عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خواستار شد:

ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین و بازگشایی مرز شوشمی در استان کرمانشاه

کد خبر: 297245
|
15:45 - 1396/03/04
نسخه چاپی
ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین و بازگشایی مرز شوشمی در استان کرمانشاه
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، خواستار ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین و بازگشایی مرز شوشمی دراستان شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، سید قاسم جاسمی امروز پنج‌شنبه در نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با ریاست اتاق بازرگانی و اصناف ایران و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که در محل اتاق بازرگانی استان کرمانشاه برگزار شد، گفت: این استان حدود یک سال و نیم قبل از آغاز جنگ تحمیلی با نیروهای ضد انقلاب درگیر جنگ بوده است و دومین استانی هستیم که بیشترین زنان شهیده را تقدیم کرده است.

 

وی افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب کرمانشاه را سینه ستبر و چهره ماندگار ایران اسلامی معرفی کرد به وضوح می توان گفت: کرمانشاه قطب منطقه غرب کشور است.

 

جاسمی خاطر نشان کرد: متاسفانه چون ما پاسداری کردیم نتوانستیم از دلارهای ۷ تومانی بهره مند شویم و به همین لحاظ از نظر اقتصادی عقب ماندیم.

 

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه ابراز داشت: به لطف خدا و مجاهدت نیروهای نظامی و انتظامی استان ما الان یکی از امن ترین استانهای کشور است و  می شود در این استان سرمایه گذاری کرد.

 

جاسمی بیان داشت: توقع مجمع نمایندگان استان کرمانشاه از کمیسیون اقتصادی این است که به این استان توجه کنند و طرح هایی را در اقدام و عمل برای پیشرفت این استان اجرایی کنند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به تلاشهای مجمع نمایندگان، منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در لایحه دولت آمده است و قرار است با ۷ استان دیگر در صحن علنی مجلس در این خصوص رای گیری شود لذا درخواست ما این است که به این موضوع عنایت داشته باشید که تصویب شود چرا که نرخ بیکاری در این استان بسیار بالا است.

 

شهرک‌های صنعتی سونامی زده‌اند

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود سه مکان برای منطقه ویژه اقتصادی در استان کرمانشاه، اظهار داشت: اورامانات، منطقه اسلام آباد و منطقه ویژه اقتصادی کرمانشاه از آن جمله است که به لحاظ زیرساختی آماده است.

 

وی اذعان داشت: شهرک های صنعتی الان سونامی زده است و از ۱۰۰ درصد ۳۰ درصد این شهرک های صنعتی فعال هستند.

 

جاسمی خاطر نشان کرد: شهرک صنعتی فرامان به خاطر اینکه نزدیک به ریل است و زیرساختش هم فراهم است، می تواند به عنوان منطقه ویژه اقتصادی باشد و فعالان اقتصادی باید در این زمینه فعالیت کنند.

 

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه یادآور شد: درخواست مردم اورامانات بازگشایی مرز شوشمی است و باید بگویم که این مرز به لحاظ امنیتی و زیرساختی هیچ مشکلی ندارد و امیدواریم با رایزنی کمیسیون اقتصادی مژده بازگشایی به این مردم داده شود.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد