امام جمعه کرمانشاه مطرح کرد:

انقلاب کردیم که به‌ اسنادی چون۲۰۳۰عمل نکنیم/لزوم ورودشورای فرهنگی

کد خبر: 297251
|
17:38 - 1396/03/05
نسخه چاپی
انقلاب کردیم که به‌ اسنادی چون۲۰۳۰عمل نکنیم/لزوم ورودشورای فرهنگی
امام جمعه کرمانشاه، سند ۲۰۳۰ را یک سند باطل دانست و با اشاره به فرمایشات رهبری در این زمینه گفت: ما انقلاب کردیم که به سندهایی چون ۲۰۳۰ عمل نکنیم.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، آیت الله مصطفی علما در خطبه های عبادی- سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه، ضمن توصیه همگان به تقوا و پرهیزگاری و عبادت به ویژه در ماه مبارک رمضان بر استفاده هر چه بهتر از این ماه مبارک تاکید کرد.

 

این مسئول با بیان اینکه این ماه در نزد خداوند تبارک و تعالی بالاترین ماه ها است، گفت: قرآن در رمضان نازل شده و روایت است خیلی از کتب بزرگ چون انجیل و تورات نیز در مضان نازل شده و این ماه بهترین ماه هاست.

 

وی بر قدردانی این ماه توسط مومنین تاکید کرد و گفت: از امشب دست و پای شیطان و شیاطین بسته است که من و شما عبادت کنیم و به وظایفمان عمل کنیم وساعات شب و روز رمضان بالاترین ساعات و افضل ایام است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: ماهی است که نامه رحمت درب خانه های ما آمده و ما را دعوت به میهمانی کرده اند، آیا مهمنی بالاتر از این داریم که خدا میزبان آن باشد، همه ما دعوت به میهمانی خدا شده ایم و خدا ما را اهل کرامت، بزرگی و آقایی قرار داده است.

 

لزوم شناختن ماه مبارک رمضان و ابعاد آن

 

امام جمعه کرمانشاه با تأکید بر اینکه باید ماه رمضان را به خوبی بشناسیم، گفت: باید از این ماه که ملائکه بری ما استغفار می کنند و نفس کشیدن و خواب ما تسبیح و عبادت است، استفاده کنیم.

 

علما عنوان کرد: در این ماه اعمال مورد قبول خداوند است، لذا باید به این دعوت ویژه خداوند تبارک و تعالی توجه ویژه داشته باشیم و با ذکر سبحان الله به پیشواز و استقبال ماه مبارک رمضان برویم و آن را قدر بدانیم.

 

این مسئول به فرمایش امام سجاد(ع) درباره این ماه اشاره کرد و گفت: به فرموده ایشان، این ماه ماه تصفیه، لطافت روح، لطافت جان و تصفیه روح است و در این ماه مومنان مستجاب الدعوه می شوند.

 

به گفته وی، روزه آن حالت حیوانی انسان را تضعیف می کند، امیدواریم با روحیه خاصی به این ماه وارد شویم و به استقبال آن برویم و طبق آیه شریفه قرآن یکی از اسرار و ابعاد ماه رمضان نزدیک شدن به تقواست.

 

آیت الله علما تصریح کرد: حضرت علی(ع) در مورد خصوصیات متقیان می فرمایند که اهل تقوا انسان های تمیز و پاکیزه ای هستند و چقدر خوب است که انسانی ۵۰ تا ۶۰ سال احساس پاکیزگی کند و بین خود و خدایش احساس عفت کند.

 

وی افزود: مردم از دست و زبان اهل تقوا راحت هستند و آرامش دارند.

 

این مسئول با اشاره به ۵ خرداد به نام روز نسیم ومهر، گفت: این روز، روز حمایت از خانواده های زندانیانی که تقصیر ندارند، مشکل دارند و چون عمدا خلافی را مرتکب نشده اند مردم به آنها کمک می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت:۱۰ خرداد روز بدون دخانیات است که انشالله همه به هم کمک کنیم که فضای بدون دخانیات خصوصا نسبت به نسل جوان داشته باشیم.

 

امام (ره) بارها در مورد آمریکا به ما هشدار داده است

 

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فرمایشات امام راحل، گفت: ایشان فرمودند که آمریکا به آسانی دست از سر ما بر نمی دارد و این روزها دوباره تحریم کرد که امام از سال ها قبل بارها نسبت به او هشدار داده بودند.

 

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان و هدایایی عربستان به وی، گفت: اینها اینقدر سخیف و سبک هستند که همین رئیس جمهور آمریکا خطاب به  وزیر امور خارجه عربستان گفت، شما گاو هستید و باید بدوشیمتان، لذا امام فرموده مراقب باشید که این آمریکا را بهتر و بهتر و بهتر بشناسیم.

 

علما با اشاره خرید تسهیلات توسط عربستان از آمریکا، گفت: اینها جانشان به دست آمریکاست و خط مشی آمریکا در منطقه، ناامنی در منطقه است و مشکلات را در سوریه، افغانستان و... و. به وجود آورد.

 

به گفته وی، خود عرب ها از صدام درس می گیرند و ببینند آمریکا با صدام چه کرد.

 

ما انقلاب کردیم که به سندهایی چون سند ۲۰۳۰ عمل نکنیم

 

وی با اشاره به سند ۲۰۳۰ که توسط دولت امضا شد، گفت: رهبری فرمود مطلقا مجاز نیست که امضا شود، ممکن است ۴ تا حرف خوب هم در آن باشد اما ما انقلاب کردیم که به این سندها عمل نکنیم.

 

امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: سازمان ملل خواست که به ما دستور دهد، مراقب باشید اینها می خواهند رخنه کنند، اینها ۹۵ سال پیش به رضا شاه دستور ترویج بی حجابی دادند چه کسی توانست جلو بگیرد، لذا مسئولین فرهنگی باید متوجه باشند و مقام معظم رهبری گفت، باید به جد جلوی آن گرفته شود.

 

علما اضافه کرد: اینها پس از ورود به عربستان اول کتاب های درسی بچه ها را عوض کردند، باید مراقب باشیم که زیر بار این حرف ها نروند این سند باید باطل شود و حتما شورای اتقلاب فرهنگی باید رسیدگی کند.

 

حضور ملت در پای صندوق‌های رای ارتقای امنیت، اعتبار و ثروت و رونق کشور را در پی دارد

 

وی با اشاره بیانیه رهبری در خصوص انتخابات، گفت: ایشان از همان عید در مشهد تاکید بر حضور شما داشتند و انصافا باید به این مردم تبریک گفت، و مردم حماسه آفریدند و رهبری بیانیه داد و تشکر کردند.

به گفته امام جمعه کرمانشاه، این حضور شما، امنیت، اعتبار، ثروت و رونق به دنبال دارد. رهبری به دولت تذکر داد که سیاست دولت توجه به بیکاری، ازدواج جوانان باشد و باید در حوزه رکود، تورم  اقتصاد مقاومتی عمل کنند.

 

تاکید بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه دولت به استان کرمانشاه

 

علما بیان داشت: ما چاره ای نداریم هر روز آمریگا ما را تحریم می کند، لذا باید دولت به اقتصاد مقامتی عمل کند.

 

این مسئول با اشاره به مشکلات کرمانشاه و آرای مردم استان در انتخابات، گفت: دولت باید نسبت به کرمانشاه و مشکلات آن توجه داشته باشد.

 

وی در ادامه  تهاجم به بیت شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد و گفت: حکومت نمی تواند این پیرمرد را تحمل کند و اینها ضد ارزش و حمله به شرافت وانسانیت مسلمین است و اینها اینجور با ارزش ها معارضه دارند و دنیا هم سکوت کرده لست، لذا این عمل کثیف محکوم است.

 

وی با اشاره به فرموده رهبری در خصوص دفاع مقدس، گفت: ایشان فرمودند دفاع مقدس خساراتی داشت اما انقلاب را ماندگار و تثبیت کرد.

 

علما از دست اندر کاران انتخابات نیز تقدیر و تشکر کرد که نهایت خدمت را برای حضور مردم پای صندوق های رای انجام دادند.

 

وی بر حفظ حرمت ماه رمضان تاکید کرد و گفت: ممکن است کسی عذر داشته یا مسافر باشد اما باید ظواهر حفظ شود، به کشورهای عربی نگاه کنید ماه رمضان را عین عید می دانند و آن را بزرگ می دارند.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد