فلاحت‌پیشه:

دولت پیگیری پس از حادثه را مقدم بر پیشگیری می‌داند/دریافت بودجه از مسئولان برای مناطق حادثه‌دیده نیازمند لابی‌گری است

کد خبر: 297228
|
14:50 - 1396/03/02
نسخه چاپی
دولت پیگیری پس از حادثه را مقدم بر پیشگیری می‌داند/دریافت بودجه از مسئولان برای مناطق حادثه‌دیده نیازمند لابی‌گری است
اسلام آبادخبر: نماینده اسلام‌آباد غرب با اشاره به اینکه در دولت پیگیری پس از حادثه مقدم بر پیشگیری از حادثه است، گفت: پس از بروز حوادث باید با لابی‌گری بودجه را از مسئولان دریافت و به مناطق حادثه‌دیده اختصاص داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون عمران درباره سیل استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ساکنین مناطق سیل‌زده علاوه بر از دست دادن مسکن کار خود را نیز از دست می‌دهند،‌ گفت: در این میان ضعف تجهیزات در امدادرسانی نیز نوید بر علت می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه ضعف اطلاع‌رسانی و امدادرسانی به ویژه در مناطق صعب‌العبور بحران سیل را تشدید می‌کند بر لزوم توجه به این مسأله در حوادث بعدی تأکید کرد و اظهار داشت: توجه به بافت‌های فرسوده و واحدهای غیراستاندارد و اختصاص بودجه مناسب برای بهسازی این گونه واحدها یک ضرورت است.

 

همچنین حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب نیز در سخنان خود با انتقاد از اینکه پس از بروز حوادث و سوانح باید بودجه را از طریق لابی کردن با مسئولان دریافت کرد و به مناطق حادثه‌دیده اختصاص داد، اظهار داشت: در دولت پیگیری پس از حادثه مقدم بر پیشگیری از حادثه است. 

 

وی از دریافت بودجه برای اختصاص مناطق حادثه‌دیده به عنوان یک معضل بزرگ نام برد و افزود: دو لایحه مدیریت بحران و لایحه صندوق بیمه حوادث کشاورزی باید سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

 

نماینده اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، گفت: نمی‌شود تنخواه‌گردان خارج از شمول برای کنترل و پیشگیری از حوادث به وزارت کشور اختصاص داد. 

 

به گزارش فارس، رحیم زارع نماینده مردم آباده و بوانات پس از گزارش کمیسیون عمران در صحن علنی، گفت: هلال‌احمر و قرارگاه‌های امدادی یک سیستم واحد هستند اما جزیره‌های غیرمنسجم می‌باشند. 

 

نماینده آباده بر ضرورت اختصاص ردیف مستقل برای این قبیل حوادث از سوی مجلس تأکید کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد