فلاحت پیشه:

حمله آمریکا به سوریه با هدف روحیه دادن به رژیم صهیونیستی و ترکیه صورت گرفت

کد خبر: 296911
|
23:28 - 1396/01/18
نسخه چاپی
حمله آمریکا به سوریه با هدف روحیه دادن به رژیم صهیونیستی و ترکیه صورت گرفت
اسلام آبادخبر: دکترفلاحت پیشه با بیان اینکه؛حمله آمریکا به سوریه در نخستین جلسه کمیسیون امنیت ملی بررسی می‌شود، گفت: این اقدام واشنگتن با هدف روحیه دادن به رژیم صهیونیستی و ترکیه صورت گرفت.

به گزارشاسلام آباد خبر، کترحشمت الله فلاحت پیشه" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حمله نیروی دریایی ارتش آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات واقع در حمص سوریه، اظهار کرد: این اقدام در راستای اجرای عملی راهبرد نظامی گرایانه ترامپ رئیس جمهور آمریکا به وقوع پیوست؛ وی پیشتر ادعاهایی را مبنی بر آنکه ایالات متحده باید از توان نظامی خود برای گسترش نفوذ در مناطق مختلف و ترساندن کشورهای دیگر استفاده کند، مطرح کرده بود.
 
وی با اشاره به جنجال سازی رسانه ها و مقامات غربی پیرامون وقوع بمباران شیمیایی در منطقه «خان شیخون» ادلب، گفت: انفجار شیمیایی نامشخص در استان ادلب سوریه این فرصت را برای ترامپ فراهم آورد تا از قوای نظامی آمریکا در راستای راهبرد مدنظرش بهره بگیرد و پایگاه هوایی سوریه را هدف قرار دهد.


فلاحت‌پیشه با اشاره به سنت‌شکنی ترامپ در انجام تجاوز نظامی اخیر، بیان داشت: ترامپ با فرمان حمله‌ای که صادر کرد، سنت اقدامات نظامی گذشته آمریکا را زیرپا گذاشت؛ پیش‌تر آمریکایی‌ها برای انجام حمله نظامی، دیگر کشورها یا حداقل متحدان خود را در جریان امر قرار می‌دادند و یا اینکه تلاش می‌کردند از مسیر شورای امنیت و فصل هفتم منشور ملل متحد اقدام نظامی خود را دنبال کنند؛ اما در تجاوز اخیر به سوریه این اصول از جانب ترامپ رعایت نشد تا رئیس جمهور جدید آمریکا رویکرد یکجانبه گرایانه‌اش را به رخ متحدان و مخالفان آمریکا بکشد.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکا در مرحله بعد سعی خواهد کرد از این تجاوز نظامی بهره برداری سیاسی انجام دهد، تصریح کرد: یکی از اهداف عمده آمریکا از حمله به پایگاه نظامی سوریه، روحیه دادن به متحدان شکست خورده و به هزیمت رفته آمریکا در جریان تحولات راهبردی سوریه بالاخص رژیم صهیونیستی و ترکیه بود.


وی با اشاره به واکنش احتمالی روسیه به اقدام اخیر آمریکا در حمله به پایگاه نظامی سوریه در حمص، گفت: به طور طبیعی کرملین در این رابطه از راهبرد سیاسی و مدیریت امور استفاده خواهد کرد تا مانع از پیشروی آمریکا در راستای رسیدن به اهدافش شود و شعله‌های تنش و بحران بیش از این فراگیرتر نگردد.


فلاحت پیشه با ناپخته خواندن اقدام اخیر ترامپ در صدور فرمان حمله به سوریه، بیان داشت: یکی دیگر از اهداف عمده آمریکا در حمله به پایگاه هوایی ارتش سوریه در استان حمص، ترساندن دیگر کشورها از راهبرد نظامی‌اش است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: در نخستین جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موضوع حمله نیروی دریایی ارتش آمریکا به پایگاه نظامی سوریه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

میزان/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد