رییس اتحادیه میوه و تره بار اسلام آبادغرب:

تعطیلی اصناف میوه و تره بار بعلت رکود و بی توجهی مسئولین دولتی/ مردم حتی قدرت خرید میوه متوسط را ندارند

کد خبر: 297191
|
12:45 - 1396/02/25
نسخه چاپی
تعطیلی اصناف میوه و تره بار بعلت رکود و بی توجهی مسئولین دولتی/ مردم حتی قدرت خرید میوه متوسط را ندارند
رییس اتحادیه میوه و تره بار اسلام آبادغرب گفت: وضع اقتصادی اکثر مردم به حدی ضعیف است که حتی قدرت خرید میوه را ندارند و افراد بیکار یا کارگران کم درآمد جامعه توان خرید میوه متوسط کیلویی 5 هزار تومان را ندارند.

به گزارشاسلام آباد خبر،  کاهش قدرت خرید مردم در دولت روحانی که ناشی از تاثیرات منفی بیکاری و رکود حاکم  بر وضعیت مشاغل  اقتصادی شهرستان، استان و کشور است، تعدادی از این اصنا ف شهرستان را به تعطیلی کشانده است.

 

عین الله حیدری رییس اتحادیه میوه و تره بار اسلام آبادغرب و نایب رییس اتاق اصناف شهرستان در گفتگو با خبرنگاراسلام آباد خبر، گفت: بیکاری خیلی زیاد در شهر اسلام آبادغرب باعث روی آوردن جمع کثیری از  مردم به میوه فروشی دست فروشی یا وانت های دوره گرد شده است.

 

وی افزود: رکود و بی بازاری مغازه داران و از طرفی افزایش دست فروشان موجب اعتراض مغازه داران میوه فروش به آنها شده، چون مغازه دار عوارض و مالیات به دولت می دهد ولی دست فروشی یک شغل کاذب است که قابل ردیابی نمی باشد.

 

رییس اتحادیه میوه و تره بار اسلام آبادغرب در خصوص رفع این مشکل چندین بار به فرمانداری مراجعه یا مکاتبه نموده ام و قرار بود بصورت موقت آنها را بصورت هفته بازار ساماندهی کنند ولی این اقدام نیز صورت نگرفت.

 

 

وی افزود: میدان میوه و تره بار اسلام آبادغرب بالغ بر 40 غرفه دارد که بعلت ورشکستگی تعدادی از آنها یا تعطیل شده یا تغییر شغل داده اند و در چند سال گذشته چندین بار به فرمانداری اعلام کرده ایم که کسبه با وصف  استفاده از وام های مضاربه سنگین با سود بالا، تاب و تحمل رکود این بازار را ندارند و قصد تعطیلی کلی میدان میوه و تره بار را داشته ایم که مسئولین قول حمایت دادند ولی متاسفانه هیچ خبری از مساعدت آنها نشده است.

 

حیدری گفت: وضع اقتصادی اکثر مردم به حدی ضعیف است که حتی قدرت خرید میوه را ندارند و افراد بیکار یا کارگران کم درآمد جامعه  توان خرید میوه متوسط کیلویی 5 هزار تومان را ندارند که این عامل پایین آمدن قدرت خرید مردم بیشترین ضربه را به صنف ما زده است.

 

وی خاطرنشان کرد: 4 دوره حدود 16 سال رییس این اتحادیه هستم و این رکود و خرابی بازار بی سابقه بوده است، در زمان جنگ 8 ساله با وصف اینکه به جبهه ها هم کمک می کردیم وضعیت اقتصادی ما بهتر از الان بود.

 

حیدری بیان داشت: حدود5 سال است که هرسال بیشتر از سال قبل بازار اصناف راکد می شوند که منجر به ورشکستگی تعدادی از این کسبه و فعالان اقتصادی شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد