرچه فضای جامعه ما معنوی تر باشد آرامش ما بیشتر است.

 

حجت الاسلام علی اوسط کماسی مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگو با  اسلام آباد خبر،  با تبریک سال نو و فرارسیدن فصول نیایش گفت: سنت حسنه اعتکاف که در قرآن به آن اشاره شده و سنت پیامبر عظیم الشأن اسلام و ائمه اطهار بوده، به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی احیاء شده و الحمدلله در همه مناطق برگزار می گردد.

 

وی افزود: کانون اعتکاف زیر مجموعه اداره تبلیغات اسلامی بوده کانون مستقلی است که از افراد خیر و متدین خواهر و برادر در شهرستان تشکیل شده  که کارهای اجرایی فرهنگی و سایر موارد را بر عهده می گیرند.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: خیرین شهرستان در سال گذشته بیش از 8 میلیون تومان به کانون اعتکاف کمک کردند که از ایشان تقدیر بعمل آمد و باز هم از زحمات خیرین بزرگوار و دست اندرکاران  و کلیه کسانی که در این رابطه قدمی برداشته و کمک مالی و فرهنگی نمودند تقدیر و تشکر می نماید و اجر ایشان با خدای متعال است.

 

وی افزود: سال گذشته 789 نفر  در مساجد شهر معتکف شدند که بیشتر این تعداد را خواهران تشکیل می دادند و اکثرا" از قشر با سواد جوانان و نوجوانان بودند.

 

حجت الاسلام کماسی با اشاره به شرایط عبادت جامع، بیان کرد: حضور در مسجد خودش یک عبادت است و روزه گرفتن و خواندن نماز به جماعت هر کدام عبادتی است و به تمام معنا اینها مهمان خدا هستند و  فرصت بسیار خوبی است برای کسانی که بخواهند در این مراسم روحبخش و معنوی و عبادت جامع شرکت کنند.

 

وی افزود: یکی از مواردی که مقام معظم رهبری همیشه به آن تأکید داشته و حتی در پیام نوروزی به آن اشاره فرمودند؛ اهمیت به کارهای معنوی بود که از جمله آنها " اعتکاف" بود، لذا انجام این کار سنتی است که هم خدا و اهل بیت(ع)  دستور داده اند و هم باعث خوشحالی مقام معظم رهبری خواهد شد.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب گفت: با توجه به اهمیت این سنت حسنه، جلساتی با حضور اعضای کانون اعتکاف و مسئولین ادارات شهرستان برگزار خواهد شد و اطلاع رسانی لازم از طریق رسانه های شهرستان و نصب بنر در سطح شهر خواهیم داشت.

 

وی افزود: در ایام اعتکاف برنامه های فرهنگی متعددی نظیر؛ جشن میلاد امیرالمومنین علی (ع) در روز 13 رجب، سه وعده نماز جماعت، قرآن خوانی، آموزش اذکار نماز و روز آخر دعای ام داوود و اعمال آن در مساجد منتخب برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام کماسی با بیان اینکه؛ با کمک خیرین سعی داریم دو وعده سحری رایگان به روزه داران معتکف بدهیم گفت: سال گذشته خرین کمک بسیار خوبی نمودند که علاوه بر دو وعده سحری رایگان یک وعده افطار رایگان به روزه داران معتکف داده شد و امیدوارم امسال نیز خیرین با کمک به این امر معنوی جوانان و نوجوانان بیشتری را در این ضیافت الهی شرکت دهند و قطعا" خیر دینا و آخرت نصیب ایشان خواهد شد.

 

وی ضمن دعوت از عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان برای حضور در سنت حسنه اعتکاف افزود: انتظار داریم امسال نسبت به سال گذشته آمار معتکفین افزایش داشته باشد و هرچه فضای جامعه ما معنوی تر باشد آرامش ما بیشتر است.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب یادآور شد: کسانی که می خواهند معتکف شوند روز 22 فروردین مصادف با 13 رجب قبل از اذان صبح در مساجد منتخب سطح شهر حضور داشته باشند و حدقل زمان اعتکاف در هر مسجدی سه روز است که روز اول  و دوم مستحب و روز سوم واجب است که باید اعتکاف را کامل نماید.

 

وی افزود: بنا بر تصمیم کانون اعتکاف؛ مسجد جامع، مسجد صاحب زمان(عج) و مسجد امام خمینی(ره) برای خواهران و مسجد حضرت امیرالمومنین(ع) و مسجد قمر بنی هاشم  برای برادران در نظر گرفته شده و اگر آمار بیشتر شود احتمال افزودن مساجد دیگر با هماهنگی کانون اعتکاف وجود دارد و پیگیر هستیم که بخش حمیل نیز از این سنت معنوی بهره مند  گردد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد