تحقیق و تفحص از بانک ها کلید خورد

دکتر فلاحت پیشه: وزیر اقتصاد باید درباره عملکرد سیستم بانکی پاسخگو باشد/قانون بخشش جریمه و سود وام های زیر 100میلیون تومان اجرایی نشده است

کد خبر: 297201
|
01:22 - 1396/02/27
نسخه چاپی
دکتر فلاحت پیشه: وزیر اقتصاد باید درباره عملکرد سیستم بانکی پاسخگو باشد/قانون بخشش جریمه و سود وام های زیر 100میلیون تومان اجرایی نشده است
اسلام آبادخبر: نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو از کلید خوردن تحقیق و تفحص از بانک ها به پیشنهاد کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، دکترحشمت الله فلاحت پیشه" پیرامون عملکرد نظام بانکی کشور گفت: تجربه نشان می دهد بانک ها از موانع توسعه مطلوب اقتصادی به شمار می آیند.

 

وی افزود: یکی از دلایل ضعف سیستم بانکی کشور، دولتی بودن بانک هاست. وجود فساد در سیستم بانکی یکی دیگر از مشکلات مهمی است که اقتصاد را تضعیف می کند که باید به این موضوع پایان داد. نماینده مردم اسلام آباد غرب در خانه ملت با بیان ابعاد فساد در بانک ها خاطر نشان کرد: دلال بازی و بنگاه داری از مهم ترین عوامل فساد در سیستم بانکی کشور است.

 

فلاحت پیشه گفت: رویکرد بانک ها در دنیا توسعه اقتصاد کشور است؛ بنابراین باید سیستم بانکی کشور نیز به این موضوع توجه کند.

 

وی افزود: با وجود اینکه بخشش جریمه دیرکرد و سود وام های بانکی کمتر از 100میلیون تومان به قانون تبدیل شده است و نمایندگان روی اجرای کامل این قانون تاکید دارند؛ اما این مهم تاکنون اجرایی نشده است.

 

فلاحت پیشه با بیان اینکه وزیر اقتصاد باید درباره عملکرد سیستم بانکی پاسخگو باشد، گفت: موضوع تقاضای طرح تحقیق و تفحص از تسهیلات مجهول الوصول و وصول نشده بانک ها در مجلس مطرح شده و در حال پیگیری است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در هر صورت باید اشکالات سیستم بانکی کشور رفع شود تا زمینه برای ارتقای بخش تولید و ایجاد اشتغال فراهم شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد