حجت‌الاسلام رئیسی در اجماع 100 هزار نفری مشهدی‌ها:

مردم دولتی می‌خواهند که اشرافی نباشد/ مطلقاً اجازه فساد را نخواهیم داد

کد خبر: 297210
|
21:25 - 1396/02/27
نسخه چاپی
مردم دولتی می‌خواهند که اشرافی نباشد/ مطلقاً اجازه فساد را نخواهیم داد
حجت‌الاسلام رئیسی گفت: 11 میلیون جوان آماده ازدواج در کشور داریم و 500 هزار نفر در نوبت اخذ تسهیلات ازدواج هستند، این به حق است که این‌ها در نوبت باشند و آقایی میلیاردها تومان وام گرفته و سود 10 میلیاردی بگیرد؟ ما در دولت کار و کرامت مطلقا اجازه فساد در سازمان‌های اداری را نخواهیم داد.

به گزارشاسلام آباد خبر،   به نقل از صبح توس؛ حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دقایقی پیش در عرصه میدان شهدای مشهدالرضا(ع) اظهار داشت: امروز در سایه همه افتخارات و عزت‌ها و اقتداری که نظام ما به برکت خون شهدا دارد، امکان شکل‌گیری هیچ قراردادی بدون نقش ایران اسلامی امکانپذیر نیست. این همه عزت و اعتبار ایران و کوتاه‌شدن سایه جنگ از این مرز و بوم به‌دلیل حضور قهرمانانه مردم در صحنه است.

وی افزود: سایه جنگ با یک قرارداد از کشوری جمع نمی‌شود، مگر اینکه اجتماع عظیم و نیرومندی حضور داشته باشد که یکی از صحنه‌های باشکوه آن همین حضور مردم است.

حجت‌الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: عزت‌ها و اقتدار بزرگ ملت ایران و افتخاراتی در عرصه علم و فناوری و تکنولوژی و عرصه هشت سال دفاع مقدس شکل گرفت، اما امروز زندگی مردم، معیشت مردم و کار و کسب مردم با مشکلات جدی مواجه است. 

رئیسی گفت: شما جلسه تشکیل می‌دهید و از حقوق شهروندی رونمایی می‌کنید، اما حقوق شهروندی قانون اساسی است، حق شهروندی این نیست که بیکاری خجالت بکشد، حق شهروندی این است که سفره فقرای ما روزبه روز کوچک تر نشود.

 

بگویید مناسبات شما با 15 کشور همسایه چقدر است؟

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به دیپلماسی دولت و ادعای موفقیت در آن، اظهار کرد: شما می گویید دیپلماسی بلدید؟ من از شما میپرسم مگر دیپلماسی این نیست که وزارت خارجه زمینه صادرات تولیدات داخلی را فراهم کند، بگویید مناسبات شما با 15 کشور همسایه چقدر است؟ رابطه عراق با ایران بیشتر است یا ترکیه؟ مگر دیپلماسی فقط رابطه برقرار کردن با چهار کشور است؟ ما در جهان 180 کشور داریم که باید با آنان رابطه برقرار کنیم.

 

تحقیر منتقدین حق شهروندی است؟
وی افزود: حق شهروندی که شما نسبت به آن سمینار تشکیل می دهید، معتقدیم این حرف ادعا کردنی نیست، باید آزادی دانشجو در سخن گفتن و انتنقاد کردن و آزادی فرهیختگان در سخن گفتن فراهم شود؛ چرا به کسانی که از شما انتقاد می کنند برچسب می زنید، چرا تحقیر می کنید؟ این حق شهروندی است که هرکه انتقاد کند به او برچسب می زنید؟
این کاندیدای انتخابات ریاست جهوری ادامه داد: شما چرا اسم هنرمندان، زنان، اهل سنت و اسم اقلیت های قومی مذهبی را می برید، اما در عمل و در اجرا کار دیگری می کنید؟ بگویید برای هنرمندان چه کردید؟ این که هنرمندی گوشه بیمارستان جان دهد و کسی حال او را نپرسد، یعنی حق هنرمند را ادا کردید؟ این که خانم سرپرست خانواده به خاطر آبروداری خود و فرزندانش کار کند و از حقوق قانون برخوردار نباشد، حق شهروندی است؟
وی اضافه کرد: من در مناظره سؤال کردم، شما تا الان دیده اید، کسی وام و تسهیلات صفر درصد گیرش بیاید، آقای روحانی به مردم جواب دهید، چرا آقایی 300 میلیارد تومان از بانک وام صفر درصد بگیرد، در بانک دیگر بگذارد و 10 میلیارد از آن سود بگیرد؟

 

تغییر اساسی در یکسال گذشته؛ حمایت آستان قدس از فقرا و محرومین

کاندیدای ریاست جمهوری تصریح کرد: چرا طفره می روید و مطالب دیگر مطرح می‌کنید؟ ما می‌گوییم این وضع مردم نیست و شما به مردم سر نمی‌زنید و باید به معیشت مردم سر زد، چراکه مردم معتقدند حقوق نجومی خلاف سبک زندگی یک دولتمرد است.
حجت الاسلام رئیسی گفت: یک تغییر اساسی در یک سال گذشته در آستان قدس رضوی حمایت از فقرا و محرومین بوده است، اما آقای روحانی گفته اند چرا مالیات نمی‌دهید؟ باید به او گفت، اساس اقتصاد ما نذر و وقف است، ما مالیات و ارزش افزوده داده ایم و پولی که باید مالیات داده شود، 10 برابر آن را به فقرا و محرومین داده ایم.
وی افزود: من اعلام کرده ام که تمام وزرای من باید ثروت و درآمدشان به  مردم شفاف شود و مردم از آن مطلع باشند، چراکه  ما معتقدیم، دولت باید از محرمانگی بیرون آید.
حجت الاسلام رئیسی با اشاره به دلال نفتی گفت: مگر از دلال نفتی نگفتید؟ اما باید مشخص کنید خود نفت را چگونه تهیه می‌کنید، شما کمیته پنج نفره تشکیل داده اید و بعدها مشخص می‌شود، آن پنج نفر دلال های زیادی را به وجود آورده اند.
وی با بیان اینکه بارها گفتم رقیب دولت نیستم، افزود:  رقیب این دولت چهارسال عملکرد خود این دولت است و من رقیب بیکاری، فساد اداری و ناکارآمدی هستم.
رئیسی گفت: چرا کشور غریب به 6 میلیون بیکار و یک میلیون تحصیل کرده بیکار دارد، اما می‌گویند، می‌خواهند شما را به گذشته برگردانند، درحالیکه ما می گوییم نه به گذشته بر میگردیم، نه تحمل وضع موجود را داریم، باید تغییر به نفع مردم باید شکل بگیرد.

 

 تحریم های اقتصادی هنوز برداشته نشده است

حجت الاسلام رئیسی با بیان این که تحریم های اقتصادی هنوز برداشته نشده است، خاطرنشان کرد: چطور وزارت خارجه برای جابجایی پول در سفارت ها با مشکل مواجه می شود؟ ما در دولت کار و کرامت آن سندی که شما نتوانستید از دشمن و کسانی که متعهد بودند نقد کنید و معتقدیم با این دیپلماسی التماسی امکان نقد کردن سند برجام را ندارید، این سند را نقد خواهیم کرد.
وی افزود: شما ادعا کردید، تحریم ها را برداشتید، مردم باید بگویند چه کردید ولی ما با کمک همین مردم و جوانان اعتقاد داریم می توانیم تحریم ها را برداریم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: آقایان شما می‌دانید ما امروز در اقتصادمان صنایع پیشران مثل مسکن داریم، اما شما مسکن مهر را رشد 6 درصدی دادید، ما می‌توانیم در هر سال با مسکن و حوزه آی.تی و کشاورزی و صنایع تبدیلی شغل ایجاد کنیم. اگر قاچاق کالا به حداقل برسد با هر یک میلیارد دلار، 100 هزار شغل ایجاد می‌شود. شما می‌دانید ما درست می‌گوئیم.

وی ادامه داد: گفتید یارانه 3 برابر دهک‌های پائین را از کجا می‌دهید، ما گفتیم حامل‌های انرژی و نفت و گاز را گران کردید و قانون هدفمندی می‌گوید باید پول را به خود مردم داد و در مقابل فقیر، دولت مسئول است. به روستاهای مشهد رفتم و بسیاری درآمدشان فقط یارانه است. مقابل این‌ها مسئول نیستیم؟ شب انتخابات یک‌باره درآمد افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی را 3 برابر کردید، شما که گفتید پول نیست. از کجا این پول را آوردید؟ شب انتخابات دهیاران را 10 میلیون دادید، از کجا این پول را آوردید؟ شما به عقل و شعور مردم توهین می‌کنید. چرا می‌خواهید با تبلیغات ناصحیح رای بیاورید؟

رئیسی افزود: خدا می‌داند اینکه می‌گویم تبلیغ نیست اما کشور ما کمبود نقدینگی، آب، زمین و نیروی انسانی کارآمد ندارد، مشکل ضعف مدیریت اجرایی و اقتصادی دارد. نخستین کسی که باید در دولت مدعی فساد باشد، شخص رئیس‌جمهور و وزیر است و نباید بگذارد به‌جای دیگر فساد برسد و نباید در مقابل گزارش‌دهنده فساد گارد بگیریم. در آستان قدس نمی‌خواهم حرف بزنم اما از ابتدا بازرسی را فعال و خانه خلوت‌ها را شناسایی کردم و ضمن احترام به تولیت فقید، احساس کردم در یکی از شرکت‌ها مشکلی هست و سریع افرادی را جابه‌جا کردم. شما می‌گوئید "دزد دزد" اما اقدام نمی‌کنید، اما من اقدام کردم و اعلام نکردم.

وی افزود: مشهدی‌های عزیز و نور چشمان ما، بنده افتخارم این است که 37 سال مدافع حقوق مردم بودم. اگر دولت، ولخرجی‌ها و پرخرجی‌ها و پرهزینه بودن را کنار بگذارد، بسیاری از مشکلات حل می‌شو.  چرا هزینه دولت دو برابر شده است؟ اگر یارانه دادید قبول است اما این اشرافی‌گری‌ها و پرخرجی‌ها باید کنار گذاشته شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: 11 میلیون جوان آماده ازدواج در کشور داریم و 500 هزار نفر در نوبت اخذ تسهیلات ازدواج هستند، این به حق است که این‌ها در نوبت باشند و آقایی میلیاردها تومان وام گرفته و سود 10 میلیاردی بگیرد؟ ما در دولت کار و کرامت مطلقا اجازه فساد در سازمان‌های اداری را نخواهیم داد.

رئیسی در ادامه سخنانش تاکید کرد: در روزهای انتخابات حرف‌هایی می‌زنید که درست نیست، آقای روحانی به شما نصحیت می‌کنم منافع ملی را فدای منافع شخصی نکنید.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه امام و رهبری جوانان را باور دارند و معتقدیم اگر اعتماد به جوان شود، آثار و برکات دارد و یقین داریم با اعتماد به جوانان، دولت نیز جوان می‌شود، گفت: آقای روحانی، شما نگران آزادی اجتماعی زنان و جوانان نباشید، ما تمامی این آزادی‌های خدادادی و براساس قانون اساسی را برای تمام اقشار و به‌ویژه جوانان، هنرمندان و دانشجویان فراهم می‌کنیم.

وی ادامه داد: شما نگران مناسبات دیپلماسی ما نباشید، ما دیپلماسی را بلد هستیم. اگر دیپلماسی این است که به غربی‌ها بگوئیم هوای ما را در انتخابات داشته باشید ما این دیپلماسی را بلد نیستیم، ما با همه کشورهایی که بخواهند با جمهوری اسلامی ایران ارتباط داشته باشند، بهترین مناسبات فرهنگی و سیاسی را عزتمندانه و براساس اصول حکمت، عزت و مصلحت خواهیم داشت.

رئیسی با تاکید براینکه در سیاست خارجی نه ظلم به کسی می‌کنیم و نه زیر بار ظلم احدی می‌رویم، خاطرنشان کرد: گفتم ملاک من در انتخابات عقل مردم است، شما مثل اینکه به فهم و عقل ما تردید دارید. از برادر مجاهدم قالیباف و آقای میرسلیم نیز تشکر می‌کنم، از خانواده معظم معدنچیان که جان فرزندان خود را دادند برای حضور در این جلسه تقدیر و تشکر می‌کنم و از همه شما مردم که خدا بخواهد هیچ جایگاه و شأنی جز نوکری برای شما نمی‌شناسم تشکر می‌کنم. هر کدام از شما یک ستاد هستید برای اینکه انشاء‌الله آنچه رضای خدا و صلاح این مملکت است، رقم بخورد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب